سیروس مقدم:”پایتخت” را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

سیروس مقدم:”پایتخت” را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

سیروس مقدم:”پایتخت” را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

سیروس مقدم گفت: بعد از این همه سال سابقه سریال سازی در تلویزیون دیگر با خطوط قرمز رسانه کاملا آشنا شدم و می‌دانم که چطور باید شوخی کرد و در مقابل چه چیزی را نشان داد که نقاط ضعف و قوت در کنار یکدیگر به تعادل برسند.

سیروس مقدم:پایتخت را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت۴»درباره تفاوت‌های موجود بین سری چهارم پایتخت با سه فصل قبلی ،گفت: در «پایتخت۴» این فرصت بوجود آمد تا بتوانیم به مسائل اجتماعی و سیاسی روز نیز بپردازیم. این موضوع در سه گانه قبلی شاید کمتر به چشم می‌آمد، اما در فصل چهارم سعی داریم تا موضوعاتی که مردم به صورت روزمره با آنها درگیر هستند را در قالب داستانهایمان نشان دهیم.

وی با اشاره به تغییر زمان پخش پایتخت از نوروز به ماه رمضان و دو برابر شدن تعداد قسمتهایش نیز بیان کرد: در مورد تغییر زمان پخش‌مان واقعا ریسک بزرگی را پذیرفتم، اما به این دلیل که از همان شروع به کار نیروی خواستن بین همه اعم از مدیران و عوامل گروه وجود داشت، ابتدای کارمان را راحت آغاز کردیم و مشکلی از این بابت نداشتیم.

سیروس مقدم:پایتخت را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

کارگردان سریال «مدینه» ادامه داد: بخشی از قبولی این ریسک نیز فقط و فقط به نیاز روحی مردم بر می‌گشت.  چراکه تا قبل از پیشنهاد رسمی سازمان برای تولید «پایتخت»۴ هیچ تصمیمی برای ساختش نداشتم و به سریال «علی البدل» فکر می‌کردم. مردم ما به شادی و خندیدن احتیاج مبرمی دارند و من نیز به عنوان سازنده اثر این را با تمام وجودم احساس کردم.
این کارگردان افزود: علاوه بر این موضوع، افزایش تعداد قسمت‌هایمان نیز معضل دیگری بود که با تلاش بسیار و تا روزهای پایانی مشغول کاریم. البته این نکته را هم باید اضافه کنم که زمان هر قسمت امسال بیشتر از سری‌های قبلی بود و تعداد قسمت‌که تقریبا می‌توان گفت دو برابر سری‌های قبلی بود.

سیروس مقدم:پایتخت را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

مقدم در ادامه با اشاره به حواشی که معمولا پیرامون مسائلی نظیر لهجه برای «پایتخت» می‌افتاد، نیز گفت: همانطور که پیشتر گفتم، به خاطر حجم انتقادهای وارده از سمت شورای شهر مازندران و با اینکه پایتخت را بسیار دوست دارم، تصمیمی برای تولیدش نداشتم، چراکه مردم ما هنوز وسعت فکر پیدا نکردند و متاسفانه اگر با یک نفرمان شوخی می‌شود، باقی افراد هم خود را در این بین دخالت می‌دادند و این دایره را گسترده می‌کردند. کاش این را قبول می‌کردیم که شوخی همان دست گذاشتن روی نقاط ضعف افراد است.

وی با اشاره به حواشی بوجود آمده برای برخی سریالها درباره تفاوت‌های قومیتی ادامه داد: برخی ها بر این باورند که قدرت هر قومی بیشتر باشد، به راحتی می توانند اعتراضات را سرکوب کنند، اما من این باور را قبول ندارم و دلیلش را دیدگاه فرهنگی مردم هر منطقه نمی دانم. همین الان ما حدود دو ماه در شیرگاه و شهرستان زیرآب هستیم و بین مردم در حال زندگی و کار و ضبط سریال هستیم. جالب است بدانید گروه ما اغلب شب ها میزبان تعدادی از اهالی اینجا هستند و این باور مردم بر اینکه ما به درستی یک خانواده منسجم شمالی را به تصویر کشیدیم، نیز صحه می گذارد.

سیروس مقدم:پایتخت را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

کارگردان سریال «میکائیل» افزود: ما به خاطر محدودیت‌های موجودمان به سختی می‌توانیم با مسائل سیاسی و … شوخی کنیم، اما بعد از این همه سال سبقه سریال سازی در تلویزیون دیگر با خطوط قرمز رسانه کاملا آشنا شدم و می‌دانم که چطور باید شوخی کرد و در مقابل چه چیزی را نشان داد که نقاط ضعف و قوت در کنار یکدیگر به تعادل برسند و حاصلش تزریق امیدبخشی در جامعه باشد.
کارگردان سریال «چک برگشتی» اضافه کرد: ممکن است روزی مشابه این فضا را به جنوب کشور و زادگاه خود ببرم و همراه با همشهریانم سریالی را بسازم، اما به طور قطع و یقین این اطمینان را دارم که همشهری‌های من نیز بر این باورند که مقدم می‌خواهد فرهنگ، آداب و رسوم و … جنوب را به همه مردمان ثابت کند و قصد اهانت به هیچ لهجه‌ای را ندارد.

سیروس مقدم:پایتخت را به جنوب کشور می‌برم+تصاویر

مقدم در ادامه درباره آشنایی با فضای شمال در صورتیکه خود وی جنوبی است، گفت: اولین بار که به شکل جدی قرار شد تا سریال «پایتخت» را بسازم، بیشتر به سفر رفتم و با دیدن شهرهای شمال و رسم و رسومشان از نزدیک آشنا شدم، اما زمانیکه قصه‌مان را از مازندران آغاز کردیم، تازه به طور کامل متوجه شدیم گویش، آیین و لهجه‌های مازندرانی‌ها با گیلان و رشت تفاوت بسیاری دارد.
وی با اشاره به دستاورد مهم در چهارگانه پایتخت تاکنون بیان کرد: بزرگترین موضوع مهم در «پایتخت»۴، استفاده از موسیقی مازندرانی است. ما موزیسین های بسیاری را در کشور و به ویژه مازندران و شیرگاه داریم که متاسفانه آثارشان در زمان خود، آنطور که باید شنیده نشد و به نظرم پایتخت، موسیقی مازندرانی را احیا و به طیف وسیع‌تری از مردم شناساند.
اخبارفرهنگی – فارس

 

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *