روش دختر عرب برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در خیابان

روش دختر عرب برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در خیابان

روش دختر عرب برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در خیابان

مزاحمت های خیابانی و آزار و اذیت زنان عرب در مراکش بسیار زیاد است به همین دلیل یک دختر مراکشی با روشی جدید از آزار و اذیت مردان جلوگیری می کند.

 

آزار و اذیت زنان در مراکش و جلوگیری از آزار جنسی توسط مردان

 

در مراکش کم پیش می آید زنان در خیابان راه بروند و مورد مزاحمت قرار نگیرند. مورگان میکر با افرادی صحبت می کند که می خواهند به این آزار و اذیت پایان دهند.

برای “غزلان” واژه ی “فاحشه” همانند موسیقی متنِ شهری است که در آن زاده شده؛ مراکش. او که در یک هتل کار می کند می گوید:”در مراکش هر کاری بکنی، بازهم یک زن خراب هستی.”

روش دختر عرب برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در خیابان,،فان جو,اخبار اجتماعی,آزار و اذیت جنسی,دختر عرب,

مزاحمت خیابانی برای زنان عرب در مراکش

سرخوردگی از سر و رویِ این زن کوچک اما سرسخت مراکشی می بارد. او سی سال دارد و همانند هر زن دیگری در مراکش، هرروز با آزار و اذیت روبرو می شود. اما چند سال پیش مبارزه را آغاز کرد.

تاکتیک او این است که جنجال به پا کند و کار را برای مردانی که اذیت و آزار جسمی و کلامی ایجاد می کنند، سخت تر کند. او با مردی که زیر لب به او تیکه می پراند با صدای بلند دعوا می کند. او می گوید:”مردم باید این رفتارها را محکوم کنند. مردان کشور من حدومرز خود را نمی دانند.” او که مدرک کارشناسی ارشد دارد و جسورانه لباس می پوشد، قبول دارد که با زنان معمولی مراکش متفاوت است. اما در مبارزه با آزار و اذیت جنسی زنان در مراکش تنها نیست.

غزلان می گوید:”آرزویم این است که زنان مراکشی یاد بگیرند چگونه آزار و اذیت را متوقف کنند. زمانی که مردی مزاحمشان می شود، دلم می خواهد زنان آبرویش را ببرند.”

غزلان سعی کرد کلاسی برای آموزش دفاع شخصی راه بیندازد اما به مجوز دولت نیاز داشت. به درخواست وی توجهی نشد. در عوض، خودش با تک تک مزاحمت های خیابانی مقابله می کند. او می گوید:”زمانی که کسی سعی دارد به من دست بزند، سرش داد می زنم. می گویم “چرا داری این کار را می کنی؟” این مردها متوجه نیستند. هیچ وقت واکنش مثبتی دریافت نمی کنم.”

روش دختر عرب برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در خیابان

%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%a7%d8%b0%db%8c%d8%aa-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86

مبارزه با آزار و اذیت زنان

اما در حال حاضر پیش نویس لایحه ای در مورد آزار و اذیت جنسی در مجلس مراکش در دست بررسی است که به زودی برایمزاحمت های خیابانی بین یک تا شش ماه زندان و یا جریمه نقدی بین ۲۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار تعیین می کند. حرکتی مثبت به نظر می رسد. اما آیا تأثیری هم دارد؟

استفانی ویلیام بردات یک آمریکایی تبعیدشده است که ۲۱ سال درباره حقوق زنان در مراکش فعالیت کرده است. او می گوید:”به نظر ما این لایحه وحشتناک است. این قانون تأثیر جزئی ای در این گونه تخلفات دارد. مشکل کلی این است که زنان این گونه آزارها را گزارش نمی دهند، پلیس موضوع را بررسی و دادستان پیگیری نمی کند.”

استفانی در ایمیلی اتفاقی در سال ۲۰۱۵ را برایم شرح داد و گفت چرا زنان به سیستم اعتماد ندارند. در جنوب غربی مراکش، عده ای به دو زن تجاوز کردند. این دو زن به فروشگاهی پناه بردند و آنجا منتظر پلیس شدند. زمانی که پلیس رسید، به جای محافظت از آن ها دستگیرشان کرد. پلیس گفته بود لباس این دو زن نامناسب بوده است.”

بااینکه تغییر در نگرش افراد ممکن است دهه ها طول بکشد، اما در کوتاه مدت اصلاح قانون پیامی روشن در بردارد که چه چیز قابل قبول است و چه چیز نیست.

ترفند دختر عرب برای مبارزه با آزار و اذیت جنسی

 

 

روش دختر عرب برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در خیابان

منبع: تاپ ناز

روش دختر عرب برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی در خیابان,،فان جو,اخبار اجتماعی,آزار و اذیت جنسی,دختر عرب,

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *