بیوگرافی “سحر نوروززاده” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

بیوگرافی “سحر نوروززاده” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

بیوگرافی “سحر نوروززاده” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سحر نوروززاده در ویکی پدیا (متولد سال ۱۹۸۲ در ایالت کنتیکت) و از پدر و مادری اهل اصفهان متولد شده است. والدین او تقریباً ۳۰ سال پیش برای ادامه تحصیل پدرش در تخصص زنان و زایمان به آمریکا مهاجرت کردند.

بیوگرافی "سحر نوروززاده" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا,فانجو,sahar nowrouzzadeh,ایرانیان آمریکا,ایرانیان در خارج,بیوگرافی سحر نوروززاده,سیاسی

 

تحصیلات سحر نوروززاده

سحر نوروز زاده مدرک کارشناسی خود را در امور بین‌الملل با گرایش اقتصاد بین‌المللی و مطالعات خاورمیانه از دانشکده امور بین‌الملل دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد. وی سپس تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در مطالعات ایران در دانشگاه مریلند با موفقیت به اتمام رساند.او به چندین زبان، از جمله فارسی، دری، اسپانیایی و عربی مسلط است.

سوابق سحر نوروززاده

او در سال ۲۰۱۴ به دولت اوباما پیوست، پیش از آن حدود سال ۲۰۰۹ عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بوده است. نوروززاده به عنوان یک ایرانی-آمریکایی، نخستین سخنگوی فارسی زبان است که در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار است.

کنفرانس ویدئویی مذاکرات هسته‌ای وزرای امور خارجه و انرژی با شورای امنیت ملی کاخ سفید – جو بایدن، باراک اباما، سوزان رایس

جوایز سحر نوروززاده

سحر نوروز زاده در دوره خدمتش جوایز و تقدیرهای بسیاری را از نهادهای مختلف دولتی دریافت کرده است، از جمله دفتر رئیس اطلاعات ملی، پلیس اف‌بی‌آی، مرکز ملی ضد گسترش سلاحهای اتمی، وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت امور خارجه آمریکا هستند. او همچنین مدال وزیر دفاع آمریکا برای جنگ بین‌المللی علیه تروریسم را نیز دریافت کرده است.

سحر نوروززاده Sahar Nowrouzzadeh در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا و عضو گروه سیاستگذاری با تمرکز بر ایران و مسائل مربوط به اجرای توافق هسته‌ای با ایران است.

او به چند زبان از جمله فارسی، دری، اسپانیایی و عربی صحبت می‌کند.

نوروز زاده نخستین زن ایرانی ـ آمریکایی است که وظیفه سخنگویی فارسی زبان در وزارت خارجه آمریکا را نیز انجام می‌دهد. این پست نخستین بار پنج سال پیش در سال ۲۰۱۱ ایجاد شد و مهم‌ترین مسوولیتش گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران است.

بیوگرافی سحر نوروززاده ایرانیان در خارج ایرانیان آمریکا Sahar Nowrouzzadeh

وی در گفت‌وگویی در پاسخ به پرسشی در باره کانال ارتباطی جاری بین وزیران خارجه ایران و آمریکا از آمادگی دولت آمریکا برای بازگشایی کانال‌هایی جدید برای گفت‌وگو با ایران خبر داد.

نوروززاده گفت، “دولت آمریکا از این ارتباط استقبال می‌کند و ما حتی آمادگی برای بازگشایی کانال‌های بیش‌تر با ایران داریم.”

او گفته است: “من مسوول بخش ایران در تیم سیاست خارجی جان کری، وزیر خارجه هستم. وظیفه من این است که تحقیق کنم و تحلیل‌های لازم را برای سیاستگذاری‌های طولانی مدت و استراتژیک انجام داده و پیشنهادات مختلف درباره سیاست خارجه به آقای وزیر ارائه بدهم. ”

بر اساس این گزارش، او اولین زن ایرانی ـ آمریکایی است که مدیریت بخش ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید را بر عهده دارد. نوروززاده هم‌زمان با عضویت در این شورا، در دفتر اوباما نیز عضو تیم مسوول گفت‌وگوهای هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران بود.

او گفته است که در دوران برگزاری مذاکرات هسته‌ای در جلسات بیش‌تری با حضور باراک اوباما شرکت می‌کرده است.

در سوابق او آمده است که وی در طول دوران خدمت، از آژانس‌های مختلف دولتی آمریکا از جمله از مدیریت تشکیلات اطلاعات ملی، اف بی آی، مرکز ملی مبارزه با تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی، وزارت دفاع، و وزارت خارجه آمریکا بارها لوح تقدیر دریافت کرده است. او همچنین از وزیر دفاع، مدال مبارزه جهانی علیه تروریسم گرفته است.

سحر نوروز زاده زن ایرانی الاصل متولد و ساکن آمریکاست که سالها در ایالت کنتیک این کشور زندگی کرده است. او دارای مدرک تحصیلی در رشته های اقتصاد بین الملل و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه های جرج واشنگتن و مریلند است.

گزارش ها حاکی از آن است که نوروز زاده در سال ۲۰۱۴ به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شده است، اما پیش از آن یعنی حدود سال ۲۰۰۹ عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بوده است. گروهی که به عنوان “لابی” ایران در آمریکا مشهور شده اند اما خود ان ها این ادعا را رد می کنند و می گویند به دنبال بهبود روابط ایران و  آمریکا هستند.

مدیریت این شورا را تریتا پارسی بر عهده دارد. فردی که بارها و بارها  خواستار گفت و گو بین ایران و آمریکا شده است و با تحریم های ایران مخالفت کرده است.

نایاک  عموما در بحث ها و جوسازی های لابی صهیونیستی در امریکا جانب ایران را گرفته است. جان لیمبرت، دیپلمات سابق آمریکا و یکی از گروگان های سفارت ایالات متحده در تهران از اعضای مشاوره نایاک به شمار می آید.

لیمبرت از حامیان مذاکره با ایران، حل پرونده هسته ای و رفع تحریم های است. احمد صدری، روشنفکر دینی و یکی از چهره های فکری نزدیک به اصلاح طلبان ایران نیز از اعضای هیات مشاوره نایاک است.

نایاک در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. جلوگیری از وقوع جنگ، برداشتن تحریم ها، پشتیبانی و حمایت حقوق بشری، مقاومت برای رفع تبعیض علیه ایرانیان در آمریکا از جمله اهداف ذکر شده این گروه است.

عضویت سحر نوروز زاده در نایاک عاملی است که باعث شده است برخی رسانه های آمریکایی و عربی از نفوذ لابی ایران در شورای امنیت ملی آمریکا سخن بگویند.

رسانه های عربی درباره چگونگی پیشرفت نوروز زاده در ساختار سیاسی آمریکا ادعاهایی مبنی بر نقش داماد ایرانی جان کری مطرح کرده اند.

سحر نوروزی زاده به زبان های فارسی، عربی، انگلسی و اسپانیایی مسلط است و  گفته می شود ایده تبریک نوروزی وزارت خارجه آمریکا توسط او مطرح شده است.

 

بیوگرافی “سحر نوروززاده” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ساتین

بیوگرافی “سحر نوروززاده” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا,فانجو,sahar nowrouzzadeh,ایرانیان آمریکا,ایرانیان در خارج,بیوگرافی سحر نوروززاده,سیاسی

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *