عکسهای قبل و بعد از گریم بازیگران معمای شاه

عکسهای قبل و بعد از گریم بازیگران معمای شاه

عکسهای قبل و بعد از گریم بازیگران معمای شاه

عکسهای قبل و بعد از گریم بازیگران معمای شاه,،فان جو, امیرمهدی کیا در نقش محمدرضا پهلوی,بازیگر نقش فرح دیبا,بازیگر نقش محمدرضا شاه در سریال معمای شاه,جعفر دهقان در نقش رضاخان,عکس بازیگر نقش رضا خان در معمای شاه,گروه موسیقی ، سینما و تلویزیون

سریال تلویزیونی «معمای شاه» در ۸۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی تولیدشده است.

این سریال از دی‌ماه ۱۳۹۱ مقابل دوربین فرشاد خالقی رفته است و تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد. کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران، دکورهای اختصاصی ساخته‌شده در شهرک غزالی، کاخ‌موزه گلستان، موزه عبرت، بناهای تاریخی شهر تهران و… برخی از لوکیشن‌های این سریال است.

معمای شاه با همراهی بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل سینما، تئا‌تر و تلویزیون در مسئولیت‌های پشت‌صحنه تولیدشده است و با ۱۶۰ بازیگر اصلی در کنار ۲۵۴ بازیگر نقش فرعی که تاکنون در آن حضور داشته‌اند؛ آماده می‌شود.

وقایع و رویدادهای این سریال در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ رخ می‌دهد. سریال با ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه و بازگشت آن‌ها به ایران آغاز و با مرگ محمدرضا در قاهره به پایان می‌رسد. در حدفاصل این مقطع زمانی چهل‌ساله، رویدادهای مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایران نیز به تصویر کشیده می‌شود.

جعفر دهقان بازیگر نقش رضا شاه در سریال معمای شاه

%image_alt%

رضا شاه پهلوی؛ که با القاب رضاخان، میرپنج، سردارسپه و پس از آن رضاشاه، معروف است. در واپسین روزهای سلطنت قاجار بر ایران، حکومت را به دست گرفت. او در سال ۱۳۰۴ حکومت پهلوی را بنیان گذاشت و تا سال ۱۳۲۰ به عنوان شاه ایران سلطنت کرد. از خصایص رضاخان که جعفر دهقان در «معمای شاه» نقشش را ایفا می‌کند، سختگیری و جذبه‌ای‌ست که حتی فرزندانش را از نزدیک شدن به او باز می‌دارد.

 

امیرمهدی کیا در نقش محمدرضا پهلوی در سریال معمای شاه

امیرمهدی کیا در نقش محمدرضا پهلوی,بازیگر نقش محمدرضا شاه در سریال معمای شاه

محمدرضا شاه پهلوی؛ دومین پادشاه دودمان پهلوی و آخرین پادشاه ایران بود. او از ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بر ایران حکومت کرد. محمدرضاشاه اولین بار در پی اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و دومین بار با کودتای ۲۸ مرداد به قدرت رسید و با انقلاب ۱۳۵۷ از حکومت برکنار شد و در مرداد ۱۳۵۹ در قاهره در گذشت. در این سریالن حسین نورعلی، نقش جوانی و میانسالی محمدرضا شاه را بازی می‌کند و امیرمهدی کیا در نقش پیری او ایفای نقش می‌کند.

 

حدیث فولادوند در نقش فوزیه همسر اول محمدرضا شاه

عکسهای قبل و بعد از گریم بازیگران معمای شاه,،فان جو, امیرمهدی کیا در نقش محمدرضا پهلوی,بازیگر نقش فرح دیبا,بازیگر نقش محمدرضا شاه در سریال معمای شاه,جعفر دهقان در نقش رضاخان,عکس بازیگر نقش رضا خان در معمای شاه,گروه موسیقی ، سینما و تلویزیون

فوزیه؛ خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمدرضا پهلوی بود. او سال ۱۳۱۷ در قاهره به عقد ولیعهد درآمد این زندگی دوامی کمتر از یک دهه داشت و حاصل آن دختری به نام شهناز بود.

ثریا اسفندیاری بختیاری؛ ملقب به پرنسس چشم زمردین، دومین همسر محمدرضا پهلوی بود زندگی او با شاه دوامی هفت ساله داشت. شاه عاشق ثریا بود و اگر ثریا می‌توانست برای او جانشینی بیاورد، آنان هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شدند.

فرح دیبا؛ سومین همسر محمدرضا شاه پهلوی و شهبانوی ایران از ۲۹ آذر ۱۳۳۸ تا ۲۶ دی ۱۳۵۷ بود او تا آاخرین روزهای زندگی محمرضا شاه کنار او ماند و پس از آن در فرانسه و امریکا زندگی کرد.

سیدابوالقاسم کاشانی؛ مجتهد و مرجع تقلید شیعه و سیاست‌مدار ایرانی و رهبر مذهبی-سیاسی دوران بحرانی ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲ بود.

سیّدروح‌الله مصطفوی موسوی خمینی؛ مشهور به امام خمینی و سیدروح‌الله خمینی، اولین رهبر و اولین ولی فقیه جمهوری اسلامی ایران بود. او از مراجع تقلید شیعه بود که انقلاب ۱۳۵۷ ایران را رهبری کرد و نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیان گذاشت.

 

 

عکسهای قبل و بعد از گریم بازیگران معمای شاه

فان جو

عکسهای قبل و بعد از گریم بازیگران معمای شاه,،فان جو, امیرمهدی کیا در نقش محمدرضا پهلوی,بازیگر نقش فرح دیبا,بازیگر نقش محمدرضا شاه در سریال معمای شاه,جعفر دهقان در نقش رضاخان,عکس بازیگر نقش رضا خان در معمای شاه,گروه موسیقی ، سینما و تلویزیون

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز

قسمت آخر سریال پرنده خوش اقبال Erkenci Kuş پرنده سحر خیز قسمت آخر سریال پرنده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *