مادرانی که نوزاد خود را نذر ۶ماهه حسین(ع) کرده‌اند

مادرانی که نوزاد خود را نذر ۶ماهه حسین(ع) کرده‌اند

مادرانی که نوزاد خود را نذر ۶ماهه حسین(ع) کرده‌اند

نخستین جمعه ماه محرم شاهد بر روی دست گرفتن نوزادانی بود که مادرانشان آنها را نذر حضرت علی اصغر امام حسین(ع) و نذر یاری قیام نزدیک امام زمان(عج) کرده بودند.

مادرانی که نوزاد خود را نذر ۶ماهه حسین(ع) کرده‌اند,فانجو,شیرخوارگان حسینی, مصلی تهران,علی اصغر (ع)

گروه آیین و اندیشه: دقایقی از طلوع آفتاب پنجمین روز از محرم سال ۹۵ هجری شمسی گذشته است، خیابان بهشتی و اتوبان رسالت مملو از ماشین هایی است که هر کدام دست کم یک کودک با لباس سقایت را بدرقه می کنند.

**پخش نوحه محمود کریمی در فضای باز

هرچه بیشتر قدم برمی داری، به تعداد جمعیت افزوده می شود. اغلب افراد به صورت خانوادگی آمده اند تا در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) شرکت کنند. صدای نوحه از ماشین ها بلند می شود و فضا را آماده مراسم می کند. این صدا با مداحی حاج محمود کریمی پیوند می خورد، بلندگوهای مصلی مداحی زیبایی از کریمی برای حضرت علی اصغر (ع) را پخش می کنند که با صدای گریه چند نوزاد در هم آمیخته است.
** صدای لالایی می آد…

کودکی از ذوق کودکانه اش، عروسک خود را سقا کرده و در آغوش می فشارد. در کنار او مادری در حالیکه فرزندش را در آغوش دارد، با بنر بزرگ مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) که جمله “صدای لالایی می آد” روی آن خودنمایی می کند، عکس های یادگاری می اندازد و این صحنه بارها و بارها توسط مادرهای دیگر تکرار می شود.

**کودکان، زیباترین سوژه های عکاسی امروز

در کنار این، عکاس های بسیاری دیده می شوند، از دانش آموزان مدارس گرفته تا عکاس های خبرگزاری های رسمی همه در حال عکاسی از کودکانی هستند که امروز زیباترین صحنه های مصلی را رقم می زنند و بهترین قاب تصویر سالیانه هر عکاسی را ثبت می کنند.

** قرار دادن فضای اختصاصی برای آقایان

امسال برای اولین بار سالن کناری شبستان را برای حضور مردان در نظر گرفته اند تا به جای حضور هر ساله در طبقه دوم شبستان و بعضا در فضای باز مصلی، فضایی آرام تر را تجربه کنند.

** قرعه کشی عتبات عالیات در حیاط مصلی

جمعیت زیادی در حیاط پایینی مصلی دیده می شوند. برخی ها در صف نذری هایی هستند که توسط مردم عادی پخش می شود و بعضی دیگر در حال پر کردن فرم قرعه کشی عتبات عالیات هستند که غرفه ای را به خود اختصاص داده است.
** صف های طولانی ورودی شبستان

کمی جلوتر صف های طولانی تری است که اغلب مادرها به همراه کودکانشان در این صف طولانی ایستاده اند. اینجا صف ورودی شبستان است و افرادی که قصد دریافت لباس سقایت( بلوز و سربند یا حسین(ع) به همراه بسته پذیرایی دارند، باید از این صف عبور کنند و خود را به شبستان برسانند.

** لطفا با کفش وارد نشوید!

“لطفا با کفش وارد نشوید!” این جمله بارها از زبان مسئولین انتظامات شنیده می شود تا مادرها قبل از ورود به سالن کفش های خود و بچه هایشان را دربیاورند. زمین شبستان پوشیده از موکت هایی سبز رنگ است که کم کم در حال پر شدن است.

** دوربین های متعددی که فضا را پخش می کنند

کمی آن طرف تر یک میز و دو صندلی قرار دارد که متعلق به اورژانس است تا اگر فردی به اقدامات فوری نیاز داشت، به راحتی در دسترسش قرار گیرد. مراسم امروز با پنج دوربین ثابت و دو دوربین کرین گرفته و به طور مستقیم از برخی شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی پخش می شود.

**نذر مادری برای سلامت فرزندش

خانمی ۲۳ ساله که ساکن همدان است درباره حضور شش ساله اش در این مراسم جهانی که در بیش از ۴۱ کشور به صورت همزمان برپا است، می گوید: از شش سال پیش و قبل از تولد اولین فرزندم که امیر عباس نام دارد، به این مراسم می آمدم.

وی ادامه می دهد: متاسفانه در زمان بارداری فرزند دومم، دکترها گفته بودند که جنین سالم نیست و در همان سالها و دوران بارداری که به اینجا می آمدم، نذر سلامت فرزندم کردم.

این مادر در حالیکه کودکی یکسال و نیمه با لباس سفید در بغل داشت، افزود: الان یاسین یکسال و نیم دارد و من هر سال به مصلی می آیم و در این فضای معنوی که برایم بسیار لذت بخش است، شرکت می کنم.

** راه رفتن کودکی چهار دست و پا روی سنگ

کودکی یکساله که به تازگی یاد گرفته چهار دست و پا راه برود، سوژه خوبی برای عکاس های خبری است. صدای برخورد دست کودک با سنگ فرش زمین شبستان به خوبی به گوش می رسد، او بعد از دقایقی خسته شده و به آغوش مادرش پناه می برد.

** اجرای گروه تواشیح

گهواره ای بسیار زیبا روی سن دیده می شود که چهارگوشه آن با گل های سفید تزیین شده است. همچنان صدای نوحه و عزاداری از بلندگوهای شبستان پخش می شود. دقایقی بعد گروه تواشیح محمد رسول الله با قرار گرفتن روی سن، به اجرای چند تواشیح می پردازند.

** راهروی کناری، فضای دنجی برای کودکان و عکاسان

هر چه به سن نزدیک می شوید، جمعیت بیشتری را می بینید که با پای دل به اینجا آمده اند. اغلب مادرها به همراه خانواده هایشان گرد هم نشسته اند، برخی ها فلاکس چای و وسایل صبحانه به همراه آورده اند تا زمان را از دست ندهند. کودکان بسیاری روی پتو و پای مادران هنوز خوابند و تعدادی نیز در کالسکه هایشان گذاشته شده اند.

فضای خلوتی دارد که کودکان بسیاری در آنجا مشغول بازی هستند. در کنار آنها مادران و عکاسان از این فضای دنج برای عکاسی استفاده می کنند.

** سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی

در این مراسم آیت الله صدیقی دقایقی را درباره شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی و مداحی می‌کند. او از ویژگی‌های نوزاد شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) می‌گوید.

** فاطمه آلاء هدیه حضرت علی اصغر (ع) است

مادری که مشغول مراقبت از کودکش است، می‌گوید: سال گذشته به دلیل بارداری نتوانستم به مجمع شیرخوارگان حسینی بیایم، اما دو سال پیش که برای اولین بار آمدم، نذری کردم که قبول شد.

وی که کودکی یک‌ساله دارد، بیان داشت: ده روز دیگر تولد یک‌سالگی دخترم «فاطمه آلاء» است و حضور در این فضا برایم دلنشین است.

**قرائت متن سربازان امام زمان (عج)

خانمی روی سن و پشت بلندگو قرار می‌گیرد و می گوید: یا صاحب الزمان، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا حسین (ع) یا علی اصغر ادرکنی.. او در ادامه به نیابت از شهدای مدافعان حرم چندین بار لبیک یا حسین (ع) را تکرار می‌کند و حضار با او همصدا پاسخ می‌دهند.

** گهواره علی اصغر (ع) روی دست مادران

گهواره بزرگ و زیبایی که با تور سفیدی پوشیده شده است روی دست مادران دست به دست می‌شود. چهار گوشه این گهواره با گل‌های سفیدی مزین شده است. مادران با چشمان خیس مملو از اشک، در حالیکه کودکان خود را روی یک دست دارند، با دست دیگرشان گهواره را بدرقه می‌کنند.

مادرانی برای شفا گرفتن فرزندان خود به این مراسم آمده‌اند. تعدادی کودک که وضعیت جسمانی سلامتی ندارند نیز از حاضرین در این مراسم هستند.

به گزارش فارس، چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز در نخستین جمعه ماه محرم سال ۱۴۳۸ هجری در ششمین روز از ماه عزای حسینی(جمعه ۱۶ مهرماه) در حالی برگزار شد که شبستان مصلای امام خمینی تهران مملو از شیرخوارگان سبزپوش با سربند قرمز رنگ «یا صاحب الزمان» بود که همراه با مادرانشان به یاد کوچک‌ترین شهید دشت کربلا آمده بودند تا بگویند راه علی‌اصغر(ع) با گذشت قرن‌ها همچنان ادامه دارد.

مراسم شیرخوارگان حسینی علاوه بر این، در بیش از ۳ هزار نقطه از میهن اسلامی ما ایران در  ۴۱ کشور جهان از جمله در چهارده ایالت آمریکا مانند کالیفرنیا، نیویورک و… و همچنین در کشورهایی نظیر انگلیس، روسیه، آلمان، اندونزی، لبنان، بلژیک، سوئد، مکزیک، کلمبیا به طور همزمان صبح امروز برگزار شد.

 

 

مادرانی که نوزاد خود را نذر ۶ماهه حسین(ع) کرده‌اند

منبع: خبر گزاری فارس

مادرانی که نوزاد خود را نذر ۶ماهه حسین(ع) کرده‌اند,فانجو,شیرخوارگان حسینی, مصلی تهران,علی اصغر (ع)

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

شعر و متن ترکی ویژه ماه محرم

شعر و متن ترکی ویژه ماه محرم شعر و متن ترکی ویژه ماه محرم   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *