آموزش هشتگ گذاری و موارد مهم آن

آموزش هشتگ گذاری و موارد مهم آن

آموزش هشتگ گذاری و موارد مهم آن

آموزش هشتگ گذاری و موارد مهم آن

امروزه به دلیل استفاده ی همگانی از شبکه های اجتماعی همه ی ما با اصطلاحات استفاده شده در آن ها آشنا هستیم. اینستاگرام یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی است که در کشور ایران استفاده می شود. این شبکه ی اجتماعی یکی از پلتفرم هایی است که در آن از هشتگ گذاری می توان استفاده کرد. در این مطلب می خواهیم مفهوم هشتگ را به شما معرفی کنیم و همچنین آموزش هشتگ گذاری را به شما ارائه کنیم.

همچنین اگر از قصد دارید از ادمین اینستاگرام یا وب سایت استفاده کنید توصیه میکنیم قبل از آن از به سایت کانتنت مارکتینگ مراجعه نمایید.

زیرا تمامی نکاتی باید در این زمینه رعایت شود به صورت کامل درج گردیده است.

 

مفهوم هشتگ

اگر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید به طور قطع هشتگ ها را دیده اید و یا ممکن است حتی استفاده کرده باشید. هشتگ ها همان مربع های تلفن های قدیمی هستند (#) . هدف از استفاده ی هشتگ ها در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر دسته بندی کردن پست ها و سایر اطلاعات و همچنین شناسایی کلمات کلیدی به کار می رود. به این ترتیب وقتی در پست های خود از هشتگ استفاده می کنید، پست شما در کنار سایر پست هایی قرار می گیرد که هشتگ های مشابه را دارند. در نتیجه هر فرد با جستجوی یک هشتگ خاص می تواند به تمامی پست های با هشتگ مورد نظر دسترسی پیدا کند. در ادامه ی مطلب آموزش هشتگ گذاری را به شما اراه خواهیم کرد.

انواع هشتگ ها

به طور کلی در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، هشتگ ها به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند. هشتگ برند ها و هشتگ های عمومی. در ادامه به توضیح هر دوی این ها خواهیم پرداخت.

  • هشتگ برند ها

این هشتگ ها که شامل نام افراد مشهور، محصولات پر طرفدار و تبلیغ ها می باشنند، در فضای اینستاگرام بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این هشتگ ها به مخاطبان به درستی نشان خواهند داد که چه تعداد محصولات و تبلیغات در باره ی این هشتگ در فضای اینستاگرام وجود دارد.

  • هشتگ های عمومی

این هشتگ ها با هدف تبلیغ و یا معرفی یک محصول خاص منتشر نمی شوند. ممکن است همه ی کاربران اینستاگرام از این هشتگ ها در پست ها و همچنین استوری های خود اسنفاده می کنند. این هشتگ ها می توانند به منظور افزایش فالوور ها و همچنین افزایش لایک ها برای یک پست به کار بروند.

  • هشتگ کمپین ها

در هنگام برگذاری و تشکیل کمپین ها برای موضوعات مختلف نیز استفاده از هشتگ ها داغ می شود. البته این هشتگ ها معمولا دوره ی خاصی دارند و با اتمام کمپین ها این هشتگ ها نیز برچیده می شوند.

 

آموزش هشتگ گذاری

همانطور که پیش تر نیز گفتیم استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام بسیار مرسوم است و همچنین برای افزایش بازدید و فالوور ها بسیار حائز اهمیت می باشند. هشتگ گذاری دارای قواعد خاصی نیز می باشند که در صورت رعایت این قواعد هشتگ شما بازدید های بهتری را کسب خواهد کرد. در ادامه برخی از نکات مهم در باره ی  آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام را به شما ارائه می دهیم.

  • از هشتگ های کاملا مربوط به پست خود استفاده کنید.

برای اینکه پست شما بیشترین بازدید ها را کسب کند بهتر است که هشتگ های کاملا مربوط به موضوغ پست استفاده کنید. هشتگ شما باید با تصویر یا ویدئو و همچنین با متن پست شما در ارتباط کامل باشد. توجه به این نکته ضروری است که اگر از هشتگ های غیر مرتبط با پست و یا از هشتگ های نا مناسب استفاده کرده باشید، ممکن است اینستاگرام پست شما را حذف کند و یا به تعداد کمی از کاربرابن نشان دهد.

  • استفاده از کلمات کلیدی در هشتگ

در هشتگ های اینستاگرام استفاده از کلمات کلیدی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. اگر در صفحه ی خود مشغول به انجام فعالیت های کسب و کارتان هستید بهتر است از کلمات کلیدی مخصوص برند خود استفاده کنید. بیشتر صفحه های کاری در اینستاگرام در ارتباط موضوع و محصولات خود یک یا دو هشتگ مخصوص به خود را دارند. به این ترتیب اگر می خواهید صفحه ی کاری شما بازدید بهری داشته باشد بهتر است از یک یا دو هشتگ مخصوص خود در کنار سایر هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

  • تعداد مناسبی هشتگ را برای هر پست استفاده کنید.

این نکته بسیار مهم است که در انتشار پست ها تعداد مناسبی از هشتگ ها را استفاده کنید. استفاده ی تعداد بیشتری هشتگ در یک پست الزاما به معنی افزایش بازدید و فالوور ها نمی باشد بلکه ممکن است استفاده ی بیش از حد از هشتگ ها به مشکلاتی نیز بیانجامد. تجربه ها نشان داده است که استفاده ی غیر معمول و زیاد از هشتگ ها در یک پست به مرور باعث کاهش فالوور ها و همچنین لایک ها نیز می شود. استفاده ی بیش از حد از هشتگ ها در یک پست باعث می شود که اینستاگرام پست های شما را به عنوان پست های غیر مفید تشخیص دهد و به این ترتیب آن را برای تعداد کمی از کاربران نمایش دهد.

تعداد مناسب هشتگ ها برای یک پست، مشخص نیست و احتمال دارد برای پست های با موضوعات گوناگون متفاوت باشد. در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام می توانید از سی هشتگ در یک پست استفاده کنید. اما همانطور که گفتیم استفاده از این تعداد برای یک پست کار صحیحی نخواهد بود. به طور کلی بر اساس تجربیات پست ها در حدود 8 یا 9 هشتگ برای یک پست مناسب و کافی می باشد.

  • قبل از پست گذاشتن هشتگ های مناسب را جستجو کنید.

این نکته نیز در استفاده از هشتگ ها بسیار مهم است. قبل از انتشار هر پست و استفاده از هشتگ ها نخست هشتگ های مرتبط با موضوع مورد نظر خود را در اینستاگرام جستجو کنید. به این ترتیب بهترین و پرطرفدار ترین هشتگ ها را مشاهده می کنید. این کار به شما کمک می کند که برای انتشار پست خود از ایده های خلاقانه ی سایر افراد نیز با خبر شوید و همچنین سلیقه ی کاربران را بفهمید.

در ادامه برخی از قواعد مربوط به هشتگ ها را به شما آموزش می دهیم.

  • در هشتگ ها نمی توان از اسپیس (space یا فاصله ) استفاده کرد و به جای آن باید از آندر لاین ( _ ) استفاده نمود.
  • استفاده از اعداد در هشتگ ها مانعی ندارند اما استفاده از کاراکترهایی مانند @ ، % ، * ، $ و … مجاز نمی باشد.
  • هشتگ های با معنا و مفهوم را انتخاب کنید.
  • هشتگ های شما بهتر است کوتاه باشد.

جمع بندی

در این مطلب به آموزش هشتگ گذاری پرداختیم و قواعد و نکات خاصی را به شما آموزش دادیم. رعایت این نکات می تواند به شما جهت افزایش لایک و فالوور های شما کمک کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

آموزش هشتگ گذاری

آموزش هشتگ گذاری و موارد مهم آن

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *