حاجی فیروز در همدان +تصاویر

حاجی فیروز در همدان +تصاویر

حاجی فیروز در همدان +تصاویر

حاجی فیروز, حاجی فیروز عکس, حاجی فیروز با خمیر چینی, حاجی فیروز که کادو تولد, حاجی فیروز بافتنی 2017, حاجی فیروز نمدی ولنتاین, حاجی فیروز تصویر, حاجی فیروز mp3, حاجی فیروز تخم مرغ, حاجی فیروز عروسکی,

حاجی فیروز در همدان

حاجی فیروز یا حاجی پیروز منادی سنتی نوروز است که در روزهای نزدیک به نوروز در کوچه‌ها و خیابان‌های ایران ظاهر می‌شود. حاجی فیروز مردی است لاغراندام با چهره سیاه کرده و لباسی به رنگ قرمز همراه با کلاه دوکی شکل قرمز، دایره و دنبکی به دست می‌گیرد، به خیابان می‌آید و به رقص و شیرین‌کاری و خواندن شعرهای ضربی بهه رقص می‌پردازد.

مردم از هر سنی دور او جمع می‌شوند و همراه با او شادی می‌کنند. گفته می‌شود که سیاهی رخساره وی، نمونه‌ای است که در دیگر آیین‌های نمایشی ایران در فصل زمستان دیده می‌شود.

در جشن «برفی» (که در محلات و ورارود به مناسبت بارش نخستین برف سال برگزار می‌شود)، چهره کسانی را سیاه می‌کنند و در بازی‌ها و آیین‌هایی همگانی بگونه خنده‌آوری او را در کوچه‌ها می‌گردانند. در اینجا سیاهی نماد سرما و شب‌های بلند و سرد زمستان است.

حاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدان

عکس حاجی فیروز

حاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدان

رسم و رسوم عید نوروز در همدان

حاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدانحاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدانحاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدانحاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدانحاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدانحاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدان

تصاویر حاجی فیروز و رسوم عید نوروز در همدان

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *