ماجرای درگیری بهنوش بختیاری و امیر تتلو!
ماجرای درگیری بهنوش بختیاری و امیر تتلو!
رویکرد خاص و عجیب جامعه ایران به شبکههای اجتماعی این روزها کار را به جدال بین چهرههای مشهور هم کشانده است. هنرمندان و ورزشکارانی که یک نفس میکوشند به لطایفالحیل و با انواع و اقسام ع سلفی، طرفداران بیشتری برای خود جذب کنند، در این زورآزمایی محبوبیت به مرحله مجادله مستقیم هم، با هم رسیدند.
درگیری مستقیم امیر تتلو و بهنوش بختیاری در شبکه اینستاگرام آخرین شاهکار صفحات فارسی این شبکه اجتماعی است که تا مرحله تهدید به شکایت هم بالا گرفته است. حین این دعواها یکی از طرفین دیگری را به خرید فالوئر و لایک متهم کرد. حالا سوال اینجاست آیا از نظر فنی چنین امکانی در شبکههای اجتماعی وجود دارد؟ اگر این موضوع صحت داشته باشد میتوان به عنوان یک تکنیک نوین تبلیغاتی از آن استفاده کرد؟
ماجرا چیست؟
ماجرا از وقتی شروع شد که تعداد دنبال کنندههای بهنوش بختیاری با سرعت خیرهکنندهای افزایش یافت و به نزدیکی رکورد صفحه امیر تتلو رسیده است. استاد تتلو تا قبل از آن از نظر تعداد دنبالکنندگان با اختلاف قابل توجه نسبت به سایرین بر بام صفحات فارسی اینستاگرام ایستاده بود. این موضوع با توجه به تعداد پستهای دو رقمی او در طول روز و بیداریهای شبانهاش چندان عجیب هم به نظر نمیرسد. مشکل از وقتی شروع شد که بهنوش بختیاری به آمار او نزدیک شد و از مرز ۹۰۰ هزار دنبال کننده هم رد شد.
به این ترتیب زنگ خطر برای امیر تتلو که تاکنون خود را در این زمینه بیرقیب میدید به صدا درآمد. بهخصوص این که صفحه اینستاگرام به نوعی برای این خواننده زیرزمینی به محل بیزنس غیررسمی هم تبدیل شده و سقوط از این جایگاه ممکن است برای او گران تمام شود. با همین استدلال او مدعی شد بهنوش بختیاری لایک خریده تا به رکورد او برسد.
همین پُست کافی بود که درگیری شدید بین این دو نفر و طرفدارانشان آغاز شود. در یک چشم به هم زدن زیر عکسهای بهنوش بختیاری پر شد از الفاظ رکیک و زننده. حتی این بازیگر تلویزیونی مدعی شد خارج از فضای مجازی چندین بار تهدید شده است. این جدال پینگپنگی از سوی دو طرف درگیر ادامه داشت تا اینکه بهنوش بختیاری تهدید به شکایت کرد اما کمی بعد آبها از آسیاب افتاد و ماجرا فروکش کرد. بهنوش بختیاری در آخرین پست خود نوشته حاضر به بخشش است اما وای به روز کسی که با ایل بختیاری در بیفتد.
آیا امکان خرید فالوئر وجود دارد؟
پاسخ این سوال در یک کلام، مثبت است. سادهترین روشی که برای جمع کردن فالوئر به صورت سنتی از آن استفاده میشود، ایجاد صفحههای عمومی و گاهی نامتعارف و هنجارشکن، برای جذب فالوئر و سپس تغییر مشخصات صفحه است.
اما این روزها متدهای به روزتری هم به بازار عرضه شده که با هزینهای ناچیز به شما کمک میکنند کلی فالوئر برای خودتان دست و پا کنید. یا برای عکسهایتان تا دلتان بخواهد لایک جمع کنید. در این زمینه سایتهای متعددی به وجود آمدهاند که به سبک وبسایتهای فروش «ویپیان» به صورت آنلاین هزینه را دریافت میکنند و لایک و فالوئر شما را افزایش میدهند. از آنجا که این نوع خدمات یک سرویس جدید محسوب میشود، هنوز قسمتهای آن متغیر است. مثلا جذب ۵۰۰ فالوئر را ممکن است بین ۱۴ تا ۵۰ هزار تومان قیمت بدهند.
خرید ۵۰۰ لایک برای هر عکس هم بین ۱۸ تا ۳۵ هزار تومان آب میخورد. مدیر یکی از این وبسایتهای فروش فالوئر در مورد روش این کار توضیح میدهد: «فالوئرهایی که در سایتها فروخته میشوند پروفایلهای خارجی و غیرواقعی هستند. یعنی یک شرکت واسطه خارجی تعداد زیادی اکانت غیر حقیقی ساخته و در ازای دریافت پول صفحات مورد نظر را لایک میزند.
اگر دنبال جذب فالوئر بین کاربران ایرانی هستید تنها راه، تبلیغات در صفحههای پرطرفدار است.» او در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتقال فالوئر چند صفحه به یک صفحه خاص وجود دارد یا خیر میگوید: «از نظر فنی چنین امکانی وجود ندارد. فقط بعضی اکانتها اصطلاحا با هم تبادل میکنند. یعنی به طور توافقی برای ساعات مشخصی صفحه همدیگر را تبلیغ میکنند.»
بهنوش بختیاری, تصاویر بهنوش بختیاری, بیوگرافی بهنوش بختیاری, عکس های بهنوش بختیاری, اخبار, امیر تتلو, تصاویر امیر تتلو, اخبار فرهنگی
منبع:فان جو،