خانه » سلامت » بیماری ها و راه درمان » فهرست مواد غذایی ضد سرطان اعلام شد

کوچک کننده و فرم دهنده بيني Nose Up ساعت بند چرم اليزابت تخفيف ويژه فقط 15 هزار تومان عينک آفتابي Louis vuitton فقط 30 هزار تومان ساعت گوچي gucci دستبندي نگين دار فقط 15 هزار تومان ساعت طرح رولکس نقره اي فقط 20 هزار تومان  ساعت كاسيو تيتان طرح EDIFICE 554 فقط 55 هزار تومان  گردنبند مرغ آمين فقط 20 هزار تومان عينک خلباني شيشه آبي فقط 28 هزار تومان

فهرست مواد غذایی ضد سرطان اعلام شد

فهرست مواد غذایی ضد سرطان اعلام شد

فهرست مواد غذایی ضد سرطان اعلام شد

رخی از افراد متاسفانه از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به سرطان هستند ولی شیوه صحیح زندگی و تغذیه نقش مهمی در جلوگیری از بروز این عارضه دارد.

681909

 

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود؛ به گونه ای که طبق آمارگیری این سازمان بین المللی، ۷٫۶ میلیون مرگ و میر به دلیل سرطان در سال ۲۰۰۸ گزارش شده است که ۱۳ درصد از کل آمار مرگ و میر در آن سال است.

مهمترین عوامل افزایش سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در دنیا، شیوه زندگی غلط، چاقی و سیگار است.

علاوه بر آن عدم فعالیت بدنی، استرس و عدم مصرف میوه و سبزیجات نیز افزایش این بیماری کشنده را دامن می زند.

در این میان، سرطان ریه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است؛ از بین ۱۴ میلیون سرطان گزارش شده، ۱٫۸ مورد مربوط به ریه است که حدود ۱۳ درصد از کل برآورد می شود. آمار بعدی به ترتیب مربوط به سرطان های معده، کبد، روده بزرگ و است.آمار سرطان و مرگ و میر ناشی از آن نیز تکان دهنده است. میزان این بیماری از سال ۲۰۰۸ تاکنون افزایش چشمگیری داشته است و شایعترین سرطان در ۱۴۰ کشور جهان محسوب می شود.

طبق پیش بینی سازمان جهان بهداشت، شمار مبتلایان به سرطان در سال ۲۰۲۵، به بیش از ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید.

صرف نظر از اینکه سرطان به دلایل ژنتیکی یا شیوه نادرست زندگی رخ دهد، یک راه ساده برای پیشگیری از آن وجود دارد و آن چیزی جز مصرف مواد غذایی مفید نیست.

محققان فهرستی از مواد غذایی موثر در پیشگیری از انواع سرطان ارایه کرده اند. مواد غذایی ضد سرطان عبارتند از :

• انواع توت
• سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند
• سیر
• انگور
• آب انگور
• چای سبز
• گوجه فرنگی
• انواع حبوبات (شامل لوبیا، نخود فرنگی، عدس)
• سیب
• زغال اخته
• کلم بروکلی
• گیلاس
• قهوه
• سویا
• گردو
• غلات
• کدو حلوایی
• هویج
• فلفل تند
• مرکبات
• قارچ
• آجیل
• پیاز
• انار
• اسفناج
• سیب زمینی
• هندوانه و خربزه
• گریپ فروت
• کدو

مصرف این مواد غذایی نیاز بدن به انواع مواد معدنی و ویتامین ها را رفع می کنند.

 

پیشگیری از بیماری ها

منبع:فان جو،

ساعت گوچی gucci دستبندی نگین دارعینک Spyساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژهساعت مچی اسپورت طرح رولکس

پیشنهاد ما

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن

نکاتی برای داشتن روزه ای راحت بدون تشنه و گرسنه شدن نکاتی برای داشتن روزه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *