بیوگرافی کامل شهاب حسینی + عکس

بیوگرافی کامل شهاب حسینی + عکس

بیوگرافی کامل شهاب حسینی + عکس

 

فعالیت  شهاب حسینی با گویندگی در رادیو آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ با اجرادر تلویزیون کارش را ادامه داد. اولین کار اجرای تلویزیونی او جنگ اکسیژن بود . در سال ۱۳۷۸ دربرنامه های رنگ صبح (مجری، ۱۳۷۸) برپا – برپا (مجری، ۱۳۷۸)، با شما (مجری، ۱۳۷۸) اکسیژن (سری دوم، مجری، ۱۳۷۸) کار اجرا را ادامه داد

بیوگرافی کامل شهاب حسینی

شهاب حسینی , بیوگرافی شهاب حسینی ,بیوگرافی کامل شهاب حسینی ,زندگینامه شهاب حسینی ,عکس های شهاب حسینی ,جدیدترین عکس های شهاب حسینی ,شهاب حسینی و همسرش ,عکس شهاب حسینی و همسرش , ,عکس شهاب حسینی و پسرش ,پسر شهاب حسینی,فیلم های شهاب حسینی ,جدیدترین فیلم شهاب حسینی

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی متولد ۱۴بهمن ۱۳۵۲ در تهران است . آخرین مدرک تحصیلی او دیپلم علوم انسانی است وتحصیلات دانشگاهی خود را در رشته روانشناسی نیمه تمام گذاشت .

فعالیت  شهاب حسینی با گویندگی در رادیو آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ با اجرادر تلویزیون کارش را ادامه داد. اولین کار اجرای تلویزیونی او جنگ اکسیژن بود . در سال ۱۳۷۸ دربرنامه های رنگ صبح (مجری، ۱۳۷۸) برپا – برپا (مجری، ۱۳۷۸)، با شما (مجری، ۱۳۷۸) اکسیژن (سری دوم، مجری، ۱۳۷۸) کار اجرا را ادامه داد

وی بازیگری را به صورت جدی در سال ۱۳۷۹ با نقش کوتاهی در سریال پس از باران آغاز کرد و در همان سال اولین حضور سینمایی اش را با امیر قویدل در فیلم رخساره تجربه کرد . او در این فیلم با میترا حجار برای اولین بار همبازی شد.

بیوگرافی کامل شهاب حسینی

در سال ۱۳۸۰ کارش را با مجموعه تلویزیونی پلیس جوان ساخته سیروس مقدم ادامه داد. شهاب حسینی در این فیلم نقش اول سریال را بر عهده داشت و با درخشش توانست جایگاه خود را اندکی محکم سازد. او در این سریال با افرادی مثل میترا حجار ، پروانه معصومی ، مریلا زارعی ، فرهاد اصلانی و سعید نیکور همبازی شد. این سریال در دوران پخش خود ، از پر بیننده ترین برنامه ها بود.

شهاب حسینی فعالیتش در سینما را با بازی در فیلم سینمایی “آدمکها” به کارگردانی علی قوی تن ادامه داد و در سال ۱۳۸۱ در سه فیلم “واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی ، “این زن حرف نمیزند” اثر علیرضا امینی و “زهر عکسل” به کارگردانی ابراهیم شیبانی ایفای نقش کرد.

بازی کوتاه اما تاثیر گذار او در فیلم “واکنش پنجم” باعث شد داوران جشنواره فجر آن سال ، نقش آفرینی او را شایسته کاندیدا شدن بدانند تا شهاب حسینی برای نقش مکمل، نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای اولین بار  بشود.

سال ۱۳۸۲را با بازی در دو فیلم “شمعی در باد” ساخته پوران درخشنده و “الهه زیگورات” ساخته رحمان رضایی سپری کرد.

بازی تحسین برانگیز او در فیلم  “شمعی در باد ” در نقش بابک که مبتلا به ایدز بود ، کاندیداتوری دیگری را برایش در بیست و دومین دوره از جشنواره فجر و هشتمین دوره جشن خانه سینما برای نقش مکمل به ارمغان آورد.

در همین سال با بازی در سریال “تب سرد” بار دیگر توانست توانایی های بازیگری خود را نشان دهد و در نقش یک کارخانه دار ورشکسته ی  مضطرب بتواند خود را در کنار باقی بازیگران به اثبات برساند.

دو فیلم “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” ساخته سیروس الوند و “گرداب” ساخته حسن هدایت حاصل کار حرفه ای شهاب حسینی در پایان سال ۱۳۸۳ بود .

بازی در فیلم الوند بار دیگر کاندیداتوری نقش مکمل را  برای حسینی به دنبال داشت. او در این فیلم در نقش فواد دوست نقش اصلی ظاهر شد که دچار تعصبات شدید مذهبی و فرهنگی شده است..

سال ۱۳۸۴ را حسینی با بازی در دو فیلم “قتل آن لاین” ساخته مسعود آب پرور و پ”یشنهاد ۵۰ میلیونی” ساخته مهدی صباغزاده سپری کرد .

حاصل کار شهاب حسینی در سال ۱۳۸۵ بازی در ۲ فیلم سینمایی بود . فیلم “بچه های ابدی” به کارگردانی پوران درخشنده و فیلم “غیر منتظره” به کارگردانی محمد هادی کریمی محصولات سینمایی  او بودند.

وی همچنین در تله فیلم “اوهام” هم نقش آفرینی کرد. و البته مهم ترین نقطه عطف کارنامه هنری وی در این سال ، بازی در نقش حبیب پارسا در سریال “مدار صفر درجه” به کارگردانی حسن فتحی بود. شهاب حسینی با بازی در این نقش توانست راه خود را هموار تر سازد و نشان بدهد که بازیگری، صرفا برای سریال های تلویزیونی نیست.

سال ۱۳۸۶ ، سال تقریبا پرباری برای شهاب حسینی بود. او در ۳ فیلم سینمایی “دل شکسته” به کارگردانی علی روئین تن ، “محیا” به کارگردانی اکبر خواجویی و “پرچم های قلعه کاوه” به کارگردانی محمد نوری زاد نقش آفرینی کرد.

فیلم دلشکسته در گیشه با موفقیت روبرو نشد اما در بین محصولات شبکه خانگی جزو پرفروش ترین ها شد.

بازی درخور توجه شهاب حسینی در فیلم “محیا” باعث شد که او این دفعه دست خالی از جشنواره فجر نرود و دیپلم افتخار نقش اول  جشنواره بیست و ششم را از آن خود کند.

در این سال حسینی در دو تله فیلم “تنهایی” و “تنگنا” ایفای نقش کرد که برای بازی در “تنهایی” توانست جایزه بهترین نقش اول مرد را از اولین دوره جشنواره فیلم های تلویزیونی دریافت کند. او در این جشن جایزه خود را به همسر شهید عباس بابایی تقدیم کرد

سال ۱۳۸۷ ، سال  پرکاری برای حسینی بود. او در فیلم “سوپراستار” ساخته تهمینه میلانی نقش یک سوپراستار سینما را بازی کرد که به فساد کشیده شده است. تلاش او آنقدر در ایفای نقشش عالی و واقعی از آب در آمده بود که باعث شد بعد از چندین بار کاندید شدن در جشنواره فجر بالاخره بتواند با سیمرغ بلورین از جشنواره بیرون برود. شهاب حسینی برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد نقش اول برای بازی در فیلم میلانی شد.

“درباره الی” نقطه عطف کارنامه هنری شهاب حسینی در سینما به حساب می آید. او برای اولین بار در فیلمی ساخته اصغر فرهادی ایفای نقش کرد که برای این نقش هم کاندیدای دریافت سیمرغ از بیست و هفتیمن دوره جشنواره شد.

او همچنین توانست نظر منتقدان را درباره بازی خودش در فیلم اصغر فرهادی به خود جلب کرده و برنده حایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن شب منتقدان شود. همچنین توانست جایزه بهترین بازیگر مرد از چهاردهمین جشن خانه سینما را نیز در سال ۱۳۸۹ برای بازی در نقش احمد در فیلم “درباره الی” از آن خود کند.

او در این سال در فیلم های “حوالی اتوبان” ساخته سیاوش اسعدی ، “آناهیتا” ساخته عزیز الله حمید نژاد و “سایه وحشت” به کارگردانی عماد اسدی نیز بازی کرد.

در سال ۱۳۸۸ حسینی، در فیلم دوم بهرام توکلی به نام “پرسه در مه” با لیلا حاتمی همبازی شد. بازی تاثیرگذار او جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از شب منتقدان در سال ۱۳۸۹ را برایش به همراه داشت

وی در ابتدای سال ۱۳۸۹ در “برف روی شیروانی داغ” به کارگردانی محمد هادی کریمی نیز نقش آفرینی کرد.

در این سال شهاب حسینی با نقش آفرینی در ۴ فیلم سینمایی و دو سریال سال پرکاری را پشت سر می گذارد. فیلم های سینمایی “سوت پایان” با نام موقت روایت به کارگردانی نیکی کریمی ، فیلم “جدایی نادر از سیمین”  به کارگردانی اصغر فرهادی، فیلم “خانه پدری” به کارگردانی کیانوش عیاری ، “آفریقا” ساخته هومن سیدی و دو سریال “شوق پرواز” به کارگردانی یدالله صمدی ، و “سرزمین کهن” به کارگردانی کمال تبریزی حاصل زندگی حرفه ای شهاب حسینی در سال ۱۳۸۹ است.

البته ساخت سریال “شوق پرواز” از ابتدای سال ۱۳۸۸ آغاز شد که شهاب حسینی در آن در نقش شهید عباس بابایی خلبان فقید دوارن جنگ ، ظاهر شد.

فیلمبردای سریال “سرزمین کهن” همچنان (بهمن ۱۳۸۹) در پامنار ادامه دارد و طبق گفته کارگردان تا پاییز ۱۳۹۰ نیز ادامه خواهد داشت. شهاب حسینی در این سریال تاریخی با بازیگران مشهوری مانند محمدرضا فروتن ، نیکی کریمی، هنگامه قاضیانی ، هومن سیدی ، شبنم قلی خانی و … همبازی است.

زندگی شخصی

شهاب حسینی در سال ۱۳۷۵ با پریچهر قنبری ازدواج کرد. خودش معتقد است چون قبل از شهرت ازدواج کرده توانسته  به شناخت خوبی از خود و زندگی اش برسد. او در جایی گفته است :” اگر بعد از شهرت ازدواج میکردکم که تکلیفم مشخص بود..اما چون قبل از آن بود ، به همین دلیل هر دویمان با هم تجربه اش کردیم و به این خاطر برایمان با ارزش است.” (نقل به مضمون)

 

حاصل این ازدواج ۱۴ ساله ، پسری هفت ساله به نام محمد امین حسینی است.

شهاب حسینی دوران نوجوانی اش را مثل تمام هم سن و سالان خود در خیابان ها گذارند. از عیقده خود او ادبیات خیابانی (یعنی زندگی در بین هم سن  و سالان و در اجتماع بودن) روی زندگی او تاثیر به سزایی در جهت مثبت داشته است.

وی تحصیل خود را در رشته روان شناسی نیمه کاره رها کرد و به دنبال پیدا کردن کاری مناسب در جواهر فروشی و تئاتر های دانشجویی تجربه کسب کرد. هم اکنون حسینی بر این باور است که رشته روان شناسی در این برحه زمانی می تواند به او شدیدا کمک کند در حالی که در زمان جوانی اطلاعاتی در این باره نداشته و به اشتباه از این رشته انصراف داده است.

شهاب حسینی در محله ی هاشمی تهران در خانوادی مذهبی – فرهنگی بزرگ شد و دارای یک خواهر و یک برادر (مهدی حسینی) است.


 بیوگرافی کامل شهاب حسینی

فعالیت های غیر بازیگری

از علایق دیگر شهاب حسینی جدا از سینما ، موسیقی است. حسینی دستی در خوانندگی و نواختن ساز دارد و تا چند سال پیش در گروهی با همراهی برادرش مهدی حسینی ، امین زندگانی ، امیر حسین مدرس و… به نام “هفت” فعالیت موسیقایی داشت.

حاصل کار این گروه ۲ آلبوم است که تقریبا از فروش خوبی برخوردار شدند. شهاب حسینی هم اکنون فعالیت خاصی در این گروه ندارد و گروه عملا از هم جدا شده محسوب می شود.

حسینی همیشه اشاره داشته است که موسیقی به او در خلق صحنه ها کمک می کند اما فعالیت در این گروه برای او جنبه تفریحی و حالتی تجربی داشته است تا حرفه ای.

شهاب حسینی جزو معدود بازیگرانی است که بخشی از زندگی خود را صرف کارهای خیریه می کند. وی در چندین گروه و موسسات خیریه به عنوان خیر حضور دارد و دورادور آنها را حمایت می کند.

همچنین چندی پیش اعلام شد که او به همراه نیکی کریمی ، هنگامه قاضیانی ، پیمان معادی ، مصطفی زمانی ، اصغر فرهادی به همراهی افشین قطبی گروهی با نام “دل شیر” تشکیل داده اند و قصد کمک به نیازمندان را دارند. البته در بازدید هایی که چندی از اعضای این گروه انجام داده اند شهاب حسینی حضور نداشته است.

از آخرین نمونه حسن نیت آقای حسینی می توان به اهدای جایزه خودش در ۲۹ امین جشنواره فیلم فجر به گروه خیریه جوانان امام علی اشاره کرد.

لیست جوایز و کاندیداتوری:

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگز نقش اول مرد از جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر برای بازی در فیلم “سوپر استار” – ۱۳۸۷

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از چهاردهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم های “درباره الی …” و “پرسه در مه” – ۱۳۸۹

تقدیر شده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر برای بازی در فیلم “درباره الی” – ۱۳۸۷

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از چهاردهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم “درباره الی” – ۱۳۸۹

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از چهاردهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم “پرسه در مه” – ۱۳۸۹

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بیست و ششم فیلم فجر برای بازی در فیلم “محیا” – ۱۳۸۶

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد از جشنواره بیست و سوم فیلم فجر برای بازی در فیلم “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” – ۱۳۸۳

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد از جشنواره بیست و دوم فیلم فجر برای بازی در فیلم “شمعی در باد” – ۱۳۸۲

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم “شمعی در باد” – ۱۳۸۳

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد از هفتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم “واکنش پنجم” – ۱۳۸۲

 

منبع :

    فارس پاتوق

شهاب حسینی , بیوگرافی شهاب حسینی ,بیوگرافی کامل شهاب حسینی ,زندگینامه شهاب حسینی ,عکس های شهاب حسینی ,جدیدترین عکس های شهاب حسینی ,شهاب حسینی و همسرش  ,عکس شهاب حسینی و همسرش  , ,عکس شهاب حسینی و پسرش ,پسر شهاب حسینی,فیلم های شهاب حسینی ,جدیدترین فیلم شهاب حسینی

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز قسمت آخر سریال پرنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *