خانه » سرگرمی » دانستنی های عمومی » راهکار های ساده برای ترک سیگار

کوچک کننده و فرم دهنده بيني Nose Up ساعت بند چرم اليزابت تخفيف ويژه فقط 15 هزار تومان عينک آفتابي Louis vuitton فقط 30 هزار تومان ساعت گوچي gucci دستبندي نگين دار فقط 15 هزار تومان ساعت طرح رولکس نقره اي فقط 20 هزار تومان  ساعت كاسيو تيتان طرح EDIFICE 554 فقط 55 هزار تومان  گردنبند مرغ آمين فقط 20 هزار تومان عينک خلباني شيشه آبي فقط 28 هزار تومان

راهکار های ساده برای ترک سیگار

راهکار های ساده برای ترک سیگار

1398085466021

دو راهکار ساده برای ترک سیگار
پزشکان بروز بیش از ۱۴ نوع سرطان، پوکی استخوان، فساد دندان‌ها، بیماری‌های قلبی – عروقی و چندین بیماری دیگر را در افراد سیگاری بسیار بیشتر از غیرسیگاری‌ها می‌دانند.

پزشکان همواره هشدار می‌دهند با استعمال اولین نخ سیگار، ظرف تنها چند دقیقه پس از استنشاق دود سیگار به درون ریه‌ ها، روند آسیب‌های ژنتیکی به بدن آغاز می‌‌شود و جالب است بدانید که خطر بروز حملات قلبی ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی به دنبال ترک کردن سیگار و در ۲۴ ساعت نخست پس از کشیدن آخرین سیگار، کاهش می‌یابد.

با رعایت توصیه‌هایی بسیار ساده می‌توان به ترک سیگار و کاهش عوارض ناشی از آن اقدام کرد. ابتدا برای ترک سیگار تصمیم بگیرید و سپس زمان خاصی را برای این کار انتخاب کنید.

دو راهکار برای ترک سیگار:
راه نخست آن است که از یک روز معین ترک سیگار را شروع کنید و دیگر سیگار نکشید و در این تصمیم خود محکم باشید. در این صورت یکباره سیگار را ترک خواهید کرد.
بنا براعلام دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، راه دوم آن است که سیگار را کم کم و به تدریج ترک کنید.

برای این کار می‌توانید:
– سیگار را وقتی نصفه شد خاموش کنید و میزان مصرف روزانه سیگار را کم کنید.

– مکان همیشگی سیگار کشیدن را تغییر دهید و زمان همیشگی سیگار کشیدن را به تاخیر بیندازید.

– اگر نیاز دارید دست‌ها مشغول باشند، گرفتن قلم، کلید یا تسبیح در دست را امتحان کنید.

زمانی که هوس می‌کنید سیگار بکشید موارد زیر کمک کننده است:
– دو مرتبه پشت سر هم نفس عمیق بکشید یا یک لیوان آب یا نوشیدنی دیگر بنوشید یا کار دیگری انجام دهید. به عنوان مثال از خانه بیرون بروید، قدم بزنید و به ضررهای سیگار کشیدن فکر کنید.

– اگر پس از ترک سیگار، بار دیگر سیگار کشیدن را شروع کردید دلسرد نشوید، در وقت مناسب دیگری مجددا ترک سیگار را آغاز کنید.

برخی اثرات خوب ترک سیگار

– ۲۰ دقیقه پس از ترک سیگار، فشار خون و ضربان قلب به حد طبیعی بازمی‌گردد.

– ۴۸ ساعت پس از ترک سیگار، قدرت چشایی و بویایی بهتر می‌شود.

– ۷۲ ساعت پس از ترک سیگار، تنفس راحت‌تر می‌شود.

– ۳ تا ۶ ماه پس از ترک سیگار، سرفه، خس خس و مشکلات تنفسی خوب می‌شود.

– ۵ سال پس از ترک سیگار، خطر حمله قلبی نصف یک فرد سیگاری می‌شود.

– ۱۰ سال پس از ترک سیگار، خطر سرطان ریه نصف یک فرد سیگاری می‌شود و خطر سکته قلبی مانند کسی است که هرگز سیگار نکشیده است.

– سیگار کشیدن نه تنها سلامتی خود فرد را به خطر می‌اندازد بلکه تجاوزی آشکار به حقوق دیگران به ویژه کودکان است.

ساعت گوچی gucci دستبندی نگین دارعینک Spyساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژهساعت مچی اسپورت طرح رولکس

پیشنهاد ما

عکسهای نخست وزیر زن تایلند + ماجرای برکنار شدن خانم نخست وزیر تایلند

عکسهای نخست وزیر زن تایلند + ماجرای برکنار شدن خانم نخست وزیر تایلند

عکسهای نخست وزیر زن تایلند + ماجرای برکنار شدن خانم نخست وزیر تایلند عکسهای نخست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *