توهین یالثارات به اصغر فرهادی و فروشنده

توهین یالثارات به اصغر فرهادی و فروشنده

توهین یالثارات به اصغر فرهادی و فروشنده

هفته نامه یالثارات بار دیگر به هنرمندان توهین کرد. در ادامه به جزییات خبر توهین یالثارات به اصغر فرهادی و فروشنده می پردازیم.

توهین یالثارات به اصغر فرهادی و فروشنده,فانجو,توهین یالثارات به اصغر فرهادی,توهین یالثارات به فروشنده,توهین یالثارات به فروشنده اضغر فرهادی,آخرین شماره یالثارات,یالثارات شهریور 95,یالثارات و فروشنده

 

هفته نامه «یالثارات» که در هفته‌های گذشته، حملات بسیار تندی به هنرمندان انجام داده بود، امروز با انتشار مطلبی در سایت خود به شدت از حوزه هنری به دلیل اکران «فروشنده» انتقاد کرده است. یالثارات می‌نویسد که «فروشنده» به تهیه کنندگی یک صهیونیست ساخته شده و مروج ولنگاری فرهنگی است و به همین دلیل حوزه نباید به اکران این فیلم در سینماهای خود تن دهد.

هفته نامه «یالثارات» که با توهین‌های پی در پی خود به برخی از هنرمندان، حسابی از خجالت سینماگرانی نظیر خصوص شهاب حسینی و اصغر فرهادی درآمده، به تازگی حملات بسیار تندی را به حوزه هنری انجام داده و از بسته شدن قرار داد نمایش این فیلم، برای اکران در سینماهای وابسته به حوزه به شدت انتقاد کرده است.

یالثارات که از «فروشنده» به عنوان فیلم مفتضح اصغر فرهادی یاد می‌کند در مورد این فیلم نوشته است: «اکران فیلم فروشنده مصداق ولنگاری فرهنگی است، دوسیه‌اش مفتوح شده و قابل بسته شدن نیست، مگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروانه نمایش فیلم را ابطال کند و به نگرانی امت شهید پرور و خانواده‌هایی که نگران اوضاع نابسامان فرهنگی در سینما هستند، خاتمه دهد.»

این نشریه که خود جزو اولین رسانه‌هایی بود که به انتشار داستان و محتوای فیلم «فروشنده» پیش از اکران آن پرداخت، درباره روندی که برای اکران این فیلم طی شد، نوشته: «نکته جالب این است که قرار بود محتوای فیلم فروشنده به صورت جزئی افشا نشود تا به اصطلاح سازندگان و پخش کننده، فیلم «فروشنده» مشکلی در اکرانش نداشته باشند. فیلم فروشنده پس از اردیبهشت ماه آماده اکران بود و علی سرتیپی (مدیرموسسه فیلمیران) شرایطی را فراهم کرده بود که فیلم «فروشنده»، از ۱۵ مرداد در سینماهای سراسر کشور اکران شود تا مقدمات پرفروش شدن، و ارسال فیلم به آکادمی اسکاربه نمایندگی از ایران، آسان‌تر شود. اما سازندگان می‌دانستند که به دلیل التهاب محتوایی «فروشنده» اگر فیلم در مردادماه اکران شود، با فشار افکار عمومی و رسانه‌ها، فروشنده به آکادمی اسکار معرفی نخواهد شد.»

نشریه لغو مجوز شده یالثارات که به کل مخالف اکران فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در سینماهای ایران است، در مورد نمایش آن در سینماهای ایران نوشته: «هدف صاحبان فیلم فروشنده صرفا معرفی به اسکار نیست و بخش اعظمی از فروش داخلی به حساب کارگردان می رود و الکس مالگه صهیونیست (تهیه کننده فیلم) سودش را از فروش خارجی فیلم برداشت خواهد کرد. پخش کننده حتی این احتمال را داد که ممکن است فیلم ظرف همان یک هفته ابتدایی با مخالفت گسترده مردم دلسوز انقلابی مواجه شود و با خواست عمومی مردم، فیلم از پرده سینما پایین آید، بنابراین تصمیم گرفتند ظرف روزهای انتهایی شهریور و هفته اول مهرماه فیلم را اکران کنند.»

یالثارات در ادامه اصغر فرهادی را حیله‌گر هم خوانده است: «ما اصغر فرهادی مثل «سعید سهیلی» و «حسین فرحبخش» در مواجهه با چنین التهاباتی موضع انفعالی ندارد، بلکه حیله‌گرانه‌تر رفتار می‌کند. اصلی‌ترین کاری که انجام دادند این بود که جلسه عقلایی برای اکران فروشنده تشکیل دادند که از چه حقه و ترفندی استفاده کنند و دست به دامن چه کسی شوند. سازندگان به این نتیجه رسیدند که پای یک نهاد ارزشی و انقلابی را وسط بیاورند و به این ترتیب با مشارکت یک نهاد انقلابی به سلامت از مسیر پر از سنگلاخ اکران فروشنده عبور کنند و بدین ترتیب با یکی از مدیران ارشد نهاد انقلابی وارد مذاکره یا به تعبیری بهتر معامله شدند.»

این نشریه که عزم خود را برای تخریب فیلم «فروشنده» به شدت جزم کرده است، در بند دوم مطلب خود به سراغ مدیران حوزه هنری می‌رود و از «م.ح» به شدت انتقاد می‌کند و او را عامل خالی شدن رسانه‌ها از نویسندگان انقلابی عنوان می‌کند: «یکی از ترفندهای عجیب و اجرایی مدیر ارشد نهاد انقلابی «م.ح»، (طرف مذاکره و معامله فیلم فروشنده) چهار سال قبل این بود که با هدف تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و تبادل نظر بیشتر با نویسندگان فرهنگی رسانه‌های انقلابی، مراسمی هفتگی با عنوان صبحانه کاری را راه اندازی کرد و با نیروهای تاثیر‌گذار جبهه فرهنگی انقلاب رابطه صمیمانه و نزدیکی برقرار کرد.
این صبحانه‌های کاری در قدم نخست به این مهم منجر شد که کلیه انتقادات وارده به نحوه عملکرد نهاد انقلابی در رسانه‌های تاثیر گذار حذف شود و پس از مدتی طی یک قرارداد نانوشته، بخش اعظمی از اعضای گروه صبحانه‌کاری، جذب نهاد انقلابی شدند و سِمت‌های مختلفی به آنان واگذار شد. طرح تشویقی پنهانی که موجب شد رسانه‌های انقلابی از خیل نویسندگان موثر خالی شود و البته باقیمانده‌های فعال همچنان تحت سیطره و نفوذ «م.ح» فعالیت می‌کنند.»

در پایان این مطلب، «یالثارات» با تقدیر از معرفی فیلم «محمد رسول الله» در سال گذشته به عنوان نماینده سینمای ایران برای حضور در آکادمی اسکار، به شدت از معرفی «فروشنده» برای حضور در اسکار انتقاد می‌کند: «با همه توصیفات مندرج این سئوال پیش می آید که باید از مسئولان فرهنگی دولت بنفش بپرسیم، شما سیاسیونی که سال گذشته برای حفظ و اعتلای آبروی نظام جمهوری اسلامی فیلم محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی را به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی کردید می‌توانید فیلم فروشنده را به آکادمی اسکار معرفی کنید که مصداق ولنگاری فرهنگی است؟! این سئوال بزرگی است که باید نمایندگان مجلس از فرزند آیت‌الله جنتی بپرسند؟ چون فیلمی که به عنوان نماینده ایران معرفی می شود و از جانب حاکمیت به آن آکادمی معرفی می‌شود باید در سطح استانداردهای اخلاقی و عرفی جمهوری اسلامی باشد که متاسفانه فروشنده در آن سطح نیست و مصداق ولنگاری فرهنگی است.»

 

توهین یالثارات به اصغر فرهادی و فروشنده

منبع: گهر

توهین یالثارات به اصغر فرهادی و فروشنده,فانجو,توهین یالثارات به اصغر فرهادی,توهین یالثارات به فروشنده,توهین یالثارات به فروشنده اضغر فرهادی,آخرین شماره یالثارات,یالثارات شهریور ۹۵,یالثارات و فروشنده

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *