قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر +خلاصه داستان

قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر +خلاصه داستان

قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر +خلاصه داستان

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر,قسمت آخر سریال جودا و اکبر,آخرین قسمت سریال جودا و اکبر,سریال جودا و اکبر,سریال هندی جودا و اکبر,سریال جودا و اکبر چند قسمته,دانلود قسمت آخر سریال جودا و اکبر,آخر سریال جودا و اکبر چی میشه,داستان سریال جودا و اکبر,کلیپ رقص جودا و اکبر,سریال های تلویزیونی,سینما و تلویزیون

خلاصه داستان سریال جودا و اکبر:

سریال جودا و اکبر ( Jodha Akbar ) یک سریال هندی می باشد . این سریال که در ژانر تاریخی و درام ساخته شده است داستان اکبر شاه را روایت می کند . ساخت این سریال در سال ۲۰۱۳ رقم خورده که نقش اول زن آن را پاریدهی شارما ( جودا ) و نقش اول مرد آن را راجات توکاس ( اکبر ) بازی می کنند .

داستان سریال جودا و اکبر در قرن شانزدهم در زمان حضور امپراطور مغول ، اکبر روایت شده است . داستان جنگ ها و درگیری و در همین میان عاشق شدن اکبر را بازگو می کند . جودا شاهزاده خانواده راج پوت است و در نهایت تن به ازدواج با اکبر را میدهد به شرطی که اجباری برای تغییر دین او در کار نباشد و بتواند بدون توجه به مذهب درباریان، اعمال دینی خود را به پا دارد و این آغاز داستان سریال است.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر-Www.Funjoo_Ir_فان جو

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر

اکبر به دلیل موفقیت‌های بیشمارش در حکمرانی، یکی از برجسته‌ترین فرمانروایان مغول محسوب می‌شود. وی در سن ۱۳سالگی به تخت نشست و در ۱۴سالگی اولین نبرد را پیروز شد، و حتی در آن زمان به عنوان فرمانروایی عاقل، نیک اندیش و خیرخواه شناخته شد.

در آغاز سریال خواهیم دید که سربازان اکبر، ارتش مجهز و برتر همو ویکرام آدیتیا را در جنگ دوم پانی‌پات در سال ۱۵۵۶ شکست می‌دهند. هنگامی که همو (سردار دشمن) بیهوش و زخمی به قصر آورده می‌شود، سلطان اکبر در قصر حضور ندارد و جانشین امپراطور دستور سربریدن او را صادر می‌کند، اما پادشاه این دستور را بی‌عدالتی، بی‌تمدنی و برخلاف قوانین جنگ می‌خواند که این نشان دهنده وجدان قوی این امپراطور و یک امتیاز برجسته در پیروزی‌های جنگی است.

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر-Www.Funjoo_Ir_فان جو

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر

اکبر مدارا و احترام به تمام عقاید و ادیان مردم را برانگیخت و مناظراتی با سران تمام ادیان ترتیب داد . او تلاش کرد تمایز موجود میان مسلمان و غیر مسلمان را در کشورش از میان بردارد تا حدی که برای ایجاد و حفظ صلح و اتحاد و به خاطر صلاح مردم کشورش تصمیم به ازدواج با شاهزاده هندوی خانواده راج پوت گرفت . اکبر یک شخصیت بسیار قدرتمند بود. او از عواقب احتمالی کارها و تصمیماتش در میدان جنگ ترسی نداشت .

خلاصه قسمت آخر سریال جودا و اکبر:

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر-Www.Funjoo_Ir_فان جو

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر

سریال جودا و اکبر یک سریال پرهزینه می باشد . کارگردان این سریال ” لاگان ” می باشد که کارگردان حاذق و ماهری است . در کل تماشای این سریال را به علاقه مندان سریال های هندی پیشنهاد می کنیم . این سریال بخش های عاشقانه ای دارد که بسیار احساسی و زیبا است .

 

بازیگران سریال جودا اکبر :

راجات توکاس در نقش اکبر
پاریدی شارما در نقش جودا
راوی باتیا در نقش نورالدین محمد سلیم
هینا پارمار در نقش آنارکالی
لاوینا تاندون در نقش رقیه سلطان بیگم
مانیشا یاداو در نقش سلیمه سلطان بیگم
انکیت رایزادا در نقش مانسینگ
ایوش اناند در نقش عبدالرحیم خان خانان

داستان سریال هندی جودا و اکبر و خلاصه قسمت آخر سریال جودا و اکبر

جودا به ازدواج با سلطان اکبر بزرگ رضایت می‌دهد به شرطی که اجباری برای تغییر دین وی در کار نباشد و او بتواند بدون توجه به مذهب درباریان، اعمال دینی خود را به پا دارد و این آغاز داستان است.

اکبر به دلیل موفقیت‌های بیشمارش در حکمرانی، یکی از برجسته‌ترین فرمانروایان مغول محسوب می‌شود. وی در سن ۱۳سالگی به تخت نشست و در ۱۴سالگی اولین نبرد را پیروز شد، و حتی در آن زمان به عنوان فرمانروایی عاقل، نیک اندیش و خیرخواه شناخته شد.

در ابتدای فیلم می‌بینیم که سربازان اکبر، ارتش مجهز و برتر همو ویکرام آدیتیا را در جنگ دوم پانی‌پات در سال ۱۵۵۶ شکست می‌دهند. هنگامی که همو(سردار دشمن) بیهوش و زخمی به قصر آورده می‌شود، سلطان اکبر در قصر حضور ندارد و جانشین امپراطور دستور سربریدن او را صادر می‌کند، اما پادشاه این دستور را بی‌عدالتی، بی‌تمدنی و برخلاف قوانین جنگ می‌خواند که این نشان دهنده وجدان قوی این امپراطور و یک امتیاز برجسته در پیروزی‌های جنگی است.

در همان حال که کشورگشایان مغول به سمت ایران و ممالک عربی پیش می‌آورند، جنگ‌های خونینی رخ داد و ایالت‌های فراوانی به شبه قاره هند اضافه شد و تحت کنترل آنها درآمد. در شرایطی مشابه جنگ‌های صلیبی در اروپا ، جنگ‌های خونین در مشرق زمین در مقابل نیروهای افغان و ترک پیشرونده در گرفت.

پیشینیان چنگیزخان از قرن ۱۶ بر جنوب آسیا، از افغانستان تا دورترین قسمت‌های هند را اشغال کرده و تا ۲ قرن بر آنها حکم راندند.

به عنوان یک پادشاه مسلمان در هند، سیاست سلطان جلال الدین اکبر یکی از روشنفکرانه‌ترین سیاست‌ها در زمینه سازش با مذاهب مختلف است. وی بی‌شباهت به پیشینیان و شاهان پس از خود، با دیگر ادیان به خوبی مدارا می‌کرد.

در جامعه‌ای متشکل از گروه‌های مختلف، اکبرخان جو مدارا و احترام به تمام عقاید و ادیان مردم را  برانگیخت و مناظراتی با سران تمام ادیان ترتیب داد. او تلاش کرد تمایز موجود میان مسلمان و غیر مسلمان را در کشورش از میان بردارد تا حدی که  برای ایجاد و حفظ صلح و اتحاد و به خاطر صلاح مردم کشورش تصمیم به ازدواج با شاهزاده هندوی خانواده راج پوت گرفت. اکبر یک شخصیت بسیار قدرتمند بود. او از عواقب احتمالی کارها و تصمیماتش – و میدان جنگ- واهمه نداشت.

این فیلم  با هر مقیاسی که سنجیده شود یک فیلم حماسی تمام عیار است. هر سکانس سرشار از رنگ‌های بسیار جذاب، منظره‌های زیبا و پراحساس است و در یک کلام باید گفت که کارگردان به خوبی از پس تعریف کردن داستان برآمده است.

اغراق نیست که آغاز فیلم را شگفت‌آور بخوانیم چون به هر حال جودا – اکبر  یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های هندی است که تا به حال ساخته شده؛ از زینت آلات ارزشمند و گران قیمت ( به عنوان مثال یک جواهر ۴۰کیلویی از طلای خالص به قیمت ۷/۵ میلیون پوند) و قلعه‌های مزین به جواهرات و قصرهای مجلل گرفته تا ارتش‌های مجهز به انواع ابزار آلات جنگی و با هزاران سرباز. جودا – اکبر  همه اینها را دارد، به علاوه یک داستان عاشقانه که بخش رسمی از فیلم است.

خلاصه داستان سریال جودا و اکبر

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال جودا و اکبر + بیوگرافی بازیگران

توجه خاصی به جزئیات معطوف شده که البته از کارگردان «لاگان» نمی‌توان کمتر از این انتظار داشت. کارگردان در تعریف داستان صبر و حوصله زیادی به خرج داده و به حق هم آن را بسیار جذاب به تصویر کشیده است. شاید بتوان زمان ۳ساعت و نیم این فیلم را اینچنین توجیه کرد.

البته این زمان طولانی محاسنی هم دارد.  باوجود سکانس‌های بی‌نقص (یا کم نقص) جنگی،‌نبردهای تن به تن، توطئه‌های درون قصر و یک تصنیف فوق‌العاده هیچ صحنه خسته کننده‌ای وجود ندارد و البته ما تاریخ را برای مقایسه در پیش‌رو داریم.

«پاریدهی شارما» در نقش جودا، مهربان اما مردد است (همانطور که باید باشد) و نبرد درونی خود را به خوبی به تصویر می‌کشد. «راجات توکاس » به حق در خور نقش «اکبر» است و نقش خود را با تمام وجود و با به کارگرفتن تمام جذابیت‌هایی که بر ایفای تمام و کمال این نقش شاهانه مورد نیاز است بازی می‌کند. گزینش سایر هنرمندان نیز با دقت خاصی انجام شده و در کل، گروه انتخابی برای کار، گروه بی‌نقصی است.

آمیتاب باچان – بازیگر سینمای هند- در مورد این فیلم گفته است: باتوجه به منابع متعدد تاریخی نمی‌توان این فیلم را صددرصد مستند دانست… اما آنچه در آن تردیدی نیست شأن و مقامی است که ما همواره برای «اکبر» قائل بوده‌ایم و هستیم، امتیازات او به عنوان یک جنگاور بزرگ و یک پادشاه مقتدر که تمام ایالت‌هایی که امروزه به نام هند می‌شناسیم را یکپارچه کرد ، غیر قابل انکار است.

این فیلم  او را  واقع گرایانه، بخشنده، شریف و در عین حال تا حدی ظالم و سنگ دل  به تصویر کشیده. با تمام این اوصاف این فیلم تمام جنبه‌های شخصیتی او را به تصویر نکشیده، مانند علاقه او به هنر و حمایت از هنرمندان یا این حقیقت که او با ترکیب بخش‌هایی از صوفی‌گری هندو و مسیحیت، مذهبی به نام «دین الهی» را بنیان نهاده است. شقاوت و ظلم‌ذاتی او در جنگ‌ها نیز از دید تماشاگر پنهان مانده است. اکبر خان اغلب از سرهای بریده شده مردمان سرزمینی که اشغال می‌کرد هرم می‌ساخت.

قصد ما مقایسه «جودا اکبر» با لاگان نیست  ولی از این طریق می‌توان به پیشرفت چشمگیر کارگردان (آشوتوش گواریکر) در این چند سال اخیر پی برد، زیرا آخرین اثر او «سوادس»( وطن در نسخه دوبله شده به فارسی) اصلا قابل مقایسه با این فیلم‌ها نیست.

جودا- اکبر یک فیلم عالی و سرگرم کننده است، از آن دسته فیلم‌ها که باید  حضور آن بر پرده نقره‌ای را مغتنم و قابل قدردانی دانست. اگر شما بتوانید از زمان طولانی فیلم و پایان آن (اگرچه خوشایند است) چشم بپوشید جودا- اکبر حداقل ارزش یک نگاه اجمالی را دارد. آن را بسیار باشکوه خواهید یافت، اما بهتر است یک بالش همراه خود داشته باشید!

خلاصه داستان و قسمت آخر سریال هندی جودا و اکبر

منبع:فان جو

 

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز قسمت آخر سریال پرنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *