مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )

مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )

مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )

بهاره کیان‎افشار از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. وی بازیگری را به‎طور حرفه‎ای از سال ۱۳۸۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی (در نقش «شادی مستشارنیا» با دوبله‌ی فریبا رمضان‌پور ) آغاز کرد.

مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )
مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )

گزینه بازیگری نقش اول فیلم جالب «لاله»

هم‎زمان با روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۱، از سوی تولیدکنندگان فیلم سینمایی جالب «لاله» (درباره لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‎رانی ایران) اعلام شد که سرانجام بهاره کیان‎افشار برای ایفای نقش اول این فیلم انتخاب شده است. ولی، چندی بعد در بعضی رسانه‎ها اعلام شد که به دلیل عدم آشنایی کامل این بازیگر با زبان انگلیسی این انتخاب منتفی شده است. آنجلینا جولی، جسیکا آلبا و مهناز افشار نیز از گزینه‎های قبلی ایفای این نقش بودند. سرانجام، سارا امیری به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «لاله» انتخاب شد.

مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )
مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )

بهاره کیان‎افشار ترانه‎سرایی قطعه «تو هستی»، با صدای بهرام رادان، را انجام داده است. نماهنگ این قطعه در سال ۱۳۹۲ منتشر شد.

بهاره کیان افشار، بازیگر نقش شادی در «کلاه پهلوی» دربارهٔ ویژگیهای نقشش در این سریال تاریخی، مشکلات دوران تولید و ریتم کند آن توضیح میدهد

با پخش بیستو هفتمین قسمت ازسریال «کلاه پهلوی»، این مجموعه تاریخی به نیمه رسید. از کنار نقدهای مثبت و منفی دربارهٔ محتوا، شخصیتپردازی و … این سریال که بگذریم، مسئله روند کند اتفاقها و طولانی شدن بیدلیل سریال، از آن دسته نقدهایی است که نمیشود به راحتی از کنارش گذشت.
اگر مجموع اتفاقهای سریال را در این ۲۷ قسمت کنار هم بگذاریم، به این نتیجه میرسیم که عملا چیزی حدود یک سوم بخشهای آن، بیدلیل به کار اضافه شدهاند و حضورشان اصلا کمکی به پیش رفتن روند سریال نمیکند.

مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )
مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )

با پایان نیمه اول کلاه پهلوی، از هفته آینده، سریال باید وارد سراشیبی رسیدن به نقطه نهایی شود و کم کم تکلیف شخصیتهایش را مشخص کند. به بهانه پایان نیمه اول سریال «کلاه پهلوی»، با بهاره کیانافشار، بازیگر نقش شادی، دربارهٔ حال و هوای این نقش، دلایل روند کند سریال و … گفتوگو میکنیم.
سریال «کلاه پهلوی» یکی از طولانی‏ترین مراحل تولید را داشت و خب طبیعتا شما هم به عنوان بازیگر، سالهای بسیاری با آن سر و کار داشتید. این طولانی شدن مراحل تولید برائتان خسته کننده نبود؟
من سال ۸۳ با پروژه «کلاه پهلوی» آشنا شدم و از همان زمان قول همکاری دادم. نهایتا سال ۸۵ پروژه کلید خورد و کار آغاز شد. قرار بود زمان مراحل تصویربرداری، یک سال و نیم طول بکشد. هیچ وقت به ما نگفتند که ۶ یا ۷ سال قرار است درگیر این کار باشیم. قطعا خودشان هم نمی‏دانستند که پروژه قرار است تا این حد طولانی شود. همان موقع هم که به ما گفته بودند قرار است یک سال و نیم درگیر پروژه باشیم، به نظرم زمان بسیار زیادی میآمد. ولی خب نقش خوبی بود و فیلمنامه بینظیری داشت. فیلمنامه‏ای که من خواندم بسیار بسیار ساختار جذابی داشت. البته یک مقدار دستخوش تغییر شد و روی بخشهایی از آن حذفیاتی صورت گرفت. فکر میکنم حاصل کار هم خوب شده باشد.
طولانی شدن روند سریال، علاوه بر خسته کننده شدن کار برای عوامل، مسافرت، بیماری یا فوت برخی از آنها و … مسائلی مثل تغییر چهره بازیگران را هم به همراه دارد. از آنجایی که قسمتهای اول سریال، دیرتر از سایرین گرفته شدند و در سال ۹۱ جلوی دوربین رفتند، سن بازیگران در ابتدای سریال، خیلی بیشتر از بخشهای بعدی آن به نظر میرسید.
من فکر میکنم این کمترین مشکلی بود که پروژه
«کلاه پهلوی» با آن روبهرو بود. ببینید بقیه مشکلات چقدر بوده! آره خب این تغییرات به نسبت وجود داشت. اتفاقا من جزو معدود بازیگرانی بودم که این تغییرات به کمترین میزان برائم وجود داشت. حداقل تغییر سن و سالم در طول کار چندان مشهود نیست. به هرحال طولانی شدن کار، مشکلات بسیاری به وجود می‏آورد.

این مشکلات دربارهٔ حفظ راکوردهای حسی هم وجود داشت؟
بله. بیشترین مشکل را در همین حفظ راکوردها داشتیم. بسیار از سکانسها را داشتیم که پلانهایش در زمانهایی کاملا جدا از هم گرفته میشد. این بسیار برائ بازیگران سخت است. به طور مثال فرض کنید بخشی از یک صحنه در فضای داخلی اتفاق می‏افتاد و بخشی از آن در فضای خارجی مثل بالکن، حیاط یا خیابان. بسیار وقتها به طور مثال فضاهای خارجی آماده نبود و باید صبر میکردیم تا آماده شود. همین آمادهسازی، بعضی وقتها چند روز یا چندهفته طول میکشید. ما چون همزمان با پیشرفت داستان، سکانسها را نمیگرفتیم و بر اساس لوکیشن ، بازیگر آماده و … کار را جلو میبردیم. برائ همین بسیار سخت بود.
شخصیت شادی در «کلاه پهلوی»، سابقه تاریخی دارد؟ یعنی در دوره کشف حجاب رضاخانی، واقعا چنین کاراکتری با این ویژگی‏ها وجود داشته؟
ما عینا این شخصیت را با این مشخصات در تاریخ نداریم. ویژگی‏های شخصیتی شادی، از یکسری از زنان آن دوره از تاریخ گرفته شده و آقای دری، مجموعه‏ای از آن صفات را داخل یک شخصیت جا داده. ولی اینکه بخواهم بگویم در شکلگیری شخصیت شادی، عینا یک استناد تاریخی وجود داشته است، خیر! برائ همین هم من مراجعه مستقیمی به شخص خاصی نمیتوانستم انجام دهم. فقط ویژگی‏های زنان این طبقه از جامعه در آن دوره و طرز تفکرهایشان را مطالعه کردم.
خیلی‏ها معتقدند که گریم و لباس زنان آن دوره، حتی رنگ آرایش، مدل ابروها و … با چیزی که در «کلاه پهلوی» به تصویر کشیده شده کاملا فرق دارد. با توجه به مطالعاتی که دربارهٔ زنان آن دوره داشتید، با این نظر موافقید؟
من واقعا در حوزه تخصصی گریم وارد نشدم و اصلا به خودم اجازه اظهارنظر در این زمینه را نمیدهم. آنچه برائم مهم بود و باید در زمینه‏اش تحقیق میکردم، طرز تفکر، رفتار، منش و … زنان آن دوره بوده و اصلا راجع به نوع آرایش و لباس آنها چیزی نمیدانم.

مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )     مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )
مصاحبه ، بیوگرافی عکس بهاره کیان افشار ( شادی زن فرماندار )

یکی از مهمترین انتقادها نسبت به این سریال، روند کند آن است. از زمان ورود این شخصیتها به ایران تا اجرایی شدن قانون کشف حجاب، اتفاقها بسیار کند پیش می‏رود و اتفاق قابل توجهی در هر قسمت نمی‏افتد. این مسئله را قبول دارید؟
ماهیت سریال تاریخی با سریال روتینی که هر شب از تلویزیون پخش میشود فرق میکند. ما بیشتر داریم تاریخ و قصهای را با تمام جزئیاتش از قبل روایت می‏کنیم. این را نمیشود بسیار تند تعریف کرد چون به نوعی باید تمام جهات یک موضوع بررسی شود. ما داریم از شهری حرف میزنیم که نماد کشور ایران است و هر کدام از شخصیتها، نماینده قشر خاصی از مردم جامعهاند. تعدادی از شخصیتهای ویژه، نشانگر نوعی از تفکرند. بنابراین باید زمانی وجود داشته باشد که تکتک اینها به مخاطبان شناسانده شوند بعد حالا روابطشان شناسایی شود و بعد داستان پیش رود. خب قطعا روند کندتری دارد. به هرحال آن چیزی که در فیلمنامه خواندم باید بگویم آنقدر برایم پر کشش بود که اصلا نمیتوانستم آن را زمین بگذارم.
حق با شماست اما در کنار معرفی شخصیتها و نشان دادن روابط آنها با هم، باز هم قسمتهای بسیاری وجود داشت که اصل داستان را تا حدی به حاشیه میبرد.

از اول هم قرار بود همین تعداد قسمت را داشته باشیم. چیزی به کار اضافه نشد. نمیتوانیم بگوییم سریال به طور مثال از اول برائ ۳۰ قسمت نوشته شده و حالا تبدیل شده به ۵۲ قسمت. از اول هم برائ همین ۵۲ قسمت نوشته شده بود. به نظرم ما باید نحوه نگاهمان نسبت به چنین کاری را در مقایسه با سریالهای پلیسی، خانوادگی و … یک مقدار تغییر دهیم. این قصه را باید با خصوصیات خودش نگاه کنیم. با این حال فکر نمیکنم ریتم سریال، با ریتم «کیف انگلیسی» بسیار فرقی داشته باشد.
تعداد قسمتهای «کیف انگلیسی» بسیار کمتر از کلاه پهلوی بود!این سریال فقط ۱۳ قسمت بود.

بله اما باید توجه داشته باشیم که «کیف انگلیسی» حاصل هشت سال کار بود نه شش سال!
تا اینجای کار شخصیت شادی به عنوان زنی معرفی میشود که سعی دارد هر طور شده فرهنگ مردم ایران را تغییر دهد و برای رسیدن به این هدف، از هر وسیلهای استفاده میکند. حتی در قسمتهایی یک جورهایی برای مخاطبان، بدجنس هم به نظر میرسد. یعنی در کل قصه هم چنین تعریفی از شخصیت شادی وجود دارد یا حالا به دلایل دیگری این اتفاق میافتد؟
«شادی» اصلا بدجنس نیست. به خیال خودش، دارد یکی از بزرگترین کمکها را به زنان جامعه خودش میکند.

یعنی از نظر خودش اصلا کار منفی انجام نمیدهد؟
نه اصلا. شما اگر شخصیت شادی را دنبال کنید، اصلا نمیتوانید محکومش کنید. ممکن است الان احساس کنید چرا به خودش اجازه میداده روی اعتقادات مذهبی مردم پا بگذارد ولی واقعا نیت شادی به نسبت بسیارهای دیگر که حالا بسیار منافع دیگری را در پشت پرده دنبال میکردند، بسیار صادقانه بود. بسیارها آن دوران به فکر این بودند که بیایند بازار کیف و کفش و لباس ایران را به دست بگیرند و هر طور شده به سود برسند اما شادی به زعم خودش فکر میکرده که باید آگاهی بیشتری به زنان کشورش بدهد و آنها را از آن حصر خانگی که فکر میکرده در آن قرار دارند، رها کند. درواقع شادی به زعم خودش دوست داشته آن آزادی‏ که خودش تجربه کرده بوده و با آن توانسته بوده تحصیل کند و دنیا را بیشتر ببیند، زنان کشورش هم داشته باشند. فکر میکرده راه حل کمک به زنان جامعه‏اش، در قدم اول کمک به بیحجاب کردن آنهاست.
یعنی در ادامه داستان، مخاطبان به حسن نیت شادی، واقف میشوند؟
حالا با روند داستان اگر پیش روید متوجه میشوید که این شخصیت به لحاظ تفکر هم تغییر میکند و حتی عملکرد حکومت را هم نقد میکند. حالا نمیخواهم قصه را لو بدهم فقط بدانید که شخصیت شادی تا آخر اینطور نمیماند. با روند داستان خواهید دید وقتی متوجه میشود آنچه نیتش بوده با اتفاقهایی که در زمان کشف حجاب اجباری اتفاق افتاده همخوانی ندارد، واقعا موضعش را تغییر میدهد.

 

آنجلینا جولی, ازدواج بهاره کیان افشار, بازیگران کلاه پهلوی, بهاره کیان افشار, بیوگرافی بهاره کیان افشار, جسیکا آلبا, خانواده بهاره کیان افشار, سارا امیری, شادی زن فرماندار, شوهر بهاره کیان افشار, فریبا رمضان‌پور, لاله صدیق, مصاحبه بهاره کیان افشار, مهناز افشار, نامزد بهاره کیان افشار, آنجلینا جولی, ازدواج بهاره کیان افشار, بازیگران کلاه پهلوی, بهاره کیان افشار, بیوگرافی بهاره کیان افشار, جسیکا آلبا, خانواده بهاره کیان افشار, سارا امیری, شادی زن فرماندار, شوهر بهاره کیان افشار, فریبا رمضان‌پور, لاله صدیق, مصاحبه بهاره کیان افشار, مهناز افشار, نامزد بهاره کیان افشار,

منبع:فان جو،

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز قسمت آخر سریال پرنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *