بیوگرافی کامل بهروز وثوقی +تصاویر بهروز وثوقی

بیوگرافی کامل بهروز وثوقی +تصاویر بهروز وثوقی

بیوگرافی کامل بهروز وثوقی +تصاویر بهروز وثوقی

بیوگرافی کامل بهروز وثوقی +تصاویر بهروز وثوقی,فانجو,بهروز وثوقی,عکس بهروز وثوقی,بیوگرافی,تصاویر بهروز وثوقی,سلفی بهروز وثوقی,زندگینامه بهروز وثوقی,

 

زندگینامه بهروز وثوقی بازیگر قدیمی سینمای ایران

بهروز وثوقی (زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ هـ. ش / ۱۹۳۸ میلادی) در شهرخوی، آذربایجان غربی،بازیگر سینما، تئاتر هنرپیشه نامور ایرانی‌است.

بهروز وثوقی ستایش شده ترین بازیگر تاریخ سینمای ایران و به عقیده بسیاری از سینماگران ومنتقدان سینمابهترین بازیگر تاریخ سینمای ایران است.

وی برادر چنگیز وثوقی و شهراد وثوقی است که هر دو در ایران به کار هنرپیشگی مشغولند. تحصیلات وی در حد دیپلم می‌باشد و همسر سابق گوگوش می‌باشد. بهروز وثوقی قبل از بازیگری در سینما کارمند اداره دارائی و دوبلر و گوینده رادیو تلویزیون بوده‌است.

بهروز وثوقی در فیلم طوقی۱۳۴۹

 

 زندگینامه بهروز وثوقی

پدربزرگ مادری اش جعفرزاده چهراقی که روحانی بود و امام جمعه ی تبریز، اسم او را گذاشت خلیل، و به رسم آن زمان، نام و ساعت و روز تولدش را پشت قرآن نوشت. چون می گفتند در روز خوبی متولد شده، او را بهروز نامیدند. خانواده ی پدری از خان ها و مالکان آن روزگار در آن خطه بودند. اصلاً اهل مرند بودند و بیشتر خویشاوندان پدری اش در آن شهر زندگی می کردند.بهروز برادر دیکری بنام فیروز دارد که افسر شهربانی است.

بهروز وثوقی هنگام دریافت جایزه از ساتیا جیت رای برای (فیلم تنگسیر ۱۳۵۲) در هند

شخصی به نام مسعود صمدی در سال ۱۳۳۴ در سن ۱۸ سالگی بهروز وثوقی را کشف کرد. بازی در نقشهای متفاوت و شخصیتهای به یادماندنی سینمای ایران مانند قیصر -داش آکل – سید درگوزنها – مجید ظروف چی در سوته دلان – ممل امریکایی – زائر محمد تنگسیر – رضا موتوری – ابی نسیه در کندو – دکتر رستگار در سازش – سرهنگ نصرالله در کاروانها و…. وی را تبدیل به یکی از محبوب ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران نموده‌است.

بهروز وثوقی در فیلم قیصر ۱۳۴۸

استعداد خداوندی و علاقه و پشتکار شدید بزرگترین سرمایه وی در این راه به عقیده خودش است. اولین فیلم سینمائی اش فیلم «صد کیلوداماد» (۱۳۴۰ به کارگردانی عباس شباویز) می‌باشد از مشهورترین نقش‌های بهروز وثوقی نقش قیصر در فیلم قیصر به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۸ بود. جوان اول آن سالهای سینمای ایران در بسیاری از فیلمهای ایرانی به هنرنمایی پرداخته‌است که از جمله فیلمهای بهروز وثوقی می‌توان به بازی هنرمندانه او در فیلم (سوته دلان) که از دسته فیلمهای هنری و ماندگار در تاریخ سینمای ایران نیز هستند اشاره کرد ضمن اینکه آثار دیگری چون (کندو، داش اکل، خاک، بلوچ، تنگسیر، همسفر، ممل آمریکایی، ماه عسل، دشنه، طوقی، گوزنها، سازش، کاروانها، ملکوت، گرگ بیزار، فرارازتله، پنجره و بسیاری دیگر) جزو آثار به جا مانده از وی است. بهروز وثوقی پس از آن به آمریکا رفت تا در فیلم «گربه در قفس» ساخته تونی زرین دست بازی کند که اقامت او با انقلاب اسلامی مصادف شد. یکی از اتفاقات مهم در حضور هنری وثوقی در سالهای اخیر جایزه‌ای است که داوران جشنواره فیلم سان فرانسیسکو (جایزه آکیرا کوروساوا) در سال ۲۰۰۰ به عباس کیارستمی اهدا کردند و او نیز تقدیم وثوقی کرد. بهروز وثوقی بعد انقلاب دوستی خود را با ناصر ملک مطیعی و جمشید مشایخی حفظ نموده و به اقرار خودش فقط با این دو هنرپیشه در داخل کشور درارتباط است. هنرپیشه مشهور آمریکایی آنتونی کویین بازیگر نقش حمزه در فیلم تاریخی محمد رسول الله (ص) چندین سال رابطه بسیار صمیمانه‌ای با بهروز در آمریکا داشته است. همیشه در قراردادهای سینمای، بهروز از عقیده خاصی برخوردار بود و آن این بود که در فیلمی به عنوان نقش اول در ابتدای فیلم اگر نام او نوشته نمی‌شد، در آن فیلم ایفای نقش نمی‌کرد هر چند این مسیله برای فیلم‌سازان هم حایز اهمیت بود و باعث پر فروشی اثر آنها می‌گردید. در حادثه آتش سوزی سینما رکس آبادان در مرداد ۱۳۵۷ ازدحام جمعیت برای تماشای فیلم گوزن‌های بهروز بود.

 

 

 

بهروز وثوقی در فیلم رضا موتوری ۱۳۴۹

 

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی | بیوگرافی و عکس های بهروز وثوقی

 

بیوگرافی کامل بهروز وثوقی +تصاویر بهروز وثوقی

منبع: تاپ ناز

بیوگرافی کامل بهروز وثوقی +تصاویر بهروز وثوقی,فانجو,بهروز وثوقی,عکس بهروز وثوقی,بیوگرافی,تصاویر بهروز وثوقی,سلفی بهروز وثوقی,زندگینامه بهروز وثوقی,

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *