آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

با اینکه بسیاری از افراد می دانند دلیل ریزش موی آن ها وراثت است، اما باز هم برای درمان این مشکل سراغ راهکار های بی تاثیر می روند. چراکه تفکرات غلطی را در مورد کاشت مو در ذهن خود پرورش داده اند. برخی از افراد کاشت مو را تکنیکی درد آور دانسته و به همین علت سعی می کنند تا جایی که ممکن است راه های دیگری را برای درمان ریزش موی خود انتخاب کنند. اگر شما متقاضی کاشت مو هستید حتما این سوال برایتان پیش می آید که درد کاشت مو چگونه است؟ از این رو قصد داریم در ادامه مقاله شرح دهیم که کاشت مو درد دارد یا خیر؟

کاشت مو تا چه اندازه دردناک است؟

مراجعه کنندگان در مراکز درمانی این سوال را می پرسند که کاشت مو چقدر درد دارد؟ برخی افراد به خاطر تفکراتی که در ذهن خود در مورد درد کاشت مو دارند، حتی به کلینیک های درمانی و زیبایی مراجعه نمی کنند و در عوض تصمیم می گیرند از سبک های خانگی برای پر پشت شدن موهای خود استفاده کنند. همین مسئله باعث می شود رویش موهای جدید را مشاهده نکنند. اما به یاد داشته باشید که پرسنل حاضر در کلینیک های پوست و مو، همه روزه با صبر و حوصله کافی به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد. بنابراین نگران این موضوع نباشید و برای کسب اطلاعات بیشتر با خیالی آسوده به مراکز پوست و مو مراجعه فرمایید.

 اینکه کاشت مو چقدر دردناک است؟ پرسشی است که نمی توان پاسخ قطعی برای آن در نظر گرفت چرا که آستانه تحمل درد هر کدام از متقاضیان نسبت به یکدیگر مختلف است و همچنین مدت زمان دوران نقاهت برای هر فرد نیز متفاوت می باشد. بر همین اساس مقدار متفاوتی از درد و رنج برای افراد بوجود می آید. از سوی دیگر تکنیک های گوناگونی به‌‌ منظور پیوند مو ابداع شده و امکان دارد در هر یک از روش های درمانی، تجربه افراد از احساس درد متفاوت باشد.

چنانچه متقاضی کاشت مو تمامی دستورالعمل های توصیه شده از سوی پزشک خود را اجرا کرده باشد در حین عمل جراحی دردی احساس نمی کند. اما باید در نظر داشت که تا چند روز پس از عمل پیوند همچنان درد احساس می شود. علاوه بر این ممکن است در هنگام تزریق بی حسیِ موضعی، متقاضی احساس درد کند اما این درد هم بستگی به آستانه تحمل هر شخص دارد. به این معنا که برای برخی از افراد قابل تحمل است اما برخی دیگر توانایی تحمل آن را ندارند. به علاوه هر تکنیک در عمل پیوند مو درد مختص به خود را دارد.

عمل کاشت مو به روش SUT همانند سایر عمل های زیبایی ممکن است دردی را به دنبال داشته باشد. درد حاصل شده از کاشت مو به سبب تزریق دارو های بی حسی در قسمت بانک مو، ناحیه برداشت گرافت یا ناحیه کاشت گرافت می باشد. میزان درد بدست آمده از تزریق این دارو ها در هر شخص متفاوت است. اما این درد اصلا شدید نیست و میتوان آن را کنترل کرد. به علاوه پس از انجام عمل نیز احتمال احساس درد وجود دارد اما این قضیه نه تنها نگران کننده نیست بلکه کاملا هم طبیعی است و پس از گذشت چند روز به پایان‌ می رسد.

لازم به ذکر است که تعدادی از افراد توصیه های قبل از کاشت مو را جدی نگرفته و رعایت نمی کنند، به همین علت درد را متوجه می شوند . به عنوان مثال چنانچه متقاضی پیش از انجام کاشت مو سیگار یا مشروبات الکلی مصرف کند در حین عمل، داروهای بی حسی تاثیر گذار نیستند و در نهایت، این امر منجر به احساس کردن درد می شود.

 

هرکدام از روش های کاشت ممکن است درد متفاوتی را ایجاد کنند که از رو در ادامه مقاله به بررسی میزان درد حاصل از کاشت به متد FUT و کاشت به روش FIT می پردازیم که از مهم ترین تکنیک های پیوند موی طبیعی هستند.

درد حاصل از کاشت موی طبیعی به روش FUT

در انجام کاشت به روش FUT به علت اینکه گرافت ها را به صورت نواری از محل اهداکننده یا همان بانک مو برداشت می کنند و سپس آن قسمت را بخیه می زنند، متقاضی درد بیشتری را احساس می کند. زمانی که کاشت مو طبق این روش انجام شود متقابلا زمان بیشتری هم برای پایان یافتن دوران نقاهت احتیاج می شود. و البته جای زخم یا اسکار نیز در مناطق پیوند زده باقی می ماند که در آن صورت افراد برای درمان آن نیازمند طی شدن زمان و مراقبت های لازم هستند.

درد حاصل از کاشت موی طبیعی به روش FIT

در روش کاشت موی FIT، نه تنها گرافت ها را به صورت تک به تک از پشت سر استخراج می شوند بلکه دیگر نوار باریکی در آن قسمت ایجاد نمی شود. این تکنیک صدمه کمتری به سر فرد وارد می کند و همچنین زخم های سطحی تری نسبت به سایر تکنیک ها ایجاد می شوند. و نکته آخر اینکه ۳ تا ۷ روز زمان لازم است تا زخم ها به طور کامل درمان شوند.

کاهش یافتن درد کاشت مو

همه ما میتوانیم این حقیقت را درک کنیم که پیوند مو یک نوع عمل جراحی است. و به هر حال پزشکان مجبور به استفاده از بی حسی موضعی هستند تا درد ناشی از کاشت را کاهش دهند. همین امر نشان دهنده دردی است که کاشت موی طبیعی به همراه دارد. پس آگاه باشید که بی حسی موضعی را در هنگام پیوند مو و به خاطر از بین بردن هرگونه درد بکار می برند.

بر طبق گفته های متقاضیان، آن ها درحین عمل گاهی احساس ناراحتی می کنند. اما هنگامی که عمل پیوند مو پایان می یابد اکثر آن ها می گویند که فقط یک احساس ناراحتی کمی بوده و دردی ایجاد نشده است. علت این وضعیت، هوشیار یا به هوش بودن متقاضی در حین عمل است به این معنا که او نسبت به تمامی اتفاقاتی که رخ می دهد آگاه است و در زمان پیوند مو، کشیدگی پوست یا تکان خوردن نواحی مدنظر را حس می کند. اما با وجود همه این مسائل تا زمانی که اثر بی حسی موضعی باقی میماند دردی نیز احساس نمی شود.

درد پس از عمل جراحی پیوند مو

درصورتی که شیوه FIT نباید باعث ایجاد درد شود. اما پس از اتمام عمل جراحی، در آن قسمت از پوست سر که مورد عمل جراحی قرار گرفته احساس درد وجود دارد. زیرا که بافت پوست سر به علت پیوند مو دچار نوعی تروما یا زخم شده است و در نهایت بازتاب این عمل، تشکیل قرمزی و گاهی تورم در چند روز ابتدایی پس از پیوند مو است. و در شیوه FUT، احتمالا ناحیه اهداکننده ای که گرافت های مو از آن نقطه استخراج می شوند حساس تر است و زمان بیشتری برای طول درمان خود احتیاج دارد. با وجود این شرایط متقاضیان می توانند برای بهبود درد خود پس از عمل پیوند، مصرف مسکن را شروع کنند. البته این نشانه ها در طول چند روز باید از بین بروند.

در مجموع هنگامی که تحت عمل جراحی پیوند مو قرار می گیرید امکان دارد درد و ناراحتی را متوجه شوید که نسبتا کوتاه است زیرا روند معالجه شما به سرعت اتفاق میوفتد.  در اغلب مراکز مراجعه کنندگان پس از انجام کارهای لازم، پرداخت هزینه تعیین شده و انجام عمل می توانند مو های از دست رفته خود را مجدد بدست آورند. و طبیعتا اعتماد به نفس بالاتری نیز کسب کنند چرا که داشتن مو های پر پشت تاثیر بسزایی بر ظاهر افراد میگذارد.

کنترل درد حاصل از کاشت مو

همانگونه که بیان کردیم بیشترین درد حاصل از پیوند مو مربوط به زمانی است که بی حسی موضعی تزریق می کنند و بعضی افراد قادر به تحمل چنین دردی نیستند که در این شرایط پزشک پیشنهاد میکند پیش از انجام عمل جراحی کاشت مو دارو های آرام بخش و خواب آور مصرف کنند چرا که‌ باعث می شود در حین عمل میزان کمتری از درد را متوجه شوند.

تعدادی از افراد پس از اتمام پیوند مو و در چند روز ابتدایی احساس درد می کنند که این دسته از افراد می توانند بعد از عمل با مصرف تسکین دهنده ها درد خود را کاهش دهند.

متاسفانه برخی از مراجعین کاشت مو دستورالعمل هایی که پزشک پس از عمل توصیه می کند را مراعات نمی کنند و گرفتار تورم در ناحیه چشم و پیشانی می شوند. این پیشامد همراه با درد و ورم است که شما می توانید کمپرس یخ را در محل قرمزی و تورم قرار داده و یا با استفاده کردن از مسکن درد خود را تسکین دهید. لازم به ذکر است که شما  با انجام پیوند موی طبیعی در کلینیک رونیا تجربه موفق و کم دردی را خواهید داشت.

 

 

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

فروش فوق‌ العاده ایران‌ خودرو ویژه دهه فجر

فروش فوق‌ العاده ایران‌ خودرو ویژه دهه فجر فروش فوق‌ العاده ایران‌ خودرو ویژه دهه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *