قصه های قرآنی کودکانه | داستان های پیامبران برای کودکان

قصه های قرآنی کودکانه | داستان های پیامبران برای کودکان

قصه های قرآنی کودکانه | داستان های پیامبران برای کودکان

قصه های قرآنی کودکانه | داستان های پیامبران برای کودکان,فان جو, ,قصه های قرآنی,قصه های قرآنی کودکانه,قصه های قرآنی کوتاه,قصه های قرآنی کودکان,قصه های قرآنی برای نوجوانان,قصه های قرآنی Pdf,قصه های قرآنی برای بچه ها,قصه های قرآنی کوتاه برای کودکان,قصه های قرآنی صوتی,قصه های قرآنی اهل سنت,داستان های قرآنی کودکانه,قصه های قرانی کودکانه,دانلود قصه های قرآنی کودکانه,قصه های قرانی به زبان کودکانه,قصه های قرانی برای کودکان

 

حضرت ایوب

حضرت ایوب از انبیاء مشهور بوده ونام مبارکش ۴ بار در ۴ سوره قرآن آمده است.ایوب از ریشه آب یؤوب یعنی کسیکه بار دیگر سلامت ونعمت ومال وفرزندان به او بازگردانده شود بوده است.وی از فرزندان حضرت ابراهیم است.ایشان در سن ۹۳ سالگی فوت کرد ودر قله کوه جحاف در حدود یمن به فاصله هشتاد میل از عدن دفن شده است.

سرگذشت ایوب و آزمایش عجیب او

ایوب در یکی از نواحی شام به نام بثنه زندگی میکرده است و۷ سال در آن شهر به عبادت وپرستش خداوند مردم را تبلیغ مینموده وفقط سرانجام ۳ نفر دعوت او را اجابت نموده اند.وی یکی از پیامبران است که قرآن نبوت وپیامبری او را بیان کرده است.او فردی مهربان وبا تقوا بوده ودر مهمان نوازی شهرت داشته وقوم خود را به پرستش خدا دعوت مینموده است.  ایشان دارای مال فراوانی بوده ودارای خدمه وحشم فراوانی بوده ا ست.اوقاتی بر او گذشت که همه اموال خود را از دست داد وبه انواع بلایا وامراض مبتلا گشت وجز زبانش که به ذکر خدا مشغول بود عضو سالمی برایش نماند ولی او در تمامی این مراحل صبر نمود وناله نکرد.بیماری او آنقدر طولانی شد که هیچکس با او هیچ رابطه نداشت وبه خاط بیماریش او را از شهر بیرون نمودند وجز همسرش هیچکس دیگر به او مهربانی ننمود ودر راه نگهداری ومراقبت از او تمام مال ودارایی خود را از دست داد تا جائیکه مجبور شد برای گذران زندگی برای مردم کار کند.همه این گرفتاریها صبر وشکر ایوب را زیاد کرد تا آنجائیکه صبر او زبانزد خاص وعام شد.

ایوب اسوه صبر وسپاس

قرآن ایشان را بهترین بنده خدا شکیبا ومتوجه واواب میخواند.او بین ۷ تا۱۸ سال به طور دائم در رنج وعذاب بود وهمه او را شماتت میکردند.  خدای متعال نحوه شفا یافتن او را چنین بیان نموده:ای ایوب!با پای خود به زمین بکوب.آن حضرت نیز چنین نمود وبه دستور خداوند چشمه ای از آب سرد جوشید وبه فرمان خداوند از آن آب نوشید وبدن خود را در آن شستشو داد وتمام مرضش اینگونه ازبین رفت.

انگیزه تنبیه همسر ایوب

روایت شده که شیطان یک روز به صورت طبیبی بر همسر ایوب ظاهر شد وگفت:من شوهر تو را درمان میکنم به این شرط که وقتی شفا یافت به من بگوید تنها عامل سلامتی من تو بوده ای وهیچ مزد دیگری نمیخواهم وهمسر ایوب چنین نمود.ایوب که متوجه دام شیطان بود سخت برآشفت وسوگند یاد کرد که اگر سلامتی خود را بازیافت صد تازیانه به همسرش بزند واو را تنبیه کند.وقتی که ایوب سلامتی خود را به دست آورد برای اینکه به سوگند خود عمل کند قصد تنبیه او را داشت که به فرمان خداوند وبه پاس جبران زحماتش بسته هایی از گندم ویا خرما را که شامل صد شاخه بود بدست گرفت ویکبار به او زد وبه سوگندش عمل نمود.

.

.

.

قصه های قرآنی کوتاه و داستان زیبای حضرت صالح و شتر

صالح از نسل ششم حضرت نوح است و مدت ۴۳۰ سال زیست پیامبر قوم ثمود بود که در حوالی شام میزیستند قوم ثمود از نه قبیله تشکیل میشدند . حضرت صالح (ع) از طرف خدا برای هدایت قوم ثمود که خود یکی از آنها بود انتخاب شد .  قوم ثمود در سرزمین « حجر » زندگی می کردند . این سرزمین بین سوریه و عربستان قرار دارد و هنوز هم آثاری از خانه های آنها در آن موجود است .  قوم ثمود مردمی مُتمدّن بودند . با مهارت خاصّی از کوهها برای خود قصر می ساختند و از دشتهای سرسبز نیز برای سکونت استفاده میکردند و در کنار باغ ها و کشتزارها و چشمه سارها و نخلستانها زندگی آسوده و خوشی داشتند . آنان زمستانها را در خانه های کوهستانی و تابستانها را در باغ های سرسبز می گذراندند . قوم ثمود بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ سال عمر میکردند . کم کم بت پرستی و فساد بین مردم شیوع پیدا کرد و خدای متعال برای هدایتشان حضرت صالح (ع) را که از نظر علم و عقل و احترامِ ، خانواده معروف و مُمتاز بود فرستاد . حضرت صالح (ع) نیز با یادآوری نعمتهای بی شُمار خداوند آنها را به توبه و آمرزش از خدا دعوت فرمود . مردم با دعوت حضرت صالح (ع) مخــالفت کردند و در پاسخ به او گفتند : « بی شک تو جادو زده شده ای و عقـلت را از دست داده ای ، مگر تو بشری مثل ما نیستی ؟ پس چگونه خود را پیامبر مُعرفی می کنی ؟

 

اگر راست می گوئی ، مُعجزه و نشانه ای برای اثبات پیامبریت بیاور و از پروردگارت بخواه که از دل کوه شُـتر مادّه ی قرمز رنگِ حامله ای بیرون بیاورد . »  حضرت صالح (ع) به قدرت خُــدا آن شُـتر را از کوه بیرون آورد . با این مُعجزه فقط تعداد کمی ایمان آوردند و بقیّه مردم اتهام جادوگری به پیامبر خدا زدند .خُداوند برای امتحان مردم آب رودخانه شهر را به صورت یک روز در میان ، بین مردم و شُــتر تقسیــم کرد ، یعنی یک روز مردم از آب استفاده میکردند و یک روز شُـــتر ش در عوض آن شُـتر به همه مردم شهر شیر میداد

افراد گمراه که این مُعجزه را نشانه پیروزی حضرت صالح (ع) میدانستند ، نُـــه نفر از افراد سنگدل و بی ایمان را برای کشتن حضرت صالح (ع) تشویق کردند ، امّا چون
موفّق به این کار نشدند شُـتر صالح را کُشتند و خداوند نیز سه روز به آنها مُهلت داد تا توبه کنند ولی چون حاضر به توبه نشدند صاعقه  آسمانی تمام آن مردم گُنهکار را نابود کرد   حضرت صالح (ع) و پیروانش که از این عذاب نجات یافتند به سرزمین دیگری مُهاجرت کردند .
.
.
.

ملقب به خلیل الله ، خلیل الرحمن و ابوالانبیاء (پدر پیامبران)، دومین پیامبر اولوالعزم (بزرگ و نستوه) بعد از نوح (ع) است. او جد بزرگ عربها، از طریق پسرش اسماعیل، و نیز جد بنی اسرائیل از طریق پسر دیگرش اسحاق (ع) است. چهاردهمین سوره قرآن مجید به نام اوست. قرآن به پیوند معنوی و عمیق حضرت رسول (ص) و دین اسلام، با حضرت ابراهیم (ع) تصریح کرده است . (آل عمران، ۶۸؛ حج، ۷۸).

سلوک معنوی و ایمانی ابراهیم(ع)از سرگشتگی تا توحید راسخ و شامخ ، از برجسته ترین و زیباترین پدیده های تاریخ ادیان است به ویژه که حضرت ابراهیم (ع) در هر سه دین توحیدی، یهودیت ، مسیحیت و اسلام، بسیار محترم است و این ادیان را به نام او ادیان ابراهیمی می نامند.

از جمله کارهای بزرگ این پیامبر اولو العزم بنا گذاردن خانه کعبه است. مقبره او در جایی بنا شد که امروزه شهر الخلیل (در فلسطین) است.نمرود که پادشاه ظالم و بی ایمان زمان او بود همواره با او مبارزه و مجادله می کرد و سرانجام ابراهیم (ع) را به آتش انداخت اما  به امر الهی آتش بر او سرد و سلام و به اصطلاح گلستان شد. او طبق رؤیای صادقه ای ، عزم قربانی کردن فرزندش اسماعیل (و به قولی اسحاق) را نمود ولی درست در لحظه اجرای عمل قربانی ، فرشته ای از سوی خداوند برای او بشارت آورد که در این امتحان الهی پیروز شده است و مانع ذبح فرزند او اسماعیل شد . (صافات، ۱۰۱- ۱۰۷)

 

قصه های قرآنی کودکانه | داستان های پیامبران برای کودکان

خبیس

قصه های قرآنی کودکانه | داستان های پیامبران برای کودکان,فان جو, ,قصه های قرآنی,قصه های قرآنی کودکانه,قصه های قرآنی کوتاه,قصه های قرآنی کودکان,قصه های قرآنی برای نوجوانان,قصه های قرآنی Pdf,قصه های قرآنی برای بچه ها,قصه های قرآنی کوتاه برای کودکان,قصه های قرآنی صوتی,قصه های قرآنی اهل سنت,داستان های قرآنی کودکانه,قصه های قرانی کودکانه,دانلود قصه های قرآنی کودکانه,قصه های قرانی به زبان کودکانه,قصه های قرانی برای کودکان,قصه های قرآن برای کودکان,داستان های قرآنی کودکان,دانلود قصه های قرانی کودکان,داستان های قرانی کوتاه,داستان های قرانی کوتاه برای کودکان,داستان های قرآنی کوتاه,داستان های کوتاه قرآنی برای بچه ها,قصه های کوتاه قرآنی,داستان های کوتاه قرانی اموزنده,قصه های کوتاه قرآن,قصه های قرانی به زبان کودکان,قصه های قرآنی برای کودکان,دانلود قصه های قرآنی برای کودکان,داستان های قرآنی برای نوجوانان,قصه های قرانی برای کودکان پیش دبستانی,کتاب قصه های قرآنی برای کودکان,قصه های قران Pdf,داستان های قرآنی Pdf,دانلود داستان های قرآنی Pdf,دانلود کتاب قصه های قرآن Pdf,دانلود کتاب قصه های قرآنی Pdf,داستان های قرآنی برای بچه ها,دانلود قصه های قرانی برای بچه ها,دانلود فایل صوتی قصه های قرآنی,داستان های قرانی صوتی,قصه های قران صوتی,دانلود قصه های قرآنی صوتی,دانلود قصه های قرآن صوتی,دانلود داستان های قرانی صوتی,فایل صوتی قصه های قرآنی,داستان های قرانی اهل سنت

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *