هدیه های محمد جواد ظریف به سفرای خارجی

هدیه های محمد جواد ظریف به سفرای خارجی

هدیه های محمد جواد ظریف به سفرای خارجی

 

اخبار,اخبار فرهنگی,ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به فردی که برای ما لاف قدرت می‌زد آثار استاد فرشچیان را هدیه کردم و به وی گفتم که با این آثار با عظمت و هنر ایرانی نمی‌توانی جز با کرامت و اکرام با ایرانی‌ها حرف بزنی.

محمدجواد ظریف رونمایی از دو اثر استاد فرشچیان با نام‌های آسمان چهارم و شام غریبان اظهار داشت: از زمانی که دکتر کمال خرازی آثار استاد فرشچیان را به عنوان وزیر امور خارجه به صورت هدیه برای سفرای کشورهای خارجی اهدا می‌کرد و بنده هم افتخار چنین کاری را داشتم تا زمان کنونی که مسئولیت وزارت خارجه را دارم مهم‌ترین هدیه‌ای که به سفرا و وزرای کشورهای مختلف هدیه کردم مجموعه آثار استاد فرشچیان بوده است.
وی اضافه کرد: هر گاه این هدیه را فرستادم چه هنگامی که در نیویورک بودم و مجموعه دوم آثار استاد را برای همه سفرا فرستادم و چه زمانی که مجموعه سوم استاد را به کشورهای اسلامی فرستادم و فکر می‌کنم برخی از وزرا این هدیه را دو بار از من گرفته‌اند، هیچ اثر دیگری نبوده که بتوانم آن را ارائه کنم که بتواند بزرگی، عظمت، انسان‌دوستی و معنویت هنر ایرانی را به دیگران نشان دهد.
وزیر امور خارجه ادامه داد: هر بار این اثر به دیگران هدیه شده همه متحیر و از حرف تهی ماندند که چه بگویند و من به آنها گفتم که تازه شما باید در موزه استاد بروید و عکس‌های وی را با ذره‌بین ببینید تا بتوانید ریزه‌کاری‌های استاد را متوجه شوید.
ظریف خاطر نشان کرد: به فردی که برای ما لاف قدرت می‌زد آثار و کتاب استاد را دادم و به او گفتم که با این عظمت و هنر ایرانی نمی‌توانی جز با کرامت و بزرگی صحبت کنی و این افتخار و غرور و احساس خودباوری استاد فرشچیان است که به همه ما ایرانی‌ها و کارگزاران کشورمان هدیه کرده است.
او همچنین در پاسخ به اینکه برخی هنرمندان انتقاد دارند هدایایی که وزارت امور خارجه به سفرا و وزرا دیگر کشورها می‌دهد از آثار هنرمندان ایرانی نیست گفت: بنده فقط از آثار استاد فرشچیان و هنرمندان صنایع دستی، هدایای مربوط به وزیران و سفرای کشورهای اسلامی را اهدا می‌کنم و به غیر از اینها هدیه‌ای به سفیر یا وزیری نداده‌ام.

وزیر امور خارجه, لاف قدرت, آثار استاد فرشچیان, محمدجواد ظریف, دکتر کمال خرازی, سفرای کشورهای خارجی, مسئولیت وزارت خارجه, هدیه های ظریف به سفرای خارجی, اخبار فرهنگی

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *