تصاویر خیره کننده ولی غیرمجاز از جذاب ترین نقاط دنیا

تصاویر خیره کننده ولی غیرمجاز از جذاب ترین نقاط دنیا

تصاویر خیره کننده ولی غیرمجاز از جذاب ترین نقاط دنیا

اخیرا انتشار تصاویری غیرقانونی از هرم بزرگ جیزه توسط دو عکاس روس به نام‌های وادیم ماهورا و ویتالی راسکال‌وایم، هیاهوی رسانه‌ای زیادی به پا کرده است. این دو نفر در چند سال گذشته با استقبال از خطر ارتفاع زیاد و شکستن محدودیت‌های قانونی، اقدام به گرفتن تصاویر خیره‌کننده و بی‌نظیر از مرتفع‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهانی کرده‌اند که در ادامه به تماشای این تصاویر خواهیم نشست. با کجارو همراه باشید.

تصاویر مذکور بسیار نفس‌گیر و منحصربه‌فرد هستند و تاکنون هیچ‌کس موفق به دیدن جاذبه‌های گردشگری جهانی از این زوایا نشده است ولی به دلیل جنجال‌ها و پیامدهای قانونی ایجادشده، عکاس‌های روس توصیه می‌کنند که کسی راه آنان را دنبال نکند. به هر شکل نتیجه‌ی کار آن‌ها که با اقداماتی غیرقابل‌باور و خطرناک مثل بالا رفتن از بلندترین آسمان‌خراش چین یا گذشتن از لایه‌های امنیتی کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família) در بارسلونا امکان‌پذیر شده، فوق‌العاده چشمگیر و جذاب است.

در سال‌های اخیر به دلیل تنش‌های سیاسی، عکس گرفتن از اهرام مصر به‌خصوص هرم جیزه به مأموریتی تقریبا غیرممکن تبدیل شده است.

جاذبه‌های گردشگری مصر

این دو نفر برای بالا رفتن از هرم جیزه، بعد از تعطیل شدن سایت برای بازدیدکنندگان، به مدت ۴ ساعت از چشم نگهبان‌ها پنهان شدند. طبق قوانین مصر بالا رفتن از هرم جیزه، ۱ تا ۳ سال زندان در پی دارد.

جاذبه‌های گردشگری مصر 1

روس‌های ماجراجو به بالا رفتن غیرقانونی از جاذبه‌های گردشگری جهانی مرتفع ادامه دادند. کلیسای جامع کلن آلمان هدف بعدی آن‌ها بود و نتیجه‌ی آن، تصاویری زیبا و منحصربه‌فرد از مقر اسقف اعظم کلن است که به‌عنوان یک میراث جهانی تحت حمایت یونسکو قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری آلمان

این دو نفر در غروب خورشید و با استفاده از ازدحام کلیسا، خود را به داربستی در کنار آن رسانده و بدون هیچ‌گونه تجهیزات ایمنی از آن بالا رفتند.

جاذبه‌های گردشگری آلمان 1

برج ۶۵۰ متری شانگهای نیز مانعی برای وادیم و ویتالی محسوب نمی‌شد. آن‌ها با آ به طبقه‌ی مخصوص بازدیدکننده‌ها رفتند و ازآنجا به کمک یک جرثقیل خود را به مرتفع‌ترین نقطه‌ی برج رساندند.

توریستی مصر, عکس توریستی, عکس گردشگری, کلیسای ساگرادا فامیلیا, هرم بزرگ جیزه,

کل مراحل بالا رفتن از جرثقیل و عکس‌برداری ۲۰ ساعت طول کشید. آن‌ها با حوصله بسیار برای داشتن نور مناسب و چشم‌اندازی خوب به برج‌های جین مائو و مرکز تجارت جهانی شانگهای در میان ابرها، بر روی برج به انتظار نشستند.

جاذبه‌های گردشگری چین 1

این دو نفر حتی از بیلبورد  برج شانگهای نیز بالا رفتند تا بتوانند از بندر شانگهای و سایر آسمان‌خراش‌های این شهر عکس بگیرند.

جاذبه‌های گردشگری چین 2

آن‌ها در بالای کلیسای جامع آنتونی گائودی (سارگادا فامیلیا) در بارسلونا عکس‌های خیره‌کننده‌ای از ساختمان کلیسا و تمام شهر گرفتند.

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

عکاس‌ها در ادامه به کمک یک جرثقیل و داربست‌های نزدیک کلیسا، ۵۰ متر دیگر نیز بالا رفتند و از زاویه‌ای منحصربه‌فرد و احتمالا تکرار نشدنی، عکس‌ خیره‌کننده‌ای از کلیسا گرفتند.

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا 1

بام ساختمانی مرتفع در نزدیکی برج ایفل، چشم‌اندازی خیره‌کننده برای عکس‌برداری از سمبل پاریس در اختیار این دو نفر گذاشت. تاکنون افراد معدودی برج ایفل را از این زاویه دیده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری فرانسه

یکی از فعالیت‌های موردعلاقه‌ی مسافران پاریس، بالا رفتن از برج ایفل البته به کمک آ است ولی ادامه دادن راه دیگران برای وادیم و ویتالی جذابیتی نداشت. آن‌ها از طریق یکی از پایه‌های برج از آن بالا رفتند و از شهر عکس گرفتند.

جاذبه‌های گردشگری فرانسه 1

گردشگران معمولی می‌توانند از پله‌های کلیسای نوتر دام بالا رفته و از آن بازدید کنند ولی عکاس‌های بی‌باک روس ترجیح دادند که از نمای خارجی کلیسا صعود کنند و از نزدیک مجسمه‌های آن را به تصویر بکشند.

جاذبه‌های گردشگری فرانسه 2

این دو نفر از نمای خارجی کلیسای سنت ویتوس (بزرگ‌ترین ساختمان مذهبی پراگ پایتخت جمهوری چک) که تشریفات مذهبی خاص مثل تقدیس پادشاه و ملکه‌ی جمهوری چک در آن انجام می‌شود، نیز بالا رفتند. البته مأموران وحشت‌زده‌ی پلیس پراگ به‌سرعت آن‌ها را دستگیر کردند ولی این بازداشت زیاد طول نکشید.

جاذبه‌های گردشگری چک

پل آکاشی کایکو در اوزاکای ژاپن، طولانی‌ترین پل معلق دنیا و با ارتفاع ۳۰۰ متر یکی از بلندترین پل‌های دنیا است. بازدید از پل برای گردشگران مجاز است ولی این دو روس بی‌باک تا تاریک شدن هوا منتظر ماندند تا از بلندترین پایه‌ی پل بالا رفته و از آن عکس بگیرند.

جاذبه‌های گردشگری ژاپن

یکی از نمادین‌ترین بناهای یادبود پاریس، کلیسای مونمارتر است که سکوی ۴۰۰ متری آن چشم‌انداز بی‌نظیری به تمام شهر دارد. مطابق انتظار این دو نفر به‌جای استفاده‌ی مجاز و قانونی از سکو، از سقف کلیسا بالا رفتند تا دید بهتری به جزییات آن داشته باشند.

جاذبه‌های گردشگری فرانسه 3

وادیم و ویتالی از بالای ساختمانی بلند، عکس‌های زیبایی از ساختمان شهرداری استکهلم گرفتند. این ساختمان که مشهورترین بنای کشور سوئد است و جلسات شورای شهر، نمایشگاه‌های هنری خاص و مراسم اهدای جایزه‌ی نوبل در آن برگزار می‌شود، در شب درخشش بی‌نظیری دارد.

۱۶-Stockholm-City-Hall

کاخ فرهنگ و هنر ورشو، بزرگ‌ترین ساختمان در لهستان و محل قرارگیری چند سینما، استخر، موزه، کتابخانه، تئاتر و اپرا است. این دو نفر مخفیانه وارد ساختمانی نیمه‌تمام در نزدیکی کاخ شدند و از روی بام آن زیبایی‌های این بنا را به تصویر کشیدند.

جاذبه‌های گردشگری لهستان

استقبال زیاد از ویدئوی صعود از برج شانگهای، وادیم و ویتالی را به فکر بالا رفتن از برج مرکز تجارت جهانی در شنژن چین انداخت. بالا رفتن از گذرگاه تعمیرات ۶۶۰ متری برج با جشن سال نو در چین همزمان شد.

جاذبه‌های گردشگری چین 3

این دو عکاس بی‌باک و ماجراجو از مراکز صنعتی و تونل‌های عظیم زیرزمینی مثل سیستم متروی استکهلم نیز بازدید کرده‌اند. گرفتن تصویری مشابه مورد زیر، با خطرات احتمالی زیادی همراه است.

جاذبه‌های گردشگری سوئد 1

 

توریستی مصر, عکس توریستی, عکس گردشگری, کلیسای ساگرادا فامیلیا, هرم بزرگ جیزه,

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *