تصاویر دختربچه های بی گناه که عروس شدند

تصاویر دختربچه های بی گناه که عروس شدند

تصاویر دختربچه های بی گناه که عروس شدند

 

 

برحسب فرهنگ و رسم و رسوم هایی که در کشورهای مختلف وجود دارد ممکن است برخی اعمال غیر انسانی هم انجام شود مانند کودکانی که عروس می شوند آن هم در سن پایین و همراه یک داماد با سن بالا. شوکه‌کننده بود؛ خبر خودکشی دختر‌ یازده‌ساله‌ای که به خاطر فرار از ازدواج اجباری، لباس سفید مرگ را به پوشیدن لباس سفید عروسی ترجیح داد.

 

هستی، دختر یازده‌ساله اهل کامیاران، که می‌توانست آینده درخشانی داشته باشد،‌ قرار بود هنوز کودکی‌نکرده، همسر شود.قرار بود به جای بازی و آموزش، مسئولیت یک زندگی را به عهده بگیرد و کسی نباشد به او بگوید تو هنوز برای این بازی بزرگ، خیلی کوچکی.

 

او با همه‌ی کوچکی‌اش، ناچار بود تصمیم‌های بزرگی بگیرد و دست‌آخر، در سکوتِ طولانی یک روز تصمیم گرفت از نقشی که برایش انتخاب شده، انصراف دهد.اما شاید هستی نمی‌دانست که در این بازی تنها نیست و دختران زیاد دیگری هم هستند که به هر ضرب و زوری شده،‌ شکل و شمایل بزرگسالی به خودشان می‌گیرند و وارد خانه‌ی عروسک می‌شوند.

 

«هستی»های زیادی که در گوشه و کنار جهان هستند، تلاش‌هایی را برای توقف ازدواج زودهنگام و اجباری به همراه داشته. فعالان حقوق زنان و کودکان در برابر ازدواج دختران خردسال بیکار ننشسته و می‌کوشند در کنار درخواست از دولت‌ها برای اصلاح قوانین در این زمینه،

 

به خانواده‌ها آگاهی‌رسانی کنند و «مژگان‌«ها و «تهانی‌»ها و «راجانی‌»هایی را نشان دهند که هرقدر هم تلاش کنند لبخند بزنند، باز هم غم، از چشم‌هایشان پیداست.

 

تهانی هشت و ماجد ۲۷ ساله/ غاده هشت و سلطان ۳۳ ساله از یمن!
تصاویر دختربچه های بی گناه که عروس شدند,فان جو,funjoo,اخبار جامعه و سیاست,اخبار اجتماعی,این دختربچه های بی گناه که عروس شدند,ازدواج زوی دختر بچه ها,عکی دخترهایی که به زور عروس شدند,عکس عروس های کم سن و سال,عروسهای زیر 10 سال,
تهانی که با پیراهنی صورتی در مقابل دوربین ایستاده، با یادآوری اولین روزهای ازدواجشان، وقتی که تنها شش سال داشته، می‌گوید: هروقت ماجد را می‌دیدم، احساس انزجار و تنفر داشتم.

 

غلام ۱۱ و فیض ۴۰ ساله از افغانستان

غلام حتی در روز نامزدی‌اش در حال بازی کردن در روستایشان بوده. او که چند روز پیش از نامزدی، از مدرسه کنار گذاشته شده، می‌گوید از این ازدواج خوشحال نیست چون می‌خواسته معلم شود.
این دختربچه های بی گناه که عروس شدنداو در حالی که در کنار مرد چهل‌ساله‌ای برای ازدواج نشسته که این ازدواج‌های ناهمگون در افغانستان غیرطبیعی به نظر نمی‌رسد و بیش از ۵۰ درصد دختران افغان، پیش از ۱۶ سالگی ازدواج می‌کنند و مجبورند تحصیل را رها کنند.

 

دستای ۱۱ و ادیس ۲۳ ساله از اتیوپی

دستای و ادیس که ارتدوکس هستند، مراسم ازدواج سنتی‌شان را جشن می‌گیرند. حاضران درمراسم ازدواج آنها گفتند ادیس، کشیش است و باید با یک دختر باکره ازدواج کند، به همین دلیل دختری کم‌سن و سال را انتخاب کرده است.
این دختربچه های بی گناه که عروس شدنداو بعد از ازدواج هم مدرسه رفت: «بعد از ازدواج، مردم به من می‌خندیدند که مدرسه می‌روم اما من فایده درس خواندن را می‌دانستم و هرچند تحمل خنده‌های آنها سخت بود، باز هم به تحصیل ادامه می‌دادم.» اما حالا دستای بچه‌دار شده و درس خواندن را کنار گذاشته است؛ «احساس خوبی ندارم که مجبور شدم مدرسه را ترک کنم»

 

سامینا ۱۵ ساله از نپال

ازدواج زودهنگام کودکان در نپال رایج است. بسیاری از هندوها عقیده دارند باید دخترانشان پیش از بلوغ ازدواج کنند. این عکس، تجربه تلخ سامینا هنگام جدا شدن از خانواده برای شروع زندگی جدید با همسرش را که تنها ۱۶ سال دارد ثبت کرده است.این دختربچه های بی گناه که عروس شدندسوریتا ۱۶ ساله و بیشال ۱۵ ساله از نپال

این زوج نوجوان در کنار خانه‌شان نشسته‌اند و هدایای دیگران را برای ازدواجشان دریافت می‌کنند. در نپال، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، پسران هم ناچار به ازدواج در سن کم هستند.
این دختربچه های بی گناه که عروس شدندراجانی پنج ساله از هند

نیمه‌های شب، راجانی پنج ساله بر دوش عمویش از مراسم نامزدی برمی‌گردد. ازدواج کودکان در هند غیرقانونی است بنابراین بسیاری از جشن‌های نامزدی و ازدواج کودکان در نیمه‌های شب برگزار می‌شود و این رازی است که تمام دهکده از آن محافظت می‌کنند. بر طبق رسوم سنتی، دختر بعد از مراسم نامزدی به خانه خودش بازمی‌گردد تا به بلوغ برسد و در جشن دیگری، به خانه شوهرش منتقل شود.این دختربچه های بی گناه که عروس شدنداین عکس‌ها که تمامی ندارد و حتی خیلی‌ از این کودکان عکسی هم ندارند که ازدواجشان را ثبت کند. آنها که هرچند ناخواسته، اما ساکت و بی‌صدا از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌شوند و شاید تنها امیدی که دارند این است که دخترانشان شامل سرنوشت آنها نشوند.

 

این دخترکان،‌ در کودکی، همسر می‌شوند، مادر می‌شوند

آرزویی که تنها به آنها اختصاص ندارد و حتی در پیام بان‌ کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی جمعیت ۱۱ ژوییه ۲۰۱۶ نیز به آن تاکید شده است؛ وقتی او دولت‌ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی را برای حمایت و سرمایه‌گذاری بر دختران نوجوان ترغیب کرد و گفت: «دختران در میان کسانی هستند که کمترین بهره را از توسعه برده‌اند.

 

درست در زمانی که دختران باید در مدرسه و در رویای امکانات پیش رو باشند، به دلیل یک سری مسائل اجتماعی و فرهنگی به عقب کشانده شده و از تحقق آرزوهای خود بازمی‌مانند.در حالی که گزینه‌ها و فرصت‌های یک پسر در نوجوانی گسترش می‌یابد، برای دختران نوجوان محدود می‌شود. نیمی از تمامی آزارهای جنسی در سراسر جهان علیه دختران ۱۵ ساله یا جوانتر است.

 

در کشورهای در حال توسعه، از هر سه دختر یکی قبل از سن ۱۸ سالگی ازدواج می کند و دختران نوجوان کمتر از پسران نوجوان دوره متوسطه را شروع کرده یا به پایان می‌رسانند. بیاید برای زندگی توام با امنیت، کرامت و فرصت برای همه با هم متعهد شویم.»

 

تصاویر دختربچه های بی گناه که عروس شدند

منبع: پارس ناز فان جو,

تصاویر دختربچه های بی گناه که عروس شدند,فان جو,funjoo,اخبار جامعه و سیاست,اخبار اجتماعی,این دختربچه های بی گناه که عروس شدند,ازدواج زوی دختر بچه ها,عکی دخترهایی که به زور عروس شدند,عکس عروس های کم سن و سال,عروسهای زیر ۱۰ سال,

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *