قیمت فروش لوازم عزاداری در آستانه محرم ۹۵

قیمت فروش لوازم عزاداری در آستانه محرم ۹۵

قیمت فروش لوازم عزاداری در آستانه محرم ۹۵

طبل، سایدرام، سنج، زنجیر، انواع پرچم و … که محصولات فرهنگی محرم محسوب‌ می‌شوند، خرید و فروش‌شان کمی از داغی بازار اقلام غذایی اساسی ندارند و این محصولات که در انواع مختلف ایرانی، چینی، ژاپنی، ایتالیایی، ترکیه‌ای، آلمانی و … دارد، بسته به نوع و جنس آن از ۷۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت فروش لوازم عزاداری در آستانه محرم ۹۵,فانجو,اخبار تهران,بازار تهران,عزاداری امام حسین,قیمت پرچم و بیرق,قیمت طبل محرم,قیمت طبل یاماها,قیمت لباس تعذیه,قیمت لوازم عزاداری,مراسم عزاداری,بازار

 

بازار بزرگ تهران که یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین بازار فروش لوازم عزاداری است، در ماه محرم به بورس فروش این لوازم تبدیل می شود و جمعیت خریدار به حدی می رسد که گاهی برای خرید یک طبل بچه‌گانه باید دقایق طولانی منتظر پرداخت پول یا پاسخ فروشنده ماند.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، «پرچم یا بیرق» یکی از پرمخاطب‌ترین‌ها در این بازار است که انواع مختلفی چون زربافت، دوخت و چاپ دارد. قیمت نوع زربافت از حدود ۴۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. همچنین نوع دوخت از حدود ۲۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و نوع چاپی از حدود هشت تا ۵۰ هزار تومان در بازار بزرگ تهران عرضه می‌شود.

«سر پرچم یا بیرق» نیز از جفتی حدود ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد. همچنین «خیمه» ها بسته به اندازه‌شان از حدود ۱۵ تا ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.

«سربند» های عزاداری نیز در بسته‌های ۵۰ تایی حدود ۹۰۰۰ تومان قیمت دارد.

همچنین «پیراهن مشکی» در انواع مردانه‌زنانه و بچه‌گانه در ماه محرم پرفروش‌تر می‌شود. پیراهن مشکی مردانه تهیه شده از الیاف طبیعی قیمتش حدود ۲۰ هزار تومان است. همچنین پیراهن مشکی دوخت کاشان حدود ۱۸ هزار تومان، دوخت بروجرد حدود ۲۹ هزار تومان و دوخت تایلند حدود ۳۲ هزار تومان در بازار بزرگ تهران قیمت دارد.

همچنین لباس های مخصوص مراسم سنتی – مذهبی «تعزیه» با قیمت‌هایی از ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

«زنجیر» که یکی از لوازم کاربردی در مراسم عزاداری ماه محرم است، با دو نوع طلایی و نقره‌ای رنگ عرضه می‌شود که قیمت نوع طلایی رنگ آن ۱۲ هزار تومان و نقره ای رنگ آن ۹۰۰۰ تومان است.

«طبل» نیز که بیشتر در دسته های عزاداری و زنجیرزنی استفاده می شود، بسته به اندازه و جنس بدنه‌اش، حدود قیمتی از ۱۶۰ تا ۸۵۰ هزار تومان دارد. همچنین چوب یا دسته طبل حدود پنج تا ۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

«دمام» نیز که گونه ای طبل است و بیشتر در مناطق جنوبی کشور رواج دارد و چند سالی است که در عزاداری های زنجیرزنی رایج شده است، حدود قیمتی از ۱۵۰ تا ۲۱۰ هزار تومان دارد.

همچنین «دهل» یکی از انواع سازهای کوبه ای است که در دسته های زنجیرزنی رواج دارد، بسته به جنس بدنه از ۸۵ هزار تا ۲۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

«سنج» نیز که نوعی ساز ضربی است، مانند دهل در عزاداری های زنجیرزنی رایج است و حدود قیمتی از ۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در بازار بزرگ تهران دارد.

«عَلم یا علامت» وسیله‌ای فلزی است که به صورت نمادین در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) استفاده می شود، ادوات خاص خود را دارد؛ به عنوان نمونه کمربند علامت در دو نوع برزنتی و چرم عرضه می‌شود که نوع برزنتی از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان و نوع چرم از ۲۸۰ تا ۳۳۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد. شال علامت نیز از ۹ تا ۱۷ هزار تومان و پر علامت هم از ۵۰۰۰ تا ۳۵ هزار تومان فروخته می شود.

البته لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده در این گزارش به صورت تک فروشی آورده شده است و قیمت ها برای خریداران عمده، اندکی پایین‌تر است. همچنین ممکن است در روزهای آتی با نزدیک شدن به روزهای اول محرم، قیمت‌ها تغییر کند.

قیمت طبل ژاپنی ۶۶ برابر ایرانی!

اما یکی از فروشندگان این لوازم در میدان بهارستان درباره قیمت محصولات فرهنگی محرم به ایسنا گفت: سایدرام سه نوع چوبی، استیل و آهنی دارد که جنس چوبی و چینی آن حدود ۱۷۰ هزار تومان و نوع ایرانی آن ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. سایدرام ایرانی با جنس آهنی ۷۰ هزار تومان و نوع چینی آن ۱۲۰ هزار تومان است و به‌طور کلی سایدرام ایرانی ارزان‌ترین و ژاپنی گران‌ترین آن است و حدود دو تا سه میلیون تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبل‌ها نیز در سه جنس چوبی، استیل و آهنی هستند که ایرانی و چینی آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: قیمت طبل‌ها از ۶۰ هزار تومان شروع می‌شود و نوع ژاپنی آن که اصل بوده و خیلی کم است حدود سه تا چهار میلیون تومان قیمت دارد.

این فروشنده با بیان اینکه طبل‌ و سایدارم بنا به سایز، جنس و این‌که ساخت کدام کشور است، قیمت‌های متفاوتی دارند، گفت: سایز آنها براساس قطر دهنه طبل است که استیل، گران‌تر از جنس آهنی است.

اغلب سنج‌ها خارجی هستند

وی همچنین با بیان اینکه اغلب سنج‌ها خارجی و بیشتر ساخت کشور‌های آلمان، چین و ترکیه هستند، افزود: البته سنج ایرانی هم داریم که ضخامتش زیاد است و از ۷۰ هزار تومان به بالا قیمت دارد. سنج ذینجان که ایتالیایی است گران‌تر از همه بوده و سایز بزرگ آن که ۱۲۰ اینچ است و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

یکی دیگر از مغازه‌داران نیز اظهار کرد: طبل دو متری (قطردهنه) معمولی ۶۳۰ هزار تومان، طبل ۱۴۰ استیل ۳۱۰ هزار تومان، طبل ۱۶۰ استیل ۳۵۰ هزار تومان، طبل ۲۸ معمولی ۱۲۰ هزار تومان، طبل ۲۴ استیل ۸۵ هزار تومان، طبل ۲۴ آهنی ۶۵ هزار تومان، پوست طبل نقره‌ای ۲۸ نیز ۴۵ هزار تومان، پوست طبل ۲۸ معمولی ۲۵ هزار تومان، پوست طبل ۶۰۰ نقره‌ای ۷۰ هزار تومان، کمربند طبل ۱۵ هزار تومان، دسته سنج ۱۰ هزار تومان و شیپور بزرگ ۱۴۰ هزار تومان فروخته می شود.

 

 

قیمت فروش لوازم عزاداری در آستانه محرم ۹۵

ساتین

قیمت فروش لوازم عزاداری در آستانه محرم ۹۵,فانجو,اخبار تهران,بازار تهران,عزاداری امام حسین,قیمت پرچم و بیرق,قیمت طبل محرم,قیمت طبل یاماها,قیمت لباس تعذیه,قیمت لوازم عزاداری,مراسم عزاداری,بازار

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

یک نظر

  1. درمورد خرید دستگاه بدنسازی

    سلام
    درمورد خرید دستگاه بدنسازی
    راهنمایی می خواستم

    یا اگر ممکنه یک صفحه از ساییتون رو که در مورد خرید بدنسازی و راهنمای خرید مطلب نوشتین معرفی کنید

    درضمن سایتتون فوق العادست

    دوباره به سایتتون میام و
    منتظر پاسخ هستم

    با تشکر از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *