خانه » سلامت » ۴ عادت نادرست مطالعه که باید کنار گذاشت

کوچک کننده و فرم دهنده بيني Nose Up ساعت بند چرم اليزابت تخفيف ويژه فقط 15 هزار تومان عينک آفتابي Louis vuitton فقط 30 هزار تومان ساعت گوچي gucci دستبندي نگين دار فقط 15 هزار تومان ساعت طرح رولکس نقره اي فقط 20 هزار تومان  ساعت كاسيو تيتان طرح EDIFICE 554 فقط 55 هزار تومان  گردنبند مرغ آمين فقط 20 هزار تومان عينک خلباني شيشه آبي فقط 28 هزار تومان

۴ عادت نادرست مطالعه که باید کنار گذاشت

۴ عادت نادرست مطالعه که باید کنار گذاشت

۴ عادت نادرست مطالعه که باید کنار گذاشت

emtehan 65

وقتی صحبت از عادت‌های رفتاری نادرست می‌شود، بیشتر افراد مواردی مانند سیگار کشیدن، جویدن ناخن، دوچرخه سواری بدون کلاه کاسکت و غیره را به خاطر می آورند.


کنار گذاشتن این ۴ عادت مطالعه ای اشتباه قادر خواهید بود میزان یادگیری خود را افزایش داده و نمره ای را که دوست دارید کسب کنید.


۱٫مطالعه به روش مشابه برای تمام امتحانات


اهمیت این موضوع :
امتحانات مختلف از سطح دشواری متفاوتی برخوردارند. وقتی برای کسب آمادگی برای تمام امتحانات به روشی یکسان مطالعه کنید، بسیاری از جزئیات و نکات مهم مطالعه ای که به شما کمک خواهند کرد تا امتیاز بیشتری کسب کنید را نادیده خواهید گرفت. برای مثال برخی از امتحانات نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارند و محدودیت زمانی باعث می شود تا نمره خوبی در امتحان کسب نکنید.


آن را برطرف کنید:
قبل از هر چیزی، به این موضوع فکر کنید که قرار است در امتحان مورد نظر چگونه مورد ارزیابی قرار گیرید. آیا امتحان تشریحی است؟ آیا چند گزینه‌های است؟ آیا وصل کردنی است؟ بعد از بررسی تمام جوانب بهترین تصمیم را در مورد زمان و نحوه مطالعه را بگیرید.


۲٫تکرار جملات منفی


اهمیت این موضوع :
آیا می دانید به بیشتر چیزهایی که در مورد خود می گویید اعتقاد دارید؟ شما به چیزی که به طور مداوم تکرار می کنید اعتقاد پیدا خواهید کرد. برای مثال اگر به خود بگویید ” از مطالعه متنفرم”، “هرگز این مطلب را یاد نخواهم گرفت” یا “این مطلب خیلی سخت است”، به‌تدریج به آنها اعتقاد خواهید یافت و این منفی نگری روی نمره شما هم تأثیر منفی خواهد گذاشت.


آن را برطرف کنید:
قهرمان مطالعه خود باشید. تمام صحبت‌های منفی را با صحبت‌ها و افکار مثبت جایگزین کنید. ” از مطالعه متنفرم” را به ” مطالعه باعث می شود تا نمره دلخواه خود را کسب کنم” و ” هرگز این مطلب را یاد نخواهم گرفت” را به ” هر چقدر زمان نیاز باشد برای یادگیری این مطلب صرف خواهم کرد” تبدیل کنید. به تدریج به این پیام‌های مثبت درست مثل پیام‌های منفی اعتماد خواهید کرد و تحت تأثیر آنها قرار خواهید کرد.


۳٫ وجود عواملی که باعث ایجاد اختلال در تمرکز می‌شوند


اهمیت این موضوع :
اگر در زمان مطالعه مدام فیس‌بوک و اینستاگرم خود را چک کنید، مطمئن قادر نخواهید بود تا نمره مورد نظر خود را کسب کنید. اولویت شما در زمان مطالعه باید یادگیری سریع و مؤثر مطالب باشد. عوامل خارجی مانند صدای تلفن و تلویزیون می‌توانند درست مانند عوامل داخلی مانند نگرانی و عصبانیت تمرکز شمارا بر هم بزنند.


آن را برطرف کنید:
برای خود تعیین کنید که چگونه قادر به حفظ تمرکز خود در زمان مطالعه خواهید بود. اگر فکر می‌کنید که مطالعه نمونه سوا لات امتحانی پیش به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات مهمی را کسب کنید و یا به‌جای گوش دادن به صحبت‌های دیگران ، گوش دادن آهنگ موردعلاقه‌تان باعث می‌شود تا از تمرکز بیشتری در زمان مطالعه برخوردار شوید، سعی کنید هر بار این کارها را تکرار کنید.


۴٫ مطالعه شب امتحان


اهمیت این موضوع :
شما شب قبل از امتحان قادر نخواهید بود تا تمام مطالب موردنیاز را یاد بگیرید. مطالعه حجم بالای مطالب در زمان کوتاه هرگز آنها در حافظه بلند مدت شما قرار نخواهد داد. کسب آمادگی لازم برای یک امتحان ممکن است به چند هفته و یا چند ماه زمان نیاز داشته باشد.


آن را برطرف کنید:
چند هفته قبل از امتحان برنامه زمانی خود را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید در برنامه روزانه خود زمان‌های خاصی را به مطالعه اختصاص دهید. با انجام این کار از آمادگی کامل برای امتحان مورد نظر برخوردار خواهید شد.


منبع : برترین ها

ساعت گوچی gucci دستبندی نگین دارعینک Spyساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژهساعت مچی اسپورت طرح رولکس

پیشنهاد ما

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن نکاتی برای داشتن روزه …