حواشی شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۵

حواشی شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۵

حواشی شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۵

همانطور که می دانید روز گذشته شانزدهمین جشن حافظ ۹۵ برگزار شد که ما هم در سایت گهر سعی کردیم تمان عکس ها و گزارشات مربوط به این مراسم را پوشش دهیم. اما این مراسم هم مانند دیگر مراسم با حواشی زیادی روبرو شد که در این بخش گزارشی از حواشی شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۵ را آماده کرده ایم.

حواشی شانزدهمین جشن حافظ در سال 95,فانجو,شانزدهمین جشن حافظ,جشن حافظ,جشن حافظ 95,جشن حافظ در سال 95,شانزدهمین جشن حافظ در سال 95,شانزدهمین جشن حافظ 95,حواشی شانزدهمین جشن حافظ

 

 

شنبه شب تالار وحدت میزبان ستاره‌های سینما و تلویزیون ایران بود.این مراسم قرار بود دوشنبه هفته قبل در برج میلاد برگزار شود که بنا به دلایلی که تاکنون رسانه ای نشده است برگزار نشد و همین ماجرا باعث شد بسیاری از مهمانان که با برنامه ریزی قبلی آماده برگزاری جشن شانزدهم شده بودند، دیشب نتوانند در این مراسم حضور پیدا کنند.شانزدهمین جشن حافظ البته حاشیه های دیگری هم داشت.

طولانی ترین از اسکار:رکوردشکنی مراسم سینمایی جهان

شانزدهمین دوره جشن حافظ را باید طولانی ترین مراسم در نوع خود نامید.این جشن بنا بود که از ساعت ۲۰:۳۰ دقیه آغاز شود که با حدود یک ساعت تاخیر شروع شد و تا حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد ادامه داشت. یک برنامه پنج ساعته که در یک ساعت آخر با صندلی های خالی سالن مواجه شد. علیرضا رییسیان درباره طولانی بودن زمان مراسم،جشن حافظ را با مراسم اسکار مقایسه.رییسیان البته به این مورد دقت نکرد که مراسم اسکار حدود سه ساعت طول می‌کشد و شانزدهمین جشن حافظ بدون شک از این حیث رکورددار اینجور مراسم سینمایی در دنیاست.

در ابتدا،یاد رفتگان:از فردین و فروزان و حبیب،تا شکیبایی و حاتمی و کیارستمی

در این یک ماهه اخیر چتر مرگ روی سر سینمای ایران گسترده بود،عباس کیارستمی، ملیحه نیکجومند، بهمن زرین پور و جمشید ارجمند از تازه ترین کسانی بودند به دیار باقی شتافتند.اما در کلیپی که برای یاد رفتگان تدارک دیده شده بود،همه سینمای ایران حضور داشتند.نام حبیب محبیان در میان این چهره ها هم دیده می شد.تصویر این چهره ها با آواز حجت اشرف زاده حس و حال عجیبی در میان جمعیت ایجاد کرد و هر وقت چهره یکی از این ستاره ها روی پرده می افتاد، تشویق پرشور حاضران،نشان از علاقه آنها به تصویری بود که می دیدند.بیشترین تشویق‌ها برای محمد علی فردین،حبیب محبیان و ستاره زن تازه درگذشته سینمای پیش از انقلاب،پروین خیربخش(فروزان)،و خسرو شکیبایی و فیلمساز جهانی سینمای ایران عباس کیارستمی بود.

به یاد مرتضی احمدی:سپند امیرسلیمانی فولکلور تهرانی خواند

در بخشی از مراسم سپند امیرسلیمانی روی سن آمد و پیش پرده‌خوانی‌های مرتضی احمدی را دوباره اجرا کرد.در میان اجرای سپند امیرسلیمانی،مردم وقتی از حجم تشویقهایشان کم شد،او به جلوی سن آمد و گفت وقتی در راه می آمدم،به حرف عمو مرتضی فکر می کردم که می گفت:«یعنی مردم بعد از ما این موسیقی‌ها یادشان می ماند؟»

دوبله همزمان پدرخوانده به شیوه جدید

یکی از برنامه های جشن شانزدهم دوبله همزمان بود.در این بخش گروه دوبله همزمان به دوبله بخش هایی از «پدرخوانده» کاپولا پرداختند که مارلون براندو و آل پاچینو در آن سینمای ایران را به تمسخر گرفتند و روابط مافیایی آن را دستمایه کار خود قرار دادند.یکی از بخش های مفرح جشن شانزدهم این بخش بود.

حرفهای روی سن

کسانی که برای دادن جایزه دعوت شدند و کسانی که جایزه گرفتند روی سن حرفهای بعضا جالبی زدند:

مسعود کیمیایی: نمی توانم زیاد در مورد کیارستمی صحبت کنم و بیشتر قلبم گریه خواهد کرد. در سن من روزگار خوبی نمی‌گذرد و همین‌طور سیاه‌پوشیده باید به روزگار عادت کنیم. عباس کیارستمی سینمای خاصی را به جهان پیشنهاد کرد و جمشید ارجمند هم پر از دانستگی بود.امروز سال‌رفت احمد شاملو هم بود که پر از دانستگی بود.

شهرام مکری(اولین دارنده نشان عباس کیارستمی):  انتظار دریافت این جایزه را نداشتم. فکر می‌کردم برای بخش فیلمنامه‌نویسی جایزه بگیرم.  از بابت این نشان خیلی خوشحالم و فکر می کنم اسم آقای کیارستمی همیشه اعتبار بوده و اسم شان به من جشن حافظ و سینمای ایران اعتبار می دهد و خوشحالم این جایزه فقط در سینمای ایران باقی نمی ماند.

فریدون جیرانی:ممنون که نام فروزان را هم در میان درگذشتگان گذاشتید.

لقمان خالدی(برنده تندیس بهترین فیلم مستند):بهروز افخمی مرا به برنامه هفت دعوت کرد و خودم و فیلمم را شست.جالب است که از دست او جایزه ام را گرفتم.

بهروز افخمی:من فیلم «فصل هرس» را دیدم و از آن خوشم آمد اما یادم نمی‌آید چه گفتم. احتمالاً داشتم ادای مسعود فراستی را درمی‌آوردم.

جمشید گرگین: مهران مدیری یک کمدین بزرگ است.او حتی در هنگام پخش آیتم‌های طنزش که الان پخش شد لبخند هم نزد.

داریوش ارجمند: کیارستمی برای ما یک افتخار بود. به خاطر دارم زمان اکران فیلم «خانه دوست کجاست» ناصر تقوایی از من خواست تا این فیلم را ببینم. تقوایی به من گفت که هر فیلمسازی در دنیا یک مشابه دارد اما کیارستمی هیچ مشابهی در دنیا ندارد. باید بگویم کیارستمی حافظ سینمای ایران بود.

ایرج راد:امیدوارم کسانی که جایزه نمی گیرند به اندازه کسانی که جایزه می گیرند خوشحال باشند.این تشویق است که ارزش بالایی دارد.

علی نصیریان(بهترن بازیگر درام تلویزیونی): تمام اتفاقات هنری توسط مردم صورت می گیرد. این مردم هستند که یک فیلم خوب را می سازند. مسایل فرهنگی و هنری مسایل رژیم ها نیست بلکه مربوط به مردم است. این فرهنگ و هنر است که مانند آب نشر می کند و هیچ چیز نمی تواند برای آن سد ایجاد کند.

فرامرز قریبیان:تندیس حافظ مهم ترین جایزه سینمای ایران است،چون جهت‌گیری خاصی ندارد.

سعید راد: گاهی کسانی وارد سینما می شوند که آن دوران را می سازند که به جرات می گویم هاشم پور نیز بخشی از سینمای ما را ساخت.«عقابها» که با جمشید هاشم پور همبازی بودم، با بلیت الان ۵۴ میلیارد تومان فروش داشت.

سعید روستایی(تندیس فیلمنامه سینمایی): من از طرف عوامل فیلمم و خانواده ام جایزه ام را با تقدیر از داریوش مهرجویی تقدیم می کنم به روح عباس کیارستمی.

مسعود بهبهانی(تندیس فیلمنامه سریال تلویزیونی):از این جایزه غافلگیر شدم. تلویزیون از این مراسم ها بی نصیب است.اگر فیلمنامه جان می گیرد به همت کارگردان و بازیگران و دیگر عوامل یک اثر این اتفاق می افتد.

کریستف رضاعی(تندیس موسیقی متن): افتخار می کنم اینجا هستم و از تمام همکارانم که مرا همراهی کردند تشکر می کنم. تشکر می کنم از مردی که با شعرها و فیلم هاش به من ایده داد. از عباس کیارستمی تشکر می کنم.

نوید محمد زاده(بهترین بازیگر مرد سینما): سالها در انتظار کسب این جایزه بودم. دو حسرت دارم در زندگیم که همیشه با من خواهد بود.یکی اینکه همیشه فکر می‌کردم با حمید سمندریان کار کنم،و حسرت دومم اینکه همیشه فکر می کردم همبازی خسرو شکیبایی شوم.

علیرضا رییسیان(بهترین کارگردان): حالا که کیارستمی نیست کاری کنید بیضایی، تقوایی و مهرجویی فیلم بسازند، مردم سالاری یعنی سپردن کار مردم به خود مردم ما متخصصین سینمایی ام و می گوییم سینما را بسپرید به خود ما و علی معلم بسیار بهتر از خیلی از دولتی ها جشن های سینمایی را برگزار می کند.

 

حواشی شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۵

منبع:گهر فان جو

حواشی شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۵,فانجو,شانزدهمین جشن حافظ,جشن حافظ,جشن حافظ ۹۵,جشن حافظ در سال ۹۵,شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۵,شانزدهمین جشن حافظ ۹۵,حواشی شانزدهمین جشن حافظ

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *