چرا ایران به افغانستان اینترنت ارزان می‌دهد؟ / آقای وزیر دزدی و کم‌فروشی اینترنت در ایران تمامی ندارد؟

چرا ایران به افغانستان اینترنت ارزان می‌دهد؟ / آقای وزیر دزدی و کم‌فروشی اینترنت در ایران تمامی ندارد؟

چرا ایران به افغانستان اینترنت ارزان می‌دهد؟ / آقای وزیر دزدی و کم‌فروشی اینترنت در ایران تمامی ندارد؟

صفحات اجتماعی وزیر ارتباطات در سرورهای ایرانی علاوه بر تشویق و تهییج مردم به استفاده از بسترهای بومی، راهی مستقیم برای ارتباطات بی‌واسطه با مردمی است که در این مملکت زندگی و از دستاوردهای ICT استفاده می‌کنند.

 محمود واعظی به عنوان چهره‌ای فعال در فضای مجازی علاوه بر رویدادهای صرف این حوزه (ارتباطات و فناوری اطلاعات)، ایام ولادت و شهادت امامان معصوم (ع) و اعیاد را نیز فرصت خوبی برای ارتباطات بیشتر با کاربران فضای مجازی می‌داند و از این رو بسته به مناسبت روزها، پیام‌هایی را روی صفحه خود به اشتراک می‌گذارد.

این قبیل پیام‌ها عموما بازخوردهایی نظیر تبریک و تسلیت متقابل کاربران به وزیر ارتباطات را در پی دارد اما باز هم زمینه‌ای برای بیان دیدگاه‌های مردمی از وضعیت ICT کشور است.

روز گذشته نیز محمود واعظی به مناسبت عید سعید فطر پیامی با مضمون “عید فطر، عید شکفتن شکوفه‌های اخلاص بر شما و همه آنان که در این روز عزیز از رضای حضرت دوست شادمان‌اند، مبارک باد” را به اشتراک گذاشت که متقابلا تبریک دوستانش را نیز به دنبال داشت.

علاوه بر این، برخی موضوعات مربوط به اختیارات وزیر ارتباطات نیز مطرح شد که به شرح زیر است:

• “وزیر ارتباطات: کندی اینترنت در کشور به دلیل افزایش مصرف است”؛ با شبکه ملی اطلاعات می‌خواهید مشکلات را بر طرف کنید؟! با احراز هویت کردن کاربران چه قصدی دارید؟ لابد می‌خواهید مشکلات پینگ و گرانی اینترنت را حل کنید؟!

•  “جریمه ۵۶ میلیارد تومانی یک اپراتور موبایل بدلیل قطع ۳ ساعته سرویس تماس اضطراری ۹۱۱”؛ خارجی‌ها کافر و دشمن بشریت هستند، آنوقت ما مسلمانیم و توی روز روشن اپراتورها، ISPها و برخی دیگر به روش‌ها و ترفندهای مختلف از مردم دزدی می‌کنند.

• کشور علاوه بر بحران تنگ نظری با بحران کمبود پهنای باند رو‌برو شده است. می‌توانیم این موضوع را هم در کیفیت اینترنت هم در رفتار سرویس‌دهندگان مشاهده کنیم.

• “سنگ زدن به یوتیوب در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بعنوان شیطان”؛ البته فکر می‌کنم این موضوع برای دو سه سال پیش است اما زمانش زیاد مهم نیست فرقی هم نمی‌کند چون این سطح فکر و شعوره که مهم است و باید دستخوش تغییر شود؛ تا افکار، فهم و شعور درست نشود کردارمان درست نمی‌شود و تا کردارمان درست نشود قدم درستی برداشته نخواهد شد.

• آقای وزیر فکری به حال سرعت اینترنت و قیمت آن کنید لطفا.

• برای کارکنان شرکتی مخابرات فکری کنید. بر خلاف قانون بین حقوق یک رسمی و یک شرکتی اختلاف زیاد است. لطفا اقدامی کنید؛ مدیرای مخابرات دارند بر خلاف قانون عمل می‌کنند.

• آقای وزیر اصلا معلوم نیست شما دارید چکار می‌کنید…کاربر اینترنت را در یابید. هزینه‌ها گران، کیفیت پایین، سرعت کم، اختلال زیاد، پینگ تعطیل و… الان بیشتر از ۴ ماه شده که اینترنت به صورت سراسری مشکل دارد بخصوص پینگ؛ در این وضعیت خراب فقط کاربر است که بیش از پیش تلکه می‌شود.

• آقای وزیر از خودشان هیچ اختیاری ندارند؛ اگر اختیاری داشتند وضعیت اینترنت را بعد از ۴ ماه اختلال درست می‌کردند. کاربران تنها قشری هستند که این وسط ضرر می‌بینند. مسئولان هم به ریش کاربران می‌خندند.

• سازمان متولی تامین اینترنت کشور یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت، اینترنت جهانی را ۲۵ برابر گران‌تر در داخل می‌فروشد. قیمت اینترنت از ورودی بین‌الملل کشور تا مصرف‌کننده ۲۵ برابر می‌شود و این نشان می‌دهد شرکت ارتباطات زیرساخت گران اداره می‌شود در حالیکه این شرکت همین پهنای باند را به افغانستان به یک سوم قیمت می‌فروشد. ما به افغانستان هم اینترنت ارزان می‌دهیم. ماجرای اینترنت ارزان صادراتی هم مانند ماجرای خودروهای ساخت داخل است که همواره شنیده می‌شود به بهایی بسیار کمتر به کشورهای منطقه صادر می‌شود.

• آقای وزیر دزدی و کم‌فروشی اینترنت در ایران تمامی ندارد؟

• وقتی آقای واعظی سفر خارجی به کشوری مثل چین می‌رود که خودش پیشرو در فیلتر کردن کاربر اینترنت است، نتیجه هم باید علاوه بر گرانی و کم‌فروشی اینترنت، این اختلالات و مشکلات باشد.

منبع : تسنیم

 

قیمت اینترنت,

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *