دلیل ازدواج نکردن ژاپنی ها

دلیل ازدواج نکردن ژاپنی ها

دلیل ازدواج نکردن ژاپنی ها

دلیل ازدواج نکردن ژاپنی ها

 

بی تمایلی فزاینده در میان مردان و زنان ژاپنی برای ازدواج و تشکیل خانواده به یکی از معضلات نگران کننده اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.

بی تمایلی ژاپنی ها به ازدواج

بررسی های اجتماعی صورت گرفته در ژاپن نشان می دهد که بسیاری از مردان و زنان دستکم در سنین جوانی و میانسالی علاقه ای به ازدواج نشان نمی دهند.

در واقع برای بسیاری از مردم ژاپن ازدواج کردن پدیده ای است که برای آنها در سنین جوانی جذابیت بالایی ندارد و البته مشکلات اقتصادی نیز در این بی تمایلی تاثیرگذار بوده است.

آمارهای رسمی در این کشور نشان می دهد که از میان هر چهار مرد یک نفر تا وقتی به سن ۵۰ سالگی نرسد، ازدواج نمی کند و این رقم یک زن در میان هر هفت زن ژاپنی است.

دولت ژاپن هم مساله پیری جمعیت و کمبود نیروی کار را از مشکلات بزرگ کشور دانسته است و به این ترتیب به نظر می رسد دیر ازدواج کردن در کم شدن زاد و ولد موثر است و نیروی کار کشور نیز بتدریج پیرتر می شود.

ژاپن از جمله کشورهایی است که بشدت به نیروی کار نیاز دارد اما قوانینش برای خارجی ها به منظور کار کردن و اقامت در کشور سخت است.

بررسی های دولت ژاپن نشان می دهد که بسیاری از نیروی کار در این کشور نمی خواهند با ازدواج کردن زیرفشارهای اجتماعی و اقتصادی فزاینده قرار گیرند.
آنان می گویند که حتی بدون ازدواج هم بسیاری در ژ‌اپن بر اثر کار زیاد حتی جانشان را به مخاطره می اندازند و به همین سبب مجرد ماندن تا سنین بالا دیگر امری طبیعی شده است.

بر اساس آمار منتشره مرکز تحقیقات تامین اجتماعی و موسسه ملی جمعیت، نرخ ازدواج نکردن مردان ژاپنی تا ۵۰ سال اکنون به ۲۳ ممیز ۳۷ درصد و برای زنان به حدود ۱۴ درصد رسیده است که این ارقام در مقایسه با سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از سه درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر نزدیک به ۴۰ درصد از نیروی کار در ژاپن می گویند که به هیچ وجه نمی توانند به ثبات شغلی خود اطمینان داشته باشند و همین موجب می شود ازدواج نکنند و اگر هم ازدواج کنند برای داشتن فرزند بی تمایل خواهند بود.

 

دلیل ازدواج نکردن ژاپنی ها

فان صدا

 

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *