دزدی لیدی گاگا از طرح کیارستمی!!

دزدی لیدی گاگا از طرح کیارستمی!!

دزدی لیدی گاگا از طرح کیارستمی!!

لیدی گاگا , عباس کیا رستمی , هفت چنار , اجرای اسکار ۲۰۱۵

honar-kori-Funjoo_IR

لیدی گاگا خواننده آمریکایی بامداد دوشنبه به وقت ایران در جوایز اسکار ۲۰۱۵ یک ملودی از آهنگ‌های موزیکال “آوای موسیقی” (“اشک‌ها و لبخند‌ها”) را روی صحنه اجرا کرد.

او در صحنه‌ای ظاهر شد که درخت‌های چنار از زمین روییده و در سقف بلندی فرو رفته بودند و این خواننده ارکسترش را در میان این فضا چیده و در میان درختان می‌خواند.

عطاء‌الله امیدوار معمار و فیلمساز و سازنده فیلم کوتاه ˝ ۱۱ سپتامبرها را در جهان نباید فراموش کرد˝ با دیدن این برنامه “هفت چنار” عباس کیارستمی در خانه هنرمندان را تشخیص داده است.

او که خود از نمایشگاه عباس کیارستمی در پاریس فیلمبرداری کرده است، درباره این اثر به هنرآنلاین گفت: عباس کیارستمی چنارستان را به عنوان یک ایده بکر زیست‌محیطی مطرح کرد. او برای اولین بار این اثر محیطی را در خانه هنرمندان اجرا کرد. این اثر که به نام “هفت چنار” مطرح است، به این شکلی ساخته می‌شود که از دور تا دور درخت‌های چنار عکاسی شده و سپس این عکس‌ها بر هم مونتاژ می‌شوند و بعد از چاپ بر روی بدنه لوله‌ها چسبیده می‌شود و لوله‌ها فرم درخت به خود می‌گیرد. البته این ایده ممکن است الان دیگر ساده به نظر بیاید.

امیدوار گفت از ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۷ تا ۷ ژانویه ۲۰۰۸ نیز سانتر پمپیدو بزرگداشتی برای عباس کیارستمی برگزار کرد که آثار او به نمایش گذاشته شد. آثار کیارستمی با هنرمند دیگری به نام ویکتور اریک که هنرمند اسپانیایی است، مقایسه شد که این دو هنرمند تا چه حد نزدیک به هم می‌اندیشند.

او ادامه داد: در نمایشگاه سانتر پمپیدو پاریس درختان بیشتر و انبوه‌تر بودند و آینه‌هایی در اطراف آن گذاشته شده بود که درختان را بی‌نهاتی نمایش می‌داد.

امیدوار افزود: من فیلمی هم در نمایشگاه سانتر پمپیدو از این اجرا تهیه کردم که در آن مردی در میان درختان به دنبال دختری می‌دوید که موهای بافته‌ای داشت و وقتی که مو‌ها را به چنگ می‌آورد، بافه مو از هم باز می‌شد.

این فیلمساز اظهار داشت: به محض اینکه برنامه لیدی گاگا را دیدم به کیارستمی زنگ زدم و ماجرا را تعریف کردم. ابتدا قبول نکرد، اما ع فیلم‌ها را که دید شوکه شد و مطمئن شد. او حالا در راه اسپانیا است و من هم اگر دادگاهی برای این موضوع تشکیل شود، با فیلمی که از اثر وی در پاریس گرفته‌ام می‌توانم ادعای ایشان را پشتیانی کنم.

او در پایان گفت: البته درخت‌های این صحنه بلند‌تر و لاغر‌تر بودند و به قول یکی از هنرمندان ممکن است کسی پیش از کیارستمی چنین ایده‌ای را اجرا کرده باشد که در دادگاه مشخص و معلوم خواهند شد. ولی به نظر من بعید است و این طرح آشکارا برداشتی از آثار کیارستمی است.

لیدی گاگا,عباس کیا رستمی,هفت چنار,اجرای اسکار ۲۰۱۵,لینک های داغ

منبع:فان جو،

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *