نکات مورد توجه برای خرید آینه و شمعدان

نکات مورد توجه برای خرید آینه و شمعدان

www.Funjoo.ir (17)

معمولا آینه و شمعدان جز اولین خریدهای مشترک یک زوج است که برای آن ذوق و اشتیاق بسیاری دارند ولی تجربه کافی ندارند. آینه و شمعدان در جنس های مختلفی مثل طلا ، نقره ، کریستال ، چینی ، برنز ، چوب و انواع فلزهایی که با آب طلا و نقره آبکاری می شوند وجود دارد که البته قیمت های بسیار متفاوتی دارند. معمولا کسانی که دوست دارند چیز با ارزشی تهییه کنند و بتوانند آن را به نوه و نتیجه هاشان نسل به نسل بدهند ، آینه و شمعدان نقره را انتخاب می کنند.

آینه و شمعدان های چوبی

آینه و شمعدان های طرح چوب معمولا در رنگ فندقی موجود هستند و اگر با دکوراسیون منزل تان جور باشند بسیار زیبا و ساده خواهند بود.

آینه و شمعدان های شیشه ای و معایب آن ها

آینه و شمعدان های کریستالی عموما ماندگاری طولانی ای ندارند و امکان شکست و لب پر شدن آن ها زیاد است . در صورتی که آینه به صورت تلق یا پلاستیک باشد به مرور زمان کدر خواهد شد و قیمت ارزانی دارد. در صورتی که آینه و شمعدان به صورت کریستال برش دار و سنگین باشد شکننده خواهد بود و قیمت زیادی خواهد داشت. اما در هر صورت آینه و شمعدان کریستال زیباست و فقط کمی نیاز به مراقبت دارد.

آینه و شمعدان های چینی

آینه و شمعدان های چینی نیز مانند کریستال شکننده هستند و قیمت بالایی دارند اما زیبایی چشمگیری دارند.

آینه و شمعدان های نقره و شناخت نقره مناسب

آینه و شمعدان های نقره به علت آن که مانند طلا از روی وزن شان به قیمت روز محاسبه می شوند و هنگام فروش دارای ارزش و قیمت هستند ، پرطرفدار هستند. ظمنا از آن جایی که نقره های قدیمی قیمت و ارزش بیش تری دارند ، کسانی که دوست دارند آینه و شمعدان شان را به عنوان میراث خانوادگی در میان نسل شان باقی بگذارند به خرید نقره تمایل دارند.

بهترین نوع آینه و شمعدان نقره آن هایی هستند که در حالت معمولی کمی تیره هستند و بارنگ تیره آبکاری شده اند . زیرا نقره های سفید در اثر مرور زمان تیره شده و نیاز به آبکاری دارند. کسانی که در تهران زندگی می کنند باید بدانند که بهترین مکان برای خرید ظروف و آینه شمعدان نقره بازار بزرگ تهران است.

آینه و شمعدان های برنز

آینه و شمعدان های برنز معمولا رنگ تیره ، وزن زیاد و ماندگاری طولانی دارند و به خاطر تیره بودنشان دیگر نیازی به آبکاری و … ندارند.

قبل از خرید آینه و شمعدان به فکر کاربرد آن باشیم

هنگام خرید آینه و شمعدان به فکر مکانی که بتوانید آن ها را روی آن قرار دهید نیز باشید. بسیاری از مردم با خرید یک کنسول برای جلو درب ورودی یا راهرو منزل شان از آینه و شمعدان شان بهترین استفاده را می کنند . برخی نیز آینه و شمعدان شان را روی میز توالت اتاق خواب قرار می دهند یا آن را داخل ویترین بوفه می گذارند .

برخی نیز فقط از شمعدان هایشان روی میز ناهار خوری استفاده می کنند و آینه را داخل کمد قرار می دهند که البته این بستگی به سلیقه ی هر فرد دارد.

توصیه ی ما به شما این است که هنگام خرید آینه و شمعدان به فکر کار آمد بودن آن نیز باشید و اگر قرار است از آینه و شمعدان یا قسمتی از آن استفاده نکنید.مثلا از آینه و شمعدان فقط برای سفره هفت سین استفاده کنید برای آن هزینه ی زیادی نکنید.

ظمنا کسانی که فکر می کنند از آینه و شمعدان استفاده نخواهند کرد بهتر است به جای آن که آن را خریداری کنند از کسی قرض گرفته و در سفره ی عقدشان بگذارند . البته امروزه تمام کسانی که سفره ی عقد کرایه می دهند آینه و شمعدان نیز برای کرایه دارند.

طریقه ی نصب آینه های دیواری

اگر دوست داشته باشید که آینه تان را روی دیواری نصب کنید باید هنگام خرید از فروشنده راهنمایی بخواهید. زیرا تمامی آینه ها با اهرمی که پشت آن ها تعبیه شده است ایستایی دارند و اگر بخواهید آنها را همان طور به دیوار آ ویزون کنید آینه کج می ایستد و احتمال افتادن آن زیاد است. به همین دلیل فروشنده در صورت امکان اهرم را از آینه جدا می کند تا بتوانید آن را روی دیوار نصب کنید.

نکات مهم در خرید شمعدان

همان طور که می دانید شمعدان ها طرح های مختلفی دارند . برخی از آن ها برقی هستند و بالامپ روشن می شوند و برخی با شمع روشن می شوند . برخی یک شعله هستند و برخی چند شعله . توصیه ی ما به شما این است که هرگز شمعدان برقی نخرید زیرا شمعدان یعنی جای شمع نه جای لامپ و زیبایی نور شمع با نور چراغ قابل مقایسه نیست.

در صورتی که منزل تان به نور بیش تری نیاز داشته باشد می توانید برای آن آباژور تهیه کنید و نباید آباژور را با شمعدان اشتباه بگیرید. ضمنا شمعدان هایی که شعله های زیادی دارند فقط برای خانه های بزرگ مناسب هستند . معقول ترین تعداد شعله برای شمعدان یک تا دو عدد است . از آن جایی که شمعدان را یکی به نیت داماد و دیگری را به نیت عروس می گذارند بهتر است عدد شعله های آن زوج و کم باشد.

از قدیم شمعدان هایی به شکل گل لاله وجود داشته و بین ایرانیان طرفداران بسیاری داشته است. این نوع شمعدان از جنس کریستال و بسیار زیباست . امروزه در فروشگاه ها لاله هایی با طرح های ساده یا فانتزی و سایزهای بزرگ و کوچک وجود دارد . معمولا لاله ها شکیل تر از شمعدان ها هستند.

خرید آینه و شمعدان,آینه و شمعدان,آینه و شمعدان عروس,آینه و شمعدان عروس,مدل آینه و شمعدان,مدل های جدید آینه و شمعدان

منبع :

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *