عکس صاحب پلاسکو تهران | مالک واقعی ساختمان پلاسکو

عکس صاحب پلاسکو تهران | مالک واقعی ساختمان پلاسکو

عکس صاحب پلاسکو تهران | مالک واقعی ساختمان پلاسکو

عکس صاحب پلاسکو تهران | مالک واقعی ساختمان پلاسکو,فان جو, مالک پلاسکو, آیا پلاسکو غصبی بوده, حبیب‌الله القانیان, ساختمان پلاسکو, صاحب پلاسکو, مالک ساختمان پلاسکو, مالک پلاسکو, مالک ساختمان پلاسکو, فرهنگی و اجتماعی

مالک پلاسکو

در فضای مجازی عکسی از یک دختر بالای قبر حبیب الله القانیان منتشر شده که ادعا می‌کنند، این تصویر دختر مالک ساختمان پلاسکو است.

در توضیح عکس بالا که در فضای مجازی منتشر شده است نوشته شده:

اینم صاحب اصلیه ساختمان پلاسکو تهران در کنار قبر پدرش
دختر مالک فقط یک جمله گفت.!
ملک غصبی بوده

مالک ساختمان پلاسکو

اما واقعیت این است که صاحب عکس فوق یکی از علاقه‌مندان به طبیعت است که از گورستان‌های شهرهای مختلف ایران و حتی جهان عکاسی می‌کند.

صاحب پلاسکو

برای ورود به صفحه اینستاگرام این خانم هم اینجا کلیک کنید.

وی در توضیح عکس منتشر شده از او بالای قبر حبیب القانیان نوشته است: در ادامه ى تهران گردیها پارسال گذرم افتاد به بهشتیه خاوران، این عکس رو اونجا گرفتم. نه کسى میدونست القانیان کیه و نه پلاسکو دغدغه ى کسى بود.

مالک واقعی ساختمان پلاسکو

ساختمان پلاسکو توسط حبیب‌الله القانیان، رئیس انجمن کلیمیان تهران و مالک شرکت پلاسکو، بزرگترین کارخانجات صنایع پلاستیک‌سازی ایران، ساخته‌شد و نام ساختمان نیز ناشی از همین موضوع است. کار ساخت آن از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۱ جریان داشت و در سال ۱۳۴۱ افتتاح گردید.

عکس مالک ساختمان پلاسکو قبل از انقلاب

عکس مالک ساختمان پلاسکو قبل از انقلاب

شهرزاد القانیان (نوه حبیب القانیان) در مصاحبه‌ای اظهار کرده است که در آن زمان آیت‌الله طالقانی با ساخته‌شدن بلندترین ساختمان ایران توسط یک یهودی، مخالفت و ابراز نارضایتی کرده بود. این در حالی است که خانواده طالقانی مخالفت آیت‌الله طالقانی با ساخت ساختمان پلاسکو را تکذیب کردند. اعظم طالقانی در این خصوص گفته است: «اگر کسی برای اثبات این موضوع دلیل و سندی دارد باید آن را ارائه دهد. بر اساس شایعات نمی‌شود صدق موضوعی را دریافت کرد.»

عکس حبیب‌الله القانیان

عکس حبیب‌الله القانیان

در خصوص هویت معمار این بنا شبهه‌هایی وجود دارد و گروهی سازنده آن را فردی آلمانی و گروهی دیگر فردی کلیمی می‌دانند. این ساختمان در زمان خود بلندترین بنای ساختمانی در ایران بود و یکی از نمادهای مدرنیته ایران به شمار می‌رفت. در دهه ۱۳۴۰ از ساختمان پلاسکو تهران به عنوان «نماد سرمایه‌داری» نام برده می‌شد.

بنیاد مستضعفان

پس از انقلاب

پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، حبیب‌الله القانیان اعدام شد و ساختمان پلاسکو و ساختمان آلومینیم که آن‌هم متعلق به وی بود، به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شدند. بنیاد با حفظ مالکیت، همه واحدهای پاساژ پلاسکو را به صورت سرقفلی واگذار کرده بود.

منبع: ویکی پدیا

 

عکس صاحب پلاسکو تهران | مالک واقعی ساختمان پلاسکو

منبع: فارو

عکس صاحب پلاسکو تهران | مالک واقعی ساختمان پلاسکو,فان جو, مالک پلاسکو, آیا پلاسکو غصبی بوده, حبیب‌الله القانیان, ساختمان پلاسکو, صاحب پلاسکو, مالک ساختمان پلاسکو, مالک پلاسکو, مالک ساختمان پلاسکو, فرهنگی و اجتماعی

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *