خانه » سلامت » ناخن های قویتر و مویی ضخیم تر با این غذاها

کوچک کننده و فرم دهنده بيني Nose Up ساعت بند چرم اليزابت تخفيف ويژه فقط 15 هزار تومان عينک آفتابي Louis vuitton فقط 30 هزار تومان ساعت گوچي gucci دستبندي نگين دار فقط 15 هزار تومان ساعت طرح رولکس نقره اي فقط 20 هزار تومان  ساعت كاسيو تيتان طرح EDIFICE 554 فقط 55 هزار تومان  گردنبند مرغ آمين فقط 20 هزار تومان عينک خلباني شيشه آبي فقط 28 هزار تومان

ناخن های قویتر و مویی ضخیم تر با این غذاها

ناخن های قویتر و مویی ضخیم تر با این غذاها

ناخن های قویتر و مویی ضخیم تر با این غذاها
مو و ناخن خود را تقویت کنید

 

تقویت مو,تقویت ناخن,سلامت پوست

 

برای داشتن ظاهر خوب به همان اندازه که مراقبت بیرونی مهم است مراقبت از درون بدن و سلامت نیز اهمیت دارد. و ما تنها درباره پوست شما صحبت نمیکنیم. جاشوا زینچنر، مدیر تحقیق آرایشی و بهداشتی و بالینی در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک میگوید: یک برنامه مغذی باید ناخن ها و موها را نیز بهبود ببخشد. اما برای تحقق این امر نیاز به یک یخچال غذای جدید ندارید. از آنجایی که ناخن و مو هر دو از کراتین ساخته شده اند، پس از طریق فرآیندی مشابه نیز ساخته میشوند، این یعنی مواد مغذیی که به یکی از این دو کمک کند میتواند برای دیگری نیز مفید باشد. آماده اید که با شکنندگی ناخن ها خداحافظی کنید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید مو و ناخن خود را تقویت کنید.

پروتئین وی

 

تقویت مو,تقویت ناخن,پروتئین وی

 

موها برای ساخت کراتین به پروتئین نیاز دارند، پروتئینی که مو را قوی کند. اگر مو به اندازه ی کافی پروتئین دریافت نکند ممکن است به فاز استراحت برود که باعث ریزش موی ملموسی میشود. سعی کنید به اسموتی صبحانه تان هر روز یک پیمانه کوچک پروتئین وی اضافه کنید. این کار باعث تقویت پروتئین بدنتان میشود.

گوشت قرمز

 

تقویت مو,تقویت ناخن,گوشت قرمز

 

گوشت سرشار از پروتئین است، همچنین دارای دیگر مواد مغذی مفید برای ناخن و مو نیز هست مانند آهن. معمولا کسانی که دچار فقر آهن یا کم خونی هستند موهای نازکی دارند. همچنین تحقیقات نشان داده کم خونی با ناخن قاشقی شکل (koilonychias ) نیز در ارتباط است. اما منظور این نیست که هر روز باید گوشت قرمز بخورید. گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع است، و استفاده بیش از حد از آن میتواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد از جمله: بیماری های قلبی، چندین نوع سرطان و دیابت نوع ۲٫ اما میتوانید با خیال راحت هر هفته یکبار از گوشت بدون چربی لذت ببرید. اگر فکر میکنید کمبود آهن دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا به شما مکمل آهن معرفی کند.

زغال اخته ( قره قاط )

 

تقویت مو,تقویت ناخن,زغال اخته ( قره قاط )

 

آنتی اکسیدان ها به بدن در برابر صدمه ی رادیکال های آزاد کمک میکنند. این آسیب هورمون های استرس و التهاب را تشدید میکند که تمام سلول های بدن را تحت تاثیر قرار میدهد، از جمله آنها که در ناخن و مو قرار دارند. در میان میوه ها و سبزیجات زغال اخته ( قره قاط ) بالا ترین خواص آنتی اکسیدانی را دارد.

بادام

 

تقویت مو,تقویت ناخن,بادام

 

بادام تنها منبع خوبی از ویتامین نیست، بلکه سرشار از منیزیم که به حفظ سلامتی مو و ناخن کمک میکند نیز هست. منیزیم یکی از مواد معدنی اصلی ضد استرس است و استرس نیز از عوامل اصلی ریزش مو. بر آمدگی موجود در ناخن ها ممکن است به دلیل کمبود منیزیم باشد. میتوانید مقدار قابل توجهی منیزیم از سبزیجات ، کاکائو و دانه های سویا دریافت کنید.

شیر

 

تقویت مو,تقویت ناخن,شیر

 

تحقیقات بیشتری نیاز است اما برخی تحقیقات به رابطه ی بین ویتامین D و ریزش مو اشاره میکنند. برای مثال در یک تحقیق مشخص شد زنانی که ویتامین D کم مصرف میکنند ریزش موی بالایی دارند و در مقابل زنانی که به اندازه کافی ویتامین D مصرف میکنند موهایی سالم دارند. همچنین کلسیم یک ماده ی معدنی کلیدی در ساخت مو و ناخنی سالم است ( نکته: برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارید ). توصیه میشود از شیر های غنی شده با ویتامین D استفاده کنید ولی میتوانید با پزشک خود نیز صحبت کنید تا به شما مکمل ویتامین D یا کلسیم معرفی کند.

تخم مرغ

 

تقویت مو,تقویت ناخن,تخم مرغ

 

تخم مرغ ها منبع خوبی از پروتئین هستند و مقداری ویتامین D و بیوتین نیز دارند، که میتوانند در ساخت کراتین نقش ایفا کنند. معمولا کسانی که کمبود بیوتین رنج میبرند مو و ناخنی ضعیف دارند.
نکته: اگر ناخنتان با مشکلات اساسی مواجه است شاید نیاز باشد مکمل بیوتین مصرف کنید.دوز روزانه ی ۲٫۵ میلی گرم میتواند به قوی و درخشان شدن ناخن ها کمک کند.

قزل آلا

 

تقویت مو,تقویت ناخن,قزل آلا

 

قزل آلا منبعی خوب از بیوتین و پروتئین است، در کنار اسید چرب های امگا ۳ که التهاب را کاهش میدهند و به بهبود و مرطوب شدن پوست کمک میکنند. فراموش نکنید جمجمه نیز شامل پوست میشود. پوست سالم جمجمه به معنی فولیکول های سالم مو نیز هست که در نهایت به مویی قوی منجر میشود. خاصیت ضد التهابی امگا ۳ نیز برای ناخن ها مفید است. التهاب باعث اختلال در رشد سالم صفحه ی ناخن میشود.

آجیل

 

تقویت مو,تقویت ناخن,آجیل

 

موشهای مبتلا به کمبود سلنیم ( یک عنصر مرتبط با محافظت در برابر اکسیداتیو استرس ) موهای کم پشتی داشتند. تنها ۶ تا ۸ عدد آجیل میتواند چیزی بیش از نیاز روزانه شما به سلنیم را برآورده کند.

مراقبت از درون بدن و سلامت  پروتئین مورد نیاز بدن برای سلامت پوست و سلامت ناخن و سلامت مو,گوشت قرمز,زغال اخته ( قره قاط )بیماری های قلبی

منبع:فان جو،

ساعت گوچی gucci دستبندی نگین دارعینک Spyساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژهساعت مچی اسپورت طرح رولکس

پیشنهاد ما

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن نکاتی برای داشتن روزه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *