رونمایی شورولت از خودرو کامارو ۲۰۱۶

رونمایی شورولت از خودرو کامارو ۲۰۱۶

رونمایی شورولت از خودرو کامارو ۲۰۱۶

پس از مدتها انتظار کمپانی شورولت در روز ۱۶ می و در جزیره Belle در حضور تعداد ۳۵۰ دستگاه از کامارو های نسل یک تا پنج و در زیر نگاه های ۱٫۰۰۰ نفر از مشتاقان ، از نسل ششم ماسل کار خودش رونمایی کرد . شورولت کامارو نسل ششم به مانند خویشاوندان لوکس تر خودش از برند کادیلاک یعنی ATS و CTS ، بر روی پلت فرم سبک وزن آلفا

جنرال موتورز شکل گرفته است .

 

اتومبیل دیدنی
اتومبیل دیدنی

 با وجود اینکه کاماروی ۲۰۱۶ از نظر ظاهری همچنان DNA نسل های پیشین را به همراه دارد، اما این خودروی عضلانی از نظر مشخصات فنی کاملا دگرگون شده است.شورلت در طراحی نسل ۶ این خودرو سعی کرده تا ترکیبی از هندلینگ، عملکرد و قدرت بالا، شتاب سریع و مصرف سوخت پایین را در یک مجموعه با عنوان شوی کامارو روانه ی بازار کند.

 

رونمایی شورولت از خودرو کامارو 2016

 قوی ترین نمونه ی کامارو همان SS است که از پیشرانه ی V8 مورد استفاده در کوروت با حجم ۶٫۲ لیتر بهره می برد. قدرت این موتور که LT1 نام دارد ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۴۵۵ نیوتن متر است. در ساخت بدنه ی اصلی و سر سیلندر این پیشرانه ی مورد نظر از آلومینیوم استفاده شده است. برای کاهش مصرف سوخت از سیستم تزریق مستقیم سوخت به همراه سوپاپ های قابل تنظیم در کنار غیرفعال کردن سیلندرهای موتور استفاده شده است. جنرال موتورز به این موضوع اشاره کرده که در حدود ۲۰ درصد از قطعات موتور متعلق به کامارو است که از جمله ی آن می توان به سیستم اگزوز اشاره کرد.

 

 رونمایی شورولت از خودرو کامارو 2016

 همچون ماستنگ، کاماروی ۲۰۱۶ نیز از وجود یک پیشرانه ی ۴ سیلندر بهره می برد. قدرت این موتور ۲٫۰ لیتری توربو شارژ شده ۲۷۵ اسب بخار است. گشتاور این موتور در ۳٫۰۰۰ دور در دقیقه ۴۰۰ نیوتن متر است. این موتور نیز همچون موتور مورد استفاده در SS از قابلیت هایی نظیر تزریق مستقیم سوخت، قابلیت تنظیم سوپاپ ها و بدنه ی آلومینیومی بهره می برد. مصرف سوخت این خودرو ۸٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این پیشرانه را باید کم مصرف ترین کاماروی تاریخ این خودرو خواند. شورلت این پیشرانه را به عنوان موتور پیش فرض مورد استفاده در کامارو ارائه خواهد کرد. یکی دیگر از موتورهای ارائه شده به همراه این خودرو، نمونه ی ۳٫۶ لیتری V6 است که ۳۳۵  اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن ۳۸۵ نیوتن متر است. این پیشرانه نیز از قابلیت هایی نظیر غیرفعال کردن سیلندرها و زمان بندی سوپاپ بهره می برد. این موتور بین نمونه ی ۴ سیلندر و ۸ سیلندر قرار دارد.

 

رونمایی شورولت از خودرو کامارو 2016

 روی دیگر داستان کامارو ۲۰۱۶ که مسئولین کمپانی قبل از رونمائی اتومبیل و به طور مکرر بر روی آن تاکید داشتند کاهش ۲۰۰ پوندی ( ۷۴٫۶ کیلوگرم )وزن میباشد که به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم حاصل شده است . در واقع مهندسان و طراحان اتومبیل هر فرصتی برای کاستن از وزن را غنیمت شمرده اند و قسمت عمده ای از کاهش وزن اتومبیل در ساختار اصلی اتومبیل حاصل شده است اما مهندسان عملکرد را فدای کاهش وزن نکرده اند و در عین کاهش وزن ، مقوامت شاسی کامارو نسل شش نسبت به سلف خود ۲۸ درصد بیشتر شده است.هم چنین در کابین کامارو جدید از سامانه نوررسانی LED استفاده شده که قابلیت نوررسانی در ۲۴ رنگ مختلف را دارد

 

رونمایی شورولت از خودرو کامارو 2016

  خریداران این خودرو می توانند از میان جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی و ۸ سرعته خودکار یکی را انتخاب کنند. درون کابین یک پنل جدید تعبیه شده است. درون این پنل می توان کلیدهای آنالوگ را در کنار یک صفحه ی نمایش ۸ اینچی دید. با استفاده از این صفحه ی نمایش می توان اطلاعات مربوط به عمکلرد خودرو را در کنار اطلاعات مسیریابی و سیستم پخش موسیقی مشاهده کرد. هم چنین در کابین کامارو جدید از سامانه نوررسانی LED استفاده شده که قابلیت نوررسانی در ۲۴ رنگ مختلف را دارد.شورلت در نسل جدید کامارو از سیستم MyLink شوی استفاده می کندبا استفاده از کلیدهای تعبیه شده در کنسول میانی می توان نحوه ی تعویض دنده ها، سختی فرمان و شاسی را تنظیم کرد.

 

هنوز قیمت کامارو نسل ششم مشخص نشده اما قرار است این خودرو در ۳ ماهه چهارم سال جاری میلادی در چند رنگ متنوع  وارد نمایندگی ها شود.

 

 

 

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …