انسان هایی که به اسم دین خود آزاری میکنند

انسان هایی که به اسم دین خود آزاری میکنند

انسان هایی که به اسم دین خود آزاری میکنند

هر سال در روز “جمعه نیک” شماری از مسیحیان کاتولیک در فیلیپین برای گرامیداشت مصلوب شدن عیسی مسیح با میخ‌هایی به طول بیش از ۷ سانتی‌متر خود را به صلیب می‌کشند.

این مراسم که هر ساله در روز “جمعه نیک” برگزار می‌شود و هزاران نفر را به تماشا می‌کشاند، با انتقاد شدید کلیسای کاتولیک روبرو شده است.

 

فرانسیس لوکاس، یکی از اسقف‌های کلیسای کاتولیک در فیلیپین، ضمن نکوهش این مراسم گفت: «به صلیب کشیده شدن تبدیل به یک سرگرمی شده است. این آیین برای معروف شدن یا ثروتمند شدن در نظر گرفته نشده است.»

 

انسان هایی که به اسم دین خود آزاری
انسان هایی که به اسم دین خود آزاری

 

ژوزه پالما، رئیس کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین، از مردم این کشور خواسته است تا در هفته مقدس به جای شرکت در چنین مراسمی، به نیایش روی آورند و در آیین‌های مذهبی‌ای که در کلیسا برگزار می‌شود، حضور یابند.

 

انسان هایی که به اسم دین خود آزاری میکنند

 

ویلفردو سالوادور‌، ماهیگیر ۵۷ ساله، یکی از این افراد است که از هفت سال پیش تا کنون در این مراسم شرکت داشته و درد فرو رفتن میخ‌هایی به طول ۷.۵ سانتی‌متر را در کف دست‌هایش به جان خریده است. او دلیلش برای مصلوب شدن را “سپاس از خداوند” به دلیل لطفی که در حقش داشته، عنوان می‌کند!

 

انسان هایی که به اسم دین خود آزاری میکنند

 

در همین حال وزارت بهداشت فیلیپین نیز خواستار توقف اجرای چنین آیینی شده است. پزشکان به کسانی که خود را به صلیب می‌کشند، هشدار داده‌اند که فرو رفتن میخ در کف دستان یا پاهایشان می‌تواند باعث آسیب وارد آمدن به استخوان‌ها و اعصاب شود که در نهایت فلج شدن انگشتان را به همراه خواهد داشت.

 

ابتلا به بیماری کزاز یا دیگر عفونت‌های مهلک از دیگر مواردی است که پزشکان از آنها به عنوان پیامدهای احتمالی مصلوب شدن نام می‌برند. نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت ۹۴ میلیون نفری فیلیپین کاتولیک هستند و هر ساله دست‌کم ۲۴ نفر در این مراسم به صلیب کشیده می‌شوند.

 

 

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …