عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده

یکی از مشکلات امروزه افراد اضافه وزن و بیماری هایی است که چاقی یا اضافه وزن با خود به ارمغان می‌آورد. برای حل این مشکل چندین راه حل وجو د دارد، یکی از این راه حل ها عم ل اسلیو معده می‌باشد. امروزه افراد زیادی برای درمان ا ض افه وزن خود به این عمل روی می‌آورند و اسلیو معده در دهه اخیر یکی از عمل های رایج و محبوب برای درمان چاقی محسوب می‌شود. با م ا همراه باشید تا در ادامه با این عمل و همچنین معایب بیش تر آشنا شویم.

اسلیو معده

عمل اسلیو معده به زبان ساده یعنی کم کردن حجم معده، در این عمل جراح ۸۰ الی ۹۰ درصد معده را برش داده و جدا می‌کند، در نتیجه معده کوچک شده و به شکل لوله در می‌آید. خب کوچک شدن حجم معده با خود کم اشتهایی و کم اشتهایی با خود کاهش وزن را به همراه دارد. کمی تخصصی تر بخواهیم توضیح بدهیم در عمل اسلیو آن بخش از معده که فوندوس نام دارد و هورمون گرلین یا به عبارتی هورمون گرسنگی را ترشح می‌کند؛ حذف خواهد شد و در نتیجه با ترشح هرچه کمتر این هورمون فرد کمتر احساس گرسنگی خواهد کرد.

این عمل برای افرادی که ریزه خوار هستند، ریفلاکس شدید دارند، مشکلاتی در انتهای مری خود دارند و شاخص توده بدنی‌شان بالای ۴۰ است؛ توصیه نمی‌شود. این عمل مناسب افرادی است که حجیم خوار هستند و شاخص توده بدنی پایین تر از ۵۰ دارند.

rId6

این عمل به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود و دارای شش مرحله می‌باشد، مرحله اول برش روی شکم، مرحله دوم وارد شدن به فضای شکمی، مرحله سوم رها سازی معده، مرحله چهارم جداسازی چربی های کنار معده، مرحله پنجم جاگذاری لوله معده و مرحله ششم چک کردن محل بخیه از نظر نشتی.

در ادامه می‌خواهیم چند دلیل انتخاب این عمل برای درمان چاقی را بررسی کنیم.

–     نسبت به دیگر جراحی ها برای درمان چاقی این عمل فیزیولوژیک تر است.

–     کمتر دست‌ کاری شدن دستگاه گوارش در این عمل.

–     برای افراد حجیم خوار بسیار مناسب و جواب دهنده است.

–     نیاز به رژیم خاص و استفاده از مولتی ویتامین‌ها نسبت به دیگر عمل ها کمتر است.

–     برای افراد جوان و افراد بسیار مسن عمل بسیار مناسبی برای لاغری است.

–     باعث کاهش وزن ۳۰ الی ۵۰ درصدی می‌شود به عبارتی ۶۰ الی ۷۰ درصد وزن اضافه از بین می‌رود.

–     در این عمل روده دست کاری نمی‌شود.

–     برای این عمل جسم خارجی در بدن قرار نمی‌گیرد.

معایب اسلیو معده

همل اسلیو معده مانند دیگر عمل ها علاوه بر فواید و مزایایی که دارد؛ دارای یک سری معایب و خطرات نیز می‌باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم خطرات و عوارض این عمل را بررسی کنیم.

rId7

–     عوارض مربوط به خود عمل : این عوارض شامل ریفلاکس معده، تغییر طعم دهان، کاهش تحمل سرما، کاهش تحمل الکل، نشت معده و کمر درد می‌باشد.

–     لخته شدن یا آمبولی پا : برای جلوگیری از این مورد می‌توانید با مشورت جراح از استفاده از رقیق کننده های خون، جوراب های واریس، بلند شدن و حرکت کردن در کمترین زمان ممکن پس از جراحی را انجام دهید.

–     نشت ترشحات معده در محل دوخت: برای جلوگیری از این اتفاق نیز بعد از جراحی از درن یا به عبارتی لوله های شکمی باید استفاده شود.

در کل می‌توانیم خطرات این عمل را به دو دسته زیر تقسیم کنیم:

–     خطرات کوتاه مدت : خون ریزی بیش از حد، عفونت، واکنش های جانبی به بیهوشی، لخته شدن خون، مشکلات تنفسی و ریوی، نشت از لبه بریده شده معده.

–     خطرات بلند مدت : انسداد دستگاه گوارش، فتق، ریفلاکس معده، افت قند خون، سوء تغذیه، استفراغ

در آخر جالب است بدانید که یک کلینک دارای پزشکان متخصص در عسلک لواسان این عمل را به صورت حرفه ای برای افراد انجام می‌دهند، برای اقامت در این منطقه می‌توانید از اجاره ویلا در عسلک لواسان استفاده کنید.

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

فروش فوق‌ العاده ایران‌ خودرو ویژه دهه فجر

فروش فوق‌ العاده ایران‌ خودرو ویژه دهه فجر فروش فوق‌ العاده ایران‌ خودرو ویژه دهه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *