اتفاق جالب در برنامه نود

اتفاق جالب در برنامه نود

اتفاق جالب در برنامه نود

اتفاق جالب در برنامه نود ,فان جو, برنامه زنده صداوسیما,برنامه نود,تذکر نود,صداوسیما,فردوسی پور,فرودسی پور,کاریکاتور فردوسی پور,نود شب گذشته,گوناگون

 

برنامه نود بعد از تذکر صدا و سیما رکورد پیامک را زد

نود شب گذشته یکی از ویژه ترین شب هایش را پشت سر گذاشت. شب ویژه ای که پس از تذکر و توبیخ و تبعید بسیار پرپیامک و پر بیننده شده بود.

برنامه نود به خاطر تذکری که از صدا و سبما گرفته بود به ساعت ۱۲ شب تبعید شده بود

برنامه نود دوشنبه شب پس از ۱۴۲ دقیقه به پایان رسید و رکورد یک میلیون و هشتصد و شصت و دوهزار پیامک را ثبت کرد. رکوردی که با توجه به اتفاقات هفته گذشته بسیار معنی دار بود.

جنجال هفته گذشته برنامه نود مربوط به ماجرای آتش نشان ها بود. جایی که عادل فردوسی پور با تعجب گفت که هیچ مسوولی بابت کشته شدن آتش نشان ها نه اخراج شده و نه استعفا داده است. انتقاد فردوسی پور هرچند در حوزه کاری اش نبود اما با اقبال مردم در شبکه های اجتماعی و البته انتقاد مسوولان مواجه شد.

موضع گیری ها علیه فردوسی پور اینقدر سنگین بود که یکی از اعضای نظارت بر عملکرد صداوسیما با فارس مصاحبه و گفت که به پورمحمدی و فردوسی پور تذکر داده اند. تذکر رسمی و رسانه ای به یک برنامه تولیدی اتفاق متدوالی در صداوسیما نیست اما کار به همینجا ختم نشده بود.

ماجرا از این قرار بود که فردوسی پور به خاطر مطرح کردن مطالبه مردم که رنگ و بوی سیاسی هم نداشت و مربوط به جناح خاصی هم نمی شد تذکر رسانه ای گرفت و البته این طور که شنیده می شود با توبیخ هم مواجه شد. توبیخ شدیدالحنی که حاکی از عصبانیت مدیران بالادستی فردوسی پور از عملکردش بود.

هرچند هیچ کس متوجه نشد که چرا مطالبه استعفا یا اخراج مسوولان کشته شدن آتش نشان ها و شهروندان ایران باید با تذکر و توبیخ مواجه شود اما برای همه روشن بود که برخی مسوولان چندان رضایتی به پی گیری مطالبه عموم مردم برای بررسی و مشخص شدن مسببان احتمالی نداشته اند.

حرف های فردوسی پور اما در شبکه های اجتماعی بازنشر شد و موافق و مخالفانی برای خود جمع کرد. موافق و مخالفانی که همه تایید می کردند بررسی مقصران و معرفی مسببان مطالبه اصلی مردم است اما عده ای اعتقاد داشتند که این مطالبه نباید توسط فردوسی پور مطرح می شده حتی در زمانی که هیچ کدام از سایر برنامه ها هم به چنین مطالباتی نمی پرداخته اند.

توبیخ و تذکر البته ظاهرا برای مقابله با فردوسی پور کافی نبود و در برنامه شب گذشته مسوولان برنامه را از ساعت ۲۲:۴۰ به ساعت ۲۳:۵۹ تبعید کردند. تبعیدی که در اولین گام تاثیر مستقیم بر تعداد بینندگان برنامه می گذارد البته به این تبعید می توانید کم شدن برنامه را هم اضافه کنید که برنامه ۱۸۰ دقیقه ای به ۱۴۲ دقیقه کاهش پیدا کرد. تبعید و حذف زمان اما با واکنش عجیب پیامکی مواجه بود.

تعدادپیامک های هر برنامه معمولا رابطه مستقیمی با تعداد بینندگان آن برنامه دارد. در خود صداوسیما یک عددی برای ضریب در نظر می گیرند و از آن ضریب به تعداد بیننده ها می رسند. نود هرچند در هفته قبل که به افتخار آتش نشان ها بود ۲.۵ میلیون پیامک داشت اما در هفته های قبل تر پیامک اش از ۱.۶ میلیون بالاتر نمی رفت.

نکته مهم در مورد پیامک های نود به این صورت است که حدودا بیش از ۷۰ درصد پیامک ها تا نهایتا ساعت ۱۲ شب ارسال می شود و باقی پیامک ها از ۱۲ به بعد. یعنی ۷۰ درصد بینندگان برنامه نود تا ساعت ۱۲ پیامک هایشان را ارسال می کنند و شروع شدن برنامه از ۱۲ شب در یک روز وسط هفته حتما می تواند از تعداد بیننده هایش کم کند.

اما تذکر و توبیخ مسوولان و کم شدن ساعت و زمان ارسال پیامک ها و البته تبعید برنامه به ساعت ۱۲ شب نه تنها از تعداد بیننده های برنامه کم نکرد که ظاهرا به آن اضافه هم شده است. حالاشما ممکن است این مساله را یک موضع گیری مدنی علیه مسوولان صداوسیما در نظر بگیرید و یا اینکه بگویید که این تعدادپیامک فقط نشان دهنده تعداد بینندگان برنامه است.

هرچند معنی هر کدام از دوجمله با هم تفاوت بسیار اساسی دارد اما در نتیجه ای که باید برای مسوولان صداوسیما حاصل کند فرقی بوجود نمی آورد. برنامه نود با همه تذکر و توبیخ و تبعید شدن ها همچنان پربیننده ترین و پرواکنش ترین و شاید حتی خواستنی ترین برنامه زنده صداوسیما برای مردم است و بد نیست که مسوولان صداوسیما برای ذائقه مخاطبشان هم احترام قائل باشند .

اتفاق جالب در برنامه نود

مراحم

اتفاق جالب در برنامه نود ,فان جو, برنامه زنده صداوسیما,برنامه نود,تذکر نود,صداوسیما,فردوسی پور,فرودسی پور,کاریکاتور فردوسی پور,نود شب گذشته,گوناگون

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *