درآمد گوگل از سرچ ایرانی‌ها چقدر است؟

درآمد گوگل از سرچ ایرانی‌ها چقدر است؟

درآمد گوگل از سرچ ایرانی‌ها چقدر است؟

 

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,درآمد موتور جستجوگر گوگل از سرچ ایرانی

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه درآمد موتور جستجوگر گوگل از سرچ ایرانی ها ۱۵۰ میلیارد تومان است، گفت: درآمد خوبی است اما متاسفانه چنین درآمدی را داریم از دست می دهیم.

به گزارش میزان، دسترسی موتورجستجوگرهای خارجی به اطلاعات و ذائقه شخصی شهروندان سبب شد تا مسئولان کشور به فکر راه اندازی موتور جستجوگر ایرانی و بومی یوز بیافتند.

چنین اقدامی با وجود اینکه بسیار دیر بود اما می توان آن را به فال نیک گرفت زیرا بومی کردن جستجو شهروندان سبب افزایش امنیت و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی می شود.

علی انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت وگویی در شبکه خبر، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد گوگل از سرچ ایرانی است بنابراین چنین درآمدی را داریم از دست می دهیم.

وی ادامه داد: اساسا کاربران ایرانی موتورهای جستجوگرها را با نمونه خارجی مقایسه می کنند و تمایلی به استفاده از موتور جستجوی داخلی ندارند.

وی با بیان اینکه یک موتور جستجو باید ویژگی های کامل بودن، به روز بودن و دقیق بودن اطلاعات را داشته باشد، اضافه کرد: گوگل ۳۵ سرویس جانبی دارد و برای اینکه کاربر ما تمایل به استفاده از موتور جستجوی داخلی داشته باشد باید این زیرساخت ها را فراهم کنیم که چنین اقدامی هزینه بسیار زیاد دارد بنابراین دولت همچنان باید حمایت کننده باشد.

گوگل توانایی روشن کردن میکروفن و دوربین لپ‌تاپ و گوشی مردم را دارد
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: ما به دنبال مزیت های رقابتی هستیم و باید خدماتی را ارائه دهیم که سرویس های خارجی توانایی آن را ندارند که نمونه آن اطلاعات مکان محور است.

انصاری افزود: پروژه های مراکز داده ما به ثمر رسیده است و این امکانات برای موتورهای جستجو در حال فراهم شدن است. در آینده تصور ما این است که درصدی از ترافیک داده ها را توانسته ایم داخلی کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش و تقویت پهنای باند هزینه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر در بخش تولید نرم افزاری و موتورهای جستجوگر می توانیم مستقل عمل کنیم و دانشمند ما از این بابت کاملاً به موضوع اشراف دارند.

وی افزود: در بخش زیرساخت ها نیز شورایی در وزارت خانه شکل گرفته که هر فردی یا دانشگاهی طرحی داشته باشد به آن رسیدگی می کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه موتورهای جستجو قدمت ۲۴ ساله در جهان دارند، گفت: تاکنون برخی از این موتور جستجوگرها تقویت و برخی ها حذف شدند.

۳ موتور جستجو برای ایران کافی است
وی با بیان اینکه به نظرم سه موتور جستجو در کشور کافی است، اضافه کرد: زمانی که موتور جستجوی داخلی و بومی نداشته باشیم، زمانی که هر جستجو در موتورها انجام می شود، نشان دهنده ذائقه جامعه است اما وقتی درخواست جستجو داخلی شود، مقداری از ترافیک درخواست شهروندان در داخل انجام می شود و از سوی دیگر کل اطلاعات به فضای خارج منتقل نمی شود.

جاسوسی گوگل از ایرانی
رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی نیز در ادامه برنامه گفت: گوگل اخیراً ویژگی را اضافه کرده که می تواند میکروفن لپ تاپ و گوشی را فعال کند یعنی وارد دنیا اطلاعات شخصی شهروندان شود و تمام اطلاعات را برداشت کند.

وی ادامه داد: گوگل حتی می تواند دوربین دستگاه وصل شده به اینترنت را هم در اختیار داشته باشد، یعنی فضای داخل خانه ما هم امن نباشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تولید و تقویت پهنای باند در داخل صورت می گیرد و منبع اطلاعات بیشتر داخلی است، اضافه کرد: عمده هدف این است که محتوای ایرانی اسلامی را تقویت و صادرکننده باشیم که این بحث در قالب شبکه ملی اطلاعات شکل گرفت.

وی با اشاره به ویژگی های موتور جستجوی قوی و قدرتمند، اضافه کرد: شاخص پیشرفت و قوی بودن تعداد موتور جستجو نیست بلکه تعداد مراجعه کنندگان است.

تقی پور افزود: پهنای باند به حد کافی تقویت شده است اما نیاز به مراکز داده و دیتا سنتر داریم که باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی ادامه داد: هنوز مدل تجاری و درآمدی این موتورها به صورت کامل و بالغ شده وجود ندارد و بخش خصوصی استقبال خوبی نداشته است. اما دولت هم همواره حمایت کرده است.

به دنبال موتور جستجوی دولتی نیستیم
عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: به دنبال موتور جستجوی دولتی نستیم بلکه موتور جستجوگر بومی را می خواهیم، در عین حال با سیاست ها و منافع ملی تعریف و پیام انقلاب و مردم را به دنیا برساند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سخت افزار خیلی شانسی برای تولید انبوه وجود نداشته است، اضافه کرد: اما تحقیقات و پژوهش های زیادی انجام شده است، در حوزه نرم افزار و خدمات گام های بلندی برداشته است.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در سه بخش نرم افزار، خدمات و امنیت، اکنون شرکت های دانش بنیان فراوانی داریم که در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

 

اخبار اقتصادی – میزان

 

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *