آشنایی با رنگ موهای سنتی

آشنایی با رنگ موهای سنتی

آشنایی با رنگ موهای سنتی

از استعمال رنگ موهای شیمیایی بپرهیزید و مواد گیاهی را که رنگ زیبایی را نیز به مو‌هایتان می‌دهد استفاده کنید.

ar4 3243 آشنایی با رنگ موهای سنتی

حنا:
حنا برگ درختچه ایست به همین نام که آنرا کوبیده و از آن برای رنگ کردن مو‌ها استفاده می‌شود. همچنین گاهی اوقات از این گیاه در مداوای امراض استفاده می‌شود. این درختچه در جنوب ایران مخصوصاً کرمان و بلوچستان یافت می‌شود. برای رنگ کردن مو با حنا، ابتدا آن را با آب یا عرق بهار نارنج خمیر می‌کنند و می‌گذارند چند ساعتی بماند تا تخمیر شود و گهگاهی آنرا بهم می‌زنند. پس از تخمیر شدن و زمان استفاده باید کمی آب به آن اضافه کرد. این خمیر هر چه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پر رنگ‌تر می‌شود. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو‌ها را به رنگ آتشین و پر تلالو در می‌آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است و اگر با رنگ سبز یا نیلی توام گردد رنگ سیاه زیبایی ایجاد می‌شود.

رنگ مشکی:
اگر بخواهید رنگ مو‌ها را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعملهای متعددی وجود دارد. برخی ابتدا مو‌ها را با حنا قرمز کرده و سپس با وسمه که گیاه رنگ داری است آن‌ها را رنگ می‌کنند تا مو‌ها به رنگ مشکی در آید. این روش مدت زیادی زمان برده و طولانی است. برای همین برخی یک مقداری حنا را با حجم دوبرابر آن وسمه مخلوط و خمیری کرده و یکجا به سر خود می‌زنند. پس از اینکه مو‌ها سیاه شد، آنرا شسته و پس از خشک کردن مجدداً آنرا با خمیر رقیقی از حنا رنگ می‌کنند تا کاملاً مشکی شود.

رنگهای شاد:
از گیاهان دیگری که در قدیم به عنوان رنگ مو از آن‌ها استفاده می‌شد می‌توان بابونه را نام برد. بابونه به موهای سفید رنگ طلائی زیبا و درخشانی می‌دهد و اگر آن را با مقدار برابری حنا مخلوط کنید به مو‌ها رنگ مسی خواهد داد.

در شمال ایران و جنگلهای مازندران گیاهی به نام آقطی می‌روید که دو نوع است. آقطی شرند و آقطی سرخ. میوه‌های آقطی شرند مو‌ها را مشکی کرده و آقطی سرخ مو‌ها را سرخ می‌کند.پوست، برگ، ریشه و ترشحات درخت گردو باعث سیاه شدن رنگ مو می‌گردد و در عین حال مو‌ها را تقویت می‌کند.گل زعفران و زعفران نیز در قدیم برای رنگ مو استفاده می‌شده.

تست رنگ موهای طبیعی:
برای استفاده از رنگ موهای بالا شما می‌توانید کمی از موهای خود را چیده و رنگ مورد نظر را روی آن بزنید. اگر رنگ آن مورد نظر شما بود، آن را روی تمامی موهای خود بزنید.

منبع:فان جو،

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....