مشکلات یک خانواده چاق! +تصاویر

مشکلات یک خانواده چاق! +تصاویر

مشکلات یک خانواده چاق! +تصاویر

چاقی در دوران کودکی یک مشکل همه گیر شده، کودکان سراسر جهان دچار پرخوری شده اند، به خصوص وقتی بچه ها کوچک هستند، والدین اولین منبع مشکل هستند. در این مطلب لاپلاس با خانواده ای آشنا می شوید که بچه ها دچار مشکل ژنتیکی هستند و پدر خانواده برای کمک به آنها از خودگذشتگی می کند.

خانواده ناندوانا در هند زندگی می کنند، چهار فرزند دارند که از بین آنها تنها فرزند اول دارای وزن عادی است و سه فرزند دیگر دچار چاقی مزمن هستند. آنها از بیماری ژنتیکی سندروم ویلی-پرادر رنج می برند که یکی از مشکلات آن احساس گرسنگی غیرقابل کنترل است.

خانواده , چاق , بیماری , تصاویر , بیماری ژنتیکی , چاقی در دوران کودکی , پرخوری , پرخوری در کو.دکان , چاقی مزمن

مراقبت از این بچه ها هم از نظر جسمی و هم ذهنی واقعا طاقت فرساست. از آنجا که آنها نمی توانند وزن خود را حمل کنند، راه رفتن برای آنها غیرممکن است و مادر ۳۰ ساله خانواده، بیشتر روز خود را صرف تغذیه و نظافت این بچه ها می کند. پدر خانواده درآمد کافی برای تامین هزینه خوراک آنها ندارد.

 مشکلات یک خانواده چاق!

نیازی به گفتن نیست که والدین خانواده یک شغل تمام وقت دارند که دردرجه اول تامین غذای بچه هاست. کار پرانگا(مادر خانواده) ساعت ۶ صبح شروع می شود، یعنی وقتی بچه ها گرسنه از خواب بیدار می شوند. صبحانه آنها شامل ۵ موز، یک لیتر شیر، یک کاسه سوپ و ۶ عدد نان محلی است. این مقدار صبحانه یک ارتش کوچک را در بیشتر خانه ها نگه می دارد، اما در این مورد، آنها دوباره قبل از ساعت ۱۰ گرسنه می شوند. بنابراین آنها دوباره دو موز، یک کاسه سوپ، ۵عدد نان و ۴ بسته چیپس می خورند!!

مشکلات یک خانواده چاق!

متاسفانه پدرخانواده قصد دارد یکی از کلیه های خود را بفروشد تا هزینه درمان آنها را به یک متخصص پرداخت کند. هرچند این کار قابل تحسین است، اما احتمالا هدردادن زمان و یک کلیه است. پزشکان توافق دارند که بهترین راه درمان این بیماری جلوگیری از پرخوری است. گرچه این کار بسیار دشوار است اما غیرممکن نیست. هیچ کس دوست ندارد که به درخواست غذای یک کودک جواب منفی دهد. اما این بیماری اگر درمان نشود کشنده است و این راهی اجباری و ضرورتی برای زنده ماندن بچه هاست.

لاپلاس

 

خانواده , چاق , بیماری , تصاویر , بیماری ژنتیکی , چاقی در دوران کودکی , پرخوری , پرخوری در کو.دکان , چاقی مزمن

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *