اعتراف هولناک هانیه توسلی! + عکس

اعتراف هولناک هانیه توسلی! + عکس

اعتراف هولناک هانیه توسلی! + عکس

اعتراف هولناک هانیه توسلی! + عکس
اعتراف هولناک هانیه توسلی! + عکس
 هانیه توسلی که در شبکه های اجتماعی بیشتر با معرفی کتاب شهره است، در تازه ترین پیشنهادش هم ضمن اشاره به این رفتار فرهنگی، یک اثر کلاسیک از داستایفسکی را به مخاطبان و دوستدارنش توصیه کرده که خود در حال مطالعه آن است.او در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: «یک اعتراف هولناک! من از داستایفسکى غیر از «شب هاى روشن» و رمان «ابله» چیز دیگرى نخوانده ام. این اعتراف فقط شرمسارى دارد البته. مثلا لیسانس ادبیات نمایشى هم دارم. امشب «شیاطین» را شروع مى کنم.

این اعتراف یک دلیل مهم دارد. دوستى مى گفت خیلى خوب است که من کتاب مى خوانم و اهل کتابم و مى گفت خیلى ها هم مى گویند من ادا در مى آورم و اینها پز دادن است. حتا معرفى کتاب در اینستاگرام هم به نظر بعضى ها ادا و اطوار بوده که مثلن بگویم واى من چقدر کتاب مى خوانم! نیت من واقعا تشویق به کتاب خوانى بود. به هر حال اعتراف مى کنم که بیش از پنجاه درصد کتاب هایى که در کتابخانه دارم نخواندم. خیلى کتابهاى مهمى که سالهاست دلم مى خواهد بخوانم هم نخواندم.

اعتراف مى کنم این سالها بیشتر به سریال دیدن گذشت تا کتاب خواندن. من قبل از بیست سالگى ده برابر این روزهایم و این سال هایم کتاب مى خواندم و دلیلش البته یک چیز واضح و مشخص بود. لذت محض از رفتن در دنیاى ذهن نویسنده و کشف. من کتاب مى خواندم چون لذت مى بردم. رمان هاى درست و حسابى به نظرم چیزى شبیه به معجزه هستند.

اینکه الان اینقدر کم مى خوانم خجالت آور است. معجزاتى که صف کشیده اند و من توى اتاقم نگاهشان مى کنم. این که کسى گاهى کتابى معرفى کند باید عادى تر از این باشد که انگ ادا هم به آن زده شود. «شیاطین» را شروع مى کنم و ذوق مى کنم از نام مترجمى که به نظر من بهترین مترجم حال حاضر ادبیات ایران است.»

رمان «شیاطین» یا جن زدگان فئودور داستایفسکی را انتشارات نیلوفر با ترجمه سروش حبیبی روانه بازار نشر کرده است.

برخی «شیاطین» را سیاسی‌ترین رمان داستایفسکی می دانند چرا که او در این رمان بسیار بلندپروازتر و جاه‌طلب‌تر از جنایت و مکافات و ابله است، و از نظر پیچیدگی محتوایی پرداختن به مسائل گوناگون در قالب یک رمان، فقط برادران کارامازوف را می‌توان با شیاطین قابل قیاس دانست. داستایفسکی در این رمان نمایندگان وجوه گوناگون روح روسی را به جنگ هم می‌فرستد، و از این طریق تصویری کلی و جامع از روسیه قرن نوزدهم در اختیار خواننده‌اش می‌گذارد.

 

هانیه توسلی , عکسهای هانیه توسلی , اعتراف هانیه توسلی , معرفی کتاب هانیه توسلی , صفحه شخصی هانیه توسلی , سایت رسمی هانیه توسلی , تصاویر هانیه توسلی , کتاب هانیه

منبع:فان جو،

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *