ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا

ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا

ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا

ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا,فان جو,خودرو,خودروی سدان آکتاویا اشکودا,خودروی سوپرب سدان لوکس اشکودا,خودروی شاسی بلند کودیاک,خودروی سدان رپید اشکودا,خودروی ون یتی اشکودا,خودروی فابیا هاچ بک اشکودا,خودروی سیتی گو اشکودا,

 

آقای برنهارد مایر، مدیرعامل اشکودا، در نمایشگاه پاریس بیشتر از همه سرگرم معرفی اولین شاسی‌بلند کمپانی‌اش بود که کودیاک نام دارد. آقای مایر در حاشیه رونمایی این خودرو در نمایشگاه پاریس خبرهای جالبی هم داشت.

آنطور که اتوموتیو نیوز نوشته، اشکودا ممکن است بعد از ۵۰ سال دوباره به بازار ایالات متحده برگردد، ولی تا قطعی‌شدن این موضوع هنوز زمان زیادی باقی مانده. اما این خبر جالب آقای مایر نبود! آقای مایر رسما به رسانه‌ها اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ برای نخستین‌بار اشکودا به دو بازار جدید راه پیدا می‌کند: یکی کره‌جنوبی و دیگری ایران؛ بله! ایران.

مثل داچیا برای رنو؛ اشکودا هم برای فولکس‌واگن!

اشکودا بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد و به همین دلیل باید آن‌را یکی از قدیمی‌ترین برندهای خودروساز جهان دانست. اشکودا در ۱۹۹۱ با فروش ۳۰% سهامش به فولکس‌واگن عملا زیرمجموعه غول خودروسازی اروپا شد. سال ۱۹۹۵ نیز VW سهامش را در این شرکت به ۷۰% رساند و نهایتا در ۲۰۰۰ میلادی تمام سهامش را گرفت. از آن زمان به بعد، تمام خودروهای اشکودا با پلتفرم فولکس‌واگن ساخته شدند. از این لحاظ رابطه اشکودا با فولکس‌واگن را می‌توان به رابطه داچیا با رنو شباهت داد، ولی با یک تفاوت بسیار بزرگ: محصولات داچیا ارزان‌تر از رنو هستند، ولی محصولات اشکودا از فولکس‌واگن معمولا گران‌ترند! به عبارت دیگر، خودروهای اشکودا اندکی لوکس‌تر، گران‌تر و جادارتر از فولکس‌واگن هستند و عمدتا هم مشخصات فنی بهتری دارند.

ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا

اینکه چرا نام اشکودا را، در مقایسه با سایر برندهای اروپایی، بسیار کم شنیده‌ایم دو دلیل دارد؛ اول اینکه اصالت آن به جمهوری چک برمی‌گردد! دوم اینکه اشکودا مدت‌ها تنها در بازار اروپای شرقی فروخته می‌شد و حتی امروزه سه کشور چین، هند و روسیه تنها بازارهای غیراروپایی این برند هستند که اشکودا تمرکز اصلی‌اش را روی آن‌ها گذاشته است؛ به‌خصوص بازار چین که از سال ۲۰۱۱ به بعد، با عبور از آلمان، بزرگ‌ترین بازار اشکودا در جهان شد.

اشکودا حالا به فکر جهانی‌شدن است؛ البته نه از همین حالا! سال ۲۰۱۰ بود که مدیرعامل سابق این کمپانی برنامه گسترش فروش محصولاتش موسوم به Growth Strategy را طرح کرد. نتیجه اول این برنامه رسیدن به فروش سالانه ۱٫۵ میلیون دستگاه است که باید تا ۲۰۱۸ محقق شود و قاعدتا به همین دلیل است که حالا به‌دنبال بازارهای تازه‌ای مثل ایران و کره‌جنوبی می‌گردد. اشکودا برای هرچه سریع‌ترین رسیدن به هدف ۲۰۱۸ خود احتمالا لجبازی ۵۰ ساله‌اش را هم کنار می‌گذارد و دوباره به بازار آمریکا می‌رود. در پایان سال ۲۰۱۵ اشکودا بیش از ۱ میلیون دستگاه از محصولاتش را در ۱۰۲ کشور جهان فروخت.

هفت‌تایی اشکودا برای ایران

طبق گفته‌های آقای مایر، اشکودا ابتدا محصولاتش را به بازار ایران صادر می‌کند تا هم کشش بازار ایران را بسنجد و هم اینکه شریکی برای خودش پیدا کند؛ شاید یکی از موضوعات بحث در مذاکرات چندماه پیش فولکس‌واگن با خودروسازان ایرانی نیز عرضه اشکودا در ایران بوده است. اما اشکودا با اضافه‌شدن شاسی‌بلند جدیدش، که به‌تازگی در پاریس رونمایی شد، حالا ۷ محصول مختلف دارد که حداکثر حجم انجین آن‌ها بیشتر از ۲٫۰ لیتر نیست و از این‌رو هیچکدام از محصولات آن مانعی برای ورود به بازار ایران ندارد.

خودروی سیتی گو اشکوداخودروی سیتی گو اشکودا

 Citigo : کوچکترین محصول اشکودا، سیتی‌گو نام دارد که در کلاس مینی‌کارهاست و هم بصورت ۳در و هم بصورت ۵در فروخته می‌شود. پیشرانه سیتی‌گو انجین ۱٫۰ لیتری ۳ سیلندری است که با دو قدرت ۶۰ اسبی و ۷۳ اسبی بدست مشتریان می‌رسد. مصرف ترکیبی این خودرو ۴٫۱ لیتر و حداکثر سرعتش حدود ۱۷۰ کیلومتر برساعت است. سیتی‌گو در صورت ورود به ایران باید با کیا پیکانتو و هیوندای i20 رقابت کند.

 

خودروی فابیا هاچ بک اشکودا

خودروی فابیا هاچ بک اشکودا

Fabia : دومین هاچ‌بک اشکودا ، فابیاست. فابیا نیز همان انجین ۱٫۰ لیتری MPI سیتی‌گو را در سینه دارد ولی علاوه‌بر آن با انجین ۱٫۲ لیتری توربوی TSI هم قابل سفارش است که با دو قدرت ۹۰ و ۱۰۸ اسب‌بخار عرضه می‌شود. انجین توربوی فابیا که سه گیربکس ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته اتومات دارد، دارای مصرف ترکیبی ۴٫۷ لیتر است. فابیا همچنین یک نسخه استیشن با نام Fabia Combi دارد. اشکودا فابیا در صورت ورود به بازار ایران باید با کیا ریو هاچ‌بک، تویوتا یاریس هاچ‌بک و مهم‌تر از همه با هیوندای i30 رقابت کند.

خودروی ون یتی اشکودا

خودروی ون یتی اشکودا

Yeti : تنها ون اشکودا، یتی نام دارد که انجین بنزینی آن یا ۱٫۲ لیتری توربو یا ۱٫۴ لیتری توربوست که فقط نسخه ۱٫۴ آن بصورت سفارشی با دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. از آنجایی که هیچ ونی در ایران شانس موفقیت ندارد پس در صورت آمدن یتی به ایران باید در کنار کیا سول منتظر بی‌میلی مشتریان ایرانی برای خریدنش باشد!
خودروی سدان رپید اشکودا

خودروی سدان رپید اشکودا

Rapid : رپید نام ارزان‌ترین سدان اشکوداست. برای این خودرو نیز دو انجین بنزینی قابل سفارش است؛ یکی همان ۱٫۲ لیتری توربوی TSI با مصرف سوخت ۴٫۶ لیتر و دیگری ۱٫۴ لیتری توربوی TSI با قدرت ۱۲۳ اسب‌بخار و مصرف ۴٫۷ لیتر. انجین ۱٫۴ لیتری رپید تنها با گیربکس ۷ سرعته اتومات بدست مشتریان می‌رسد. نسخه استیشن رپید Rapid Spaceback نام دارد. اشکودا رپید در صورت ورود به ایران باید با MG GT و کیا ریو صندوقدار رقابت کند.
خودروی سدان آکتاویا اشکودا

خودروی سدان آکتاویا اشکودا

Octavia : دومین سدان اشکودا، اوکتاویا نام دارد. اوکتاویا بیشترین تنوع انجین‌ها را دارد چراکه هم با ۱٫۰ لیتری TSI، هم با ۱٫۲ لیتری توربوی TSI ، هم با ۱٫۴ لیتری توربوی TSI و هم با ۱٫۸ لیتری توربوی TSI باقدرت ۱۷۷ اسب ، مصرف ۶٫۴ لیتر و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت عرضه می‌شود. از میان این چهار انجین تنها نسخه ۱٫۸ لیتری آن سیستم چهارچرخ محرک سفارشی دارد. اوکتاویا در صورت ورود به ایران باید با مزدا۳، کیا سراتو، تویوتا کرولا و هیوندای النترا رقابت کند.
ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا,فان جو,خودرو,خودروی سدان آکتاویا اشکودا,خودروی سوپرب سدان لوکس اشکودا,خودروی شاسی بلند کودیاک,خودروی سدان رپید اشکودا,خودروی ون یتی اشکودا,خودروی فابیا هاچ بک اشکودا,خودروی سیتی گو اشکودا,

خودروی سوپرب سدان لوکس اشکودا

Superb : سوپرب نام لوکس‌ترین سدان اشکوداست. انجین‌های ۱٫۴ و ۱٫۸ لیتری توربوی TSI سوپرب با اوکتاویا یکسان است. البته اشکودا یک انجین ۲٫۰ لیتری توربو نیز مختص سوپرب ساخته که نسخه تک دیفرانسیل آن ۲۱۷ اسب با مصرف ۶٫۲ لیتر و نسخه دو دیفرانسیلش ۲۷۶ اسب با مصرف ۷٫۱ لیتر دارد. حداکثر سرعت این خودرو به حدود ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. مدل‌های استیشن سوپرب با نام Superb Combi فروخته می‌شود. اشکودا سوپرب در صورت ورود به ایران باید با MG6 ، رنو فلوئنس ، تویوتا کمری، رنو تلیسمان، کیا اپتیما و هیوندای سوناتا رقابت کند.
خودروی شاسی بلند کودیاک

خودروی شاسی بلند کودیاک

Kodiaq : اصل ماجرا اینجاست! کودیاک ،که برای نخستین‌بار هفته گذشته در پاریس رونمایی شد، هم نخستین شاسی‌بلند اشکوداست و هم نخستین خودروی این برند است که ۷ صندلی دارد. انجین بنزینی کودیاک تنها ۱٫۴ لیتری توربوی و ۲٫۰ لیتری توربوست. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ تا ۲۰۶ کیلومتر برساعت است. کودیاک در صورت ورود به بازار ایران باید با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو رقابت کند.

 

ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا

تاپ ناز

ورود خودروهای اشکودا Skoda به ایرانی + تصاویر خودروهای آلمانی اشکودا,فان جو,خودرو,خودروی سدان آکتاویا اشکودا,خودروی سوپرب سدان لوکس اشکودا,خودروی شاسی بلند کودیاک,خودروی سدان رپید اشکودا,خودروی ون یتی اشکودا,خودروی فابیا هاچ بک اشکودا,خودروی سیتی گو اشکودا,

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *