آیفون شش در سال ۲۰۱۴ موفقیت گسترده‌ای را برای اپل رقم زد. اما اکنون سوال اینست که آیا آیفون ۷ نسخه ارتقا یافته آیفون شش است یا اپل یک محصول انقلابی تر را در آستین دارد.

آیفون ۷ چگونه وارد خواهد شد؟

آیفون

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، اگرچه آیفون شش یک گوشی قدرتمند است و در تمام زمینه‌ها برای اپل موفقیت آمیز بوده، اما نکته ناامیدکننده برای برخی ناظران اینست که این گوشی آنقدر که انتظار می‌رفت انقلاب ایجاد نکرده است.

شرکت اپل احتمالا در سال ۲۰۱۵ آیفون ۷ را روانه بازار خواهد کرد. اپل در زمینه ساخت آیفون ۷ دچار دو راهی شده مبنی بر اینکه صرفا مشخصات آیفون ۶ را که یک گوشی بسیار موفق است، ارتقا دهد یا سری آیفون را اساسا متحول کند.

صرف نظر از اینکه اپل چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت یک سری قابلیت‌های جدید وجود دارد که احتمالا در نسل بعدی این گوشی تعبیه خواهد شد که در اینجا به هفت مورد از این نوآوریها اشاره می‌کنیم.

افزایش ظرفیت حافظه داخلی

این شایعه وجود دارد که اپل ظرفیت حافظه داخلی آیفون هفت را به شکل قابل توجهی ارتقا خواهد داد. زمزمه‌هایی هست مبنی بر اینکه یکی از نسخه‌های این گوشی دارای حافظه ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود.

همچنین گمان می‌رود که پایین‌ترین حافظه داخلی آیفون هفت نیز افزایش پیدا کند. اگرچه تولید گوشی‌های اقتصادی در برنامه هر کارخانه‌ای است اما مقدار حافظه‌ای که توسط نرم‌افزارهای پیشرفته اشغال می‌شود و فیلمهای ویدئویی وجود مقدار بالای حافظه را الزامی می‌کند.

رم بیشتر

ترکیب نرم‌افزار خارق‌العاده اپل و این حقیقت که این شرکت یکی از معدود تولید‌کنندگان سازنده نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌های تولیدی خود است، همیشه موید این مطلب بوده که گوشی‌های آیفون عملکرد خارق‌العاده‌ای دارند. اما آیفون هرگز در زمینه‌ رم به ویژه در مقایسه با گوشی‌های هوشمند دیگر موجود در بازار برتر نبوده است.

این احتمال وجود دارد که اپل در آیفون ۷ مقدار رم را از یک گیگابایت به دو گیگابایت افزایش دهد. از این رو ارتقای عملکرد گوشی پس از این افزایش قابل توجه خواهد بود.

نمایشگرهای اچ دی و QHD

شرکت اپل در زمینه نمایشگر از رقیب خود یعنی سامسونگ عقب است و نسل بعدی گوشی‌های آیفون احتمالا این فرصت را در اختیار اپل قرار خواهد داد که اولین گوشی هوشمند با نمایشگر HD را روانه بازار کند.

دوربین ارتقاء یافته

دوربین آیفون ۶ به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و اپل همیشه دستگاه‌هایی را ارائه داده که تصاویر مطلوبی را ثبت می‌کنند، اما دوربین آیفون ۶ به لحاظ تعداد مگاپیکسل چندان قدرتمند نیست و اکنون شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در تولید آیفون ۷ روی ارتقای قابل توجه مشخصات لنز این گوشی تمرکز خواهد کرد.

با توجه به این موضوع، زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون ۷ از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که این یک ارتقای شگرف نسبت به آیفون ۶ است و حتی احتمالا گلکسی اس ۶ سامسونگ را که هنوز وارد بازار نشده شکست خواهد داد.

آیفون ۷ اولین گوشی تاریخ اپل خواهد بود که از یک دوربین فوق قدرتمند بهره خواهد برد. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل به نوعی از فناوری لنزهای اس ال آر در آیفون ۷ استفاده خواهد کرد که آن را قادر می‌سازد تصاویر با کیفیت حرفه‌ای به کاربر ارائه دهد.

پردازنده A9

آیفون ۷ همچنین از لحاظ مشخصات پردازش به انرژی تازه‌ای نیاز دارد و تقریبا به ‌طور قطع این امر به تولید یک پردازنده جدید A9 در این گوشی منجر خواهد شد. همچنین گزارشات ضد و نقیضی وجود دارد که سامسونگ در حال تولید نسل بعدی پردازنده‌ها برای این گوشی است.

نمایشگر ضدخش یاقوت کبود

بزرگترین شایعه که درباره آیفون ۶ وجود داشت این بود که اپل از نمایشگر‌های یاقوت کبود در این گوشی استفاده خواهد کرد. دلیل این اعتقاد کاملا مشخص بود. اپل مقادیر زیادی نمایشگر‌ یاقوت کبود را برای استفاده در یکی از محصولات خود سفارش داده است، اما هنوز مشخص نیست که چه زمان و بر روی کدام محصول به کار خواهد رفت. مشخصا اپل مخالف قرار گرفتن این نمایشگرها روی آیفون شش بوده است، اما احتمالا تصمیم خود را برای نسل بعدی آیفون تغییر خواهد داد.

دلیل این امر اینست که دوام گوشیهای آیفون مورد انتقاد عده‌ای قرار گرفته و گمان می‌رود نمایشگر یاقوت کبود نسبت به نمایشگرهای کنونی بیشتر ضد خش باشد. اینکه این نمایشگر در نسل بعدی آیفون مورد استفاده قرار بگیرد هنوز مشخص نیست ولی با توجه مقادیر زیاد این ماده که اپل خریداری کرده قطعا یک زمان از این نمایشگر در آیفون استفاده خواهد کرد.

نمایشگر خمیده

سرانجام این گمانه زنی وجود دارد که اپل در تولید آیفون هفت تا حدودی از سامسونگ تقلید خواهد کرد و دست کم یکی از مدلهای آیفون را با نمایشگر خمیده عرضه خواهد کرد. این احتمالا جالب‌ترین شایعه پیرامون اپل است زیرا این نوع نمایشگرها به نام سامسونگ ثبت شده و اپل معمولا جریان سازی تمایل دارد تا دنبال کردن یک جریان.

اما این یکی از بخشهایی است که در سالهای اخیر سامسونگ ظاهرا اپل را شکست داده و تلویزیونهای خمیده این شرکت با استقبال خوب برخوردار شده است. ممکن است اپل در آینده این فن آوری را سرنوشت ساز بداند و در یکی از مدلهای آیفون هفت از این نوع نمایشگر استفاده کند.