روش هایی برای افزایش عمر فن cpu

روش هایی برای افزایش عمر فن cpu

روش هایی برای افزایش عمر فن cpu

برای افزایش عمر رایانه و فن آن می توانید روش هایی را که در ادامه گزارش معرفی شده است استفاده کنید.
روش هایی برای افزایش عمر فن
روش هایی برای افزایش عمر فن

 

۱٫ هر هفته درب کیس خود را باز کنید و تمامی فن‌ها، بویژه فن CPU را تمیز و گردگیری کنید.
۲٫ هرگز با جاروبرقی و وسایل مشابه فن‌ها را تمیز نکنید، این کار باعث می شود فن‌ها با سرعت به چرخش درآیند و سبب گرم شدن ناگهانی موتور فن شده و از عمر مفید آن به شدت می کاهد و حتی ممکن است فن، دیگر کار نکند. شما می‌توانید از دستمال و چند قطره آب برای تمیز کردن استفاده کند.
۳٫ اگر کیس شما دارای جایگاه‌‌های ویژه فن است، فن را به این جایگاه‌ها اضافه کنید. با نگاه کردن به اطراف کیس خواهید دید که جاهای خالی برای نصب فن وجود دارد یا خیر. همچنین جعبه‌های کیس انواع مختلفی دارند که شما می توانید برای تهویه بهتر از کیس‌هایی که جایگاه فن بیشتری دارند استفاده کنید.
۴٫ اگر قصد خرید فن برای قطعاتی نظیر CPU ،Power، کارت گرافیک و جعبه کیس را دارید از فروشنده بخواهید یک فن با دور چرخش بالا و پره‌های زیاد به شما بدهد. این فن‌ها به خاطر سرعت و پره‌های بیشتر در افزایش تهویه مطبوع به شما کمک خواهند کرد. همچنین چند سالی است که فن‌های آبی در بازار یافت می شود که کمی گران قیمت هستند، اگر از نظر مالی مشکلی ندارید پیشنهاد می کنیم از این فن‌ها استفاده کنید تا دما را به حداقل کاهش دهند.
۵٫ با کوچکترین صدای فن‌ها، سریعاً چک کنید چه مشکلی پیش آمده که سبب ایجاد صدا شده است. بیشترین عوامل صدا به دلیل تماس فن‌ها با یک شی خارجی مثل کابل‌ها، گرد و خاک شدید دور فن و یا نیم‌سوز شدن فن‌ها است.
۶٫ فن CPU یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فن‌های کیس است. سرعت و راندمان دمای CPU و مادربورد سیستم خود را از تنظیمات BIOS سیسم دنبال کنید. همچنین اگر احساس می‏ کنید سیستم بدون دلیل Reset می شود و یا پی در‌ پی هنگ می‌کند و یا کند عمل می کند ابتدا فن CPU را با توجه به توضیحاتی که داده شد چک کنید.

 

فن سی پی یو,cpu,فن cpu,ترفند,ترفند کامپیوتر,کارایی cpu,,ترفند و آموزش

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

غیرفعال کردن پیغام صفحه خوش آمدگویی در آفیس ۲۰۱۳

غیرفعال کردن پیغام صفحه خوش آمدگویی در آفیس ۲۰۱۳ غیرفعال کردن پیغام صفحه خوش آمدگویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *