بیوگرافی و عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی

بیوگرافی و عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی

بیوگرافی و عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی

 عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی
عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی

 

عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی

زندگینامه جیسون رضاییان

زندگینامه جیسون رضاییان

عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی بیوگرافی (3)

جیسون رضائیان کیست ؟

بیوگرافی جیسون رضاییان 

جیسون رضاییان (زادهٔ ۱۵ اسفند ۱۳۵۴) خبرنگار ایرانی-آمریکایی واشنگتن‌پست در ایران است. وی به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌است.

رضاییان به عنوان خبرنگار واشینگتن پست در دفتر تهران این روزنامه مشغول به کار بود. او و همسرش یگانه صالحی که وی نیز روزنامه نگار است توسط مقامات ایرانی از تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۴ در بازداشت قرار گرفته است. او در آمریکا متولد و بزرگ شده است و تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران، چند روز پس از بازداشت رضائیان اظهار داشت که او «برای پاسخ به برخی سوالات بازداشت شده» است. وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، یک هفته پس از بازداشت رضاییان، خواستار آزادی او شد. سخنگوی این وزارت‌خانه،جن ساکی، از کشور سوئیس خواسته است تا «به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، پیگیری پرونده جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و همسرش را بر عهده بگیرد».

همسر جیسون رضاییان، یگانه صالحی، که عکاس خبری روزنامه انگلیسی‌زبان «نشنال» بود و در ابوظبی کار می‌کرد، به قید کفالت آزاد شده است. این زوج، به همراه خبرنگار دیگری دستگیر شده بودند که او هم در حال حاضر آزاد شده است.

 

مهم‌ترین اتهامات ضدامنیتی رضاییان، نفوذ در اماکن مهم دولتی و افشای برنامه‌های «ضدتحریمی ایران» از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران است

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است:

جیسون رضاییان جاسوس آمریکایی یکی از وظایفش این بود که درمورد آب شرب تهران تحقیق کند برای اینکه از این طریق بتوانند فشار بیاورند.

 

یازده تن از نمایندگان مجلس طی تذکری به مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، کسب اطلاعات وسیع از جیسون رضائیان را باعث نگرانی از خطر نفوذی ها و از طرفی باعث اطمینان‌خاطر از هوشیاری و بیداری دستگاه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دانسته و خواستار اطلاع‌رسانی جامع شده اند.

کیفرخواست جیسون فروردین ماه ۱۳۹۴ از سوی دادستانی تهران صادر شد که وی را به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشوری در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و قراردادن آن در اختیار افراد غیر صالح متهم کرده است.

منبع:فان جو،جذبه

بیوگرافی و عکس جیسون رضاییان و همسرش یگانه صالحی

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *