گوشی های هوشمندی که در راهند

گوشی های هوشمندی که در راهند

گوشی های هوشمند به سرعت جای خودشان را در زندگی روزمره ما باز کردند و این روند همچنان ادامه دارد. ما امروزه از گوشی هایمان برای انجام خیلی از کارهایی که شاید در گذشته با وسایل دیگری انجام میدادیم استفاده میکنیم. کارهایی مثل عکسبرداری، فیلمبرداری، بازی، چک کردن ساعت و تقویم، ارسال ایمیل، وبگردی و خیلی کارهای دیگر که شاید اگر بخواهیم همه آنها را اینجا ذکر کنیم لیست بلند بالایی تهیه شود. گوشی های هوشمند امروز میتوانند جای خود را به گوشی های فراهوشمند فردا بدهند. در زیر نگاهی گذرا به چند مورد از این گوشی ها خواهیم انداخت که شاید بتوان آنها را سایه ای از گوشی های فراهوشمند آینده دانست.

 

Apple iPhone 7

تا به حال عرضه هیچ آیفونی به اندازه آیفون ۶ سر و صدا نکرده بود. به احتمال زیاد عرضه آیفون ۷ پر سر و صدا تر از آیفون ۶ خواهد بود. به گفته مدیران شرکت اپل صفحه نمایشگر این آیفون قابلیت باز شدن تا لبه های گوشی را دارد و حتی از پشت گوشی نیز قابل مشاهده است. قرار است آیفون ۷ دارای صفحه نمایشگر ۴.۷ اینچی و بدنه آلومینیومی باشد. این آیفون از یک پردازشگر A9 که سرعت بالاتری دارد در کنار یک کمک پردازشگر M9‌ بهره میبرد. گفته میشود کیفیت دوربین آیفون ۷ بهتر از نسخه های قبلی خود خواهد بود ولی هنوز قطعیتی در این مورد نیست. از جمله نکات جالب در مورد این آیفون آن است که گفته میشود صفحه نمایشگر آن امتداد پیدا کرده و از لبه های گوشی پایین می آید به طور که کاربر میتواند یک سری از آیکن ها را در کناره های گوشی ببیند.

iphone 7

Samsung Galaxy S6

قرار است سامسونگ گالاکسی S6 تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. هر آنچه که راجع به طراحی و قابلیت های این گوشی گفته میشود فعلا در حد حدس و گمان است. به احتمال زیاد این گوشی از صفحه نمایشگر ۲K و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره خواهد برد و سیستم عامل آن هم اندروید ۵.۰ خواهد بود. گفته میشود صفحه نمایشگر گالاکسی S6 5.5 اینچی است و حافظه رم آن ۴ گیگا بایت است. قرار است سامسونگ از تراشه LTE‌ سریعتری در این گوشی استفاده کند که کیفیت استفاده از اینترنت ۴G‌ را افزایش خواهد داد. علاوه بر این ها قرار است دوربین جلویی گوشی نیز دارای فلاش شود تا کاربران بتوانند عکس های سلفی با کیفیت تری با آن بگیرند.

Galaxy S6

HTC One M9

یکی دیگر از گوشی هایی که قرار است در سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. طراحی این گوشی تا حد زیادی شبیه به HTC One M7 و M8‌ خواهد بود و اسپیکرهای جلویی گوشی همان چیزی هستند که در M8‌ قبلا لحاظ شده بودند. HTC One M9 به احتمال زیاد از یک پردازشگر ۶۴ بیتی Snapdragon 810 با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و ۳ گیگابایت رم بهره خواهد برد و دوربین جلویی گوشی ۵.۱ مگاپیکسل و دوربین پشتی آن ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود. گفته میشود کیفیت صفحه نمایشگر ۵.۲ اینچی این گوشی QHD‌ است و تراکم پیکسلی آن ۵۶۴ پیکسل در اینچ است. سیستم عامل گوشی احتمالا اندروید ۵.۰ خواهد بود و باطری آن نیز در مقایسه با نسخه قبلی همین گوشی توان بیشتری خواهد داشت.

HTC One M9

Microsoft Lumia 945

شاید آیفون و گوشی های اندرویدی تا حد زیادی بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده باشند ولی این به معنای آن نیست که جا برای رقابت دیگر گوشی ها باز نیست. مایکروسافت لومیا قرار است ویژگی داشته باشد که آیفون و هیچ کدام از گوشی های اندرویدی نخواهند داشت: دوربین این گوشی قابلیت چرخش دارد و شما میتوانید از آن هم به عنوان دوربین جلویی و هم به عنوان دوربین پشتی استفاده کنید. البته نقطه ضعف این دوربین در مقایسه با دوربین پشتی گوشی ها دیگر کیفیت پایین آن (۵ مگاپیکسل) است. این گوشی احتمالا با صفحه نمایشگر ۴.۷ اینچی و بدنه ای ساخته شده از آلومینیوم و پلی کربنات عرضه خواهد شد.

Lumia 945

BlackBerry L

گفته میشود مدل جدید گوشی های بلک بری هیچ شباهتی با دل های قبلی خود ندارد. از جمله تفاوت های این گوشی با گوشی های دیگر آن است که تقریبا به شکل مربع ساخته شده است در حالی که گوشی های دیگر حالت مستطیلی شکل دارند. بلک بری هنوز دست از صفحه کلید سخت افزاری خود برنداشته و آن را در این مدل از گوشی خود نیز لحاظ کرده است. البته این صفحه کلید قابلیت حرکت و رفتن به پشت گوشی را داراست به طوری که دیده نشود. سیستم عامل گوشی بلک بری ۱۰ خواهد بود با رابط کاربری که تا حد زیادی از آی او اس الهام گرفته است. قرار است اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و لینکدین به صورت پیش فرض در گوشی نصب شده باشند. همچنین گفته میشود این گوشی تا پایان ماه ژانویه سال جاری عرضه خواهد شد بنابراین به نظر میرسد دوستداران گوشی های بلک بری مجبور نیستند زیاد انتظار بکشند.

Blackberry L

apple,blackberry,htc,htc one,htc one m9,iphone,iphone 7,lumia,microsoft lumia,samsung,samsung galaxy s6,آیفون، سامسونگ، گالاکسی، اچ تی سی، مایکروسافت، لومیا، بلک بری,اخبار ابزارهای همراه,اپل,بررسی ابزارهای همراه,خبر و اطلاع رسانی

منبع:فان جو،

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *