حضور غیرقابل پیش‌بینی مردم در تشییع پیکر حسن جوهرچی +تصاویر

حضور غیرقابل پیش‌بینی مردم در تشییع پیکر حسن جوهرچی +تصاویر

حضور غیرقابل پیش‌بینی مردم در تشییع پیکر حسن جوهرچی +تصاویر

حضور غیرقابل پیش‌بینی مردم در تشییع پیکر حسن جوهرچی +تصاویر,فان جو, حسن جوهرچی, اخبار فرهنگی, بازیگر, بازیگر مرد, سینما

 

مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی با حضور تمامی عوامل سریال درپناه تو شامل؛ حمید لبخنده؛ رامین پرچمی؛ لعیا زنگنه؛ اتابک نادری؛ خشایار الوند و نیز محمدرضا جعفری جلوه (مدیر شبکه دوم سیما) برگزار شد.

مراسم تشییع حسن جوهرچی از مقابل خانه سینما با حضور جمعیت گسترده‌ای از سینماگران و علاقه‌مندان به این بازیگر سینما و تلویزیون برگزار شد.

در مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی؛ ابتدا امین تارخ (رئیس انجمن بازیگران خانه سینما) برای حاضران سخنرانی کرد. او به ازدحام جمعیت در اطراف پیکر این هنرمند درگذشته اشاره کرد و گفت: استدعا می‌کنم نظم مراسم را رعایت کنید تا بتوانیم این جلسه را آبرومندانه برگزار کنیم.

تارخ ضمن تشکر از حاضران برای ابراز همدردی با خانواده و دوستان حسن جوهرچی؛ گفت:‌ این واقعیت وجود دارد که هرگاه عزیزی را از دست می‌دهیم احساس می‌کنیم بخشی از وجودمان را از دست داده‌ایم اما سال ۹۵ بخش‌های زیادی از دل و جان و روح‌مان را از ما گرفت و این سال مصادف با فراق‌ها و سوگ‌های بسیاری بود.

سال پرنکبتی داشتیم

وی ادامه داد: ابتدای سال ۹۵ عباس کیارستمی را از دست دادیم و بعد از آن داوود رشیدی، کاظم افرندنیا و اینک حسن جوهرچی. برای خانواده حسن جوهرچی آرزوی صبر دارم تا بتوانند این غم را تحمل کنند. نمی‌خواهم به اتفاقات سال گذشته و امسال اشاره کنم اما باید بگویم سال پرنکبتی بود.

این هنرمند ادامه داد: تقدیر اینگونه رقم زد که عزادارِ آتش‌نشانان عزیز پلاسکو، هموطنان از دست رفته در سیل سیستان و بلوچستان و حادثه برخورد قطار در تبریز باشیم. به همه تسلیت می‌گویم. به خانواده‌ی حسنِ عزیز، حسنِ مهربان، حسنِ هنرمند تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند به این خانواده صبر عطا کند.

روحیات حسن جوهرچی با نامش حسن قرابت داشت

مدیر شبکه دو سیما، محمدرضا جعفری جلوه نیز در سخنان کوتاهی گفت: حسن جوهرچی روحیاتش با نامش عجین بود؛ او با نام حسن قرابت داشت.

جعفری جلوه تسلیت معاون سیما، مدیران و همکاران سیما را ابلاغ کرد و گفت از طرف آنها برای ادای احترام به حسن جوهرچی حاضر شده است.

حسن جوهرچی شمایل مرد نجیب دهه ۷۰ بود

خشایار الوند (فیلمنامه‌نویس) نیز در این مراسم گفت: حسن جوهرچی در خاطره جمعی ما، شمایلِ مردِ نجیبِ دوست‌داشتنیِ و محترم دهه ۷۰ بود؛ سریال «در پناه تو» کسی را به جامعه ما معرفی کرد که تا سال‌ها الگو و نمونه مرد ایرانی قلمداد می‌شد.

الوند با اشاره به آشنایی خود با حسن جوهرچی آن را اتفاقی توصیف کرد و گفت: حسن جوهرچی را در اداره‌ای دیدم و متوجه شدم فیلمی را چند روز بازی کرده و این فیلم متوقف شده است. در چهره او موج مثبت و نجابت و در چشم‌هایش عشق شرقی ایرانی را دیدم و او را به آقای حمید لبخنده معرفی کردم.

قابلیت‌های بازیگری جوهرچی دیده نشد

این فیلمنامه‌نویس یادآور شد: در برخورد با حسن جوهرچی محال بود در موج مثبت‌اش قرار نگیرید.

اولند خاطرنشان کرد: متاسفم که قابلیت‌های حسن جوهرچی به‌طور کامل دیده نشد. او بازیگر قابلی بود و می‌توانست نقش‌های پیچیده‌تری را بازی کند و متاسفم که در این سن و سال او را از دست دادیم.

این فیلمنامه‌نویس ادامه داد: کسی را از دست دادیم که مدت‌ها بود فراموش‌اش کرده بودیم. متاسفم که هنرمندان غریبانه و به این شکل از بین ما می‌روند.

فرشید نوابی نیز در این مراسم گفت: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم روزی در رثای حسن جوهرچی بخواهم صحبت کنم. من از طرف خانواده مرحوم جوهرچی و گروه سریال «در پناه تو» یعنی آقای حمید لبخنده، لعیا زنگنه، رامین پرچمی، اتابک نادری و… که در این مراسم حضور دارند این ضایعه را تسلیت می‌گویم.

نوابی با بیان اینکه تنها به گفتن جمله کوتاهی بسنده می‌کنم، ادامه داد: حسن جان، با در پناه تو آمدی و با در پناه خدا بدرقه‌ات می‌کنیم و همیشه در قلب من و در قلب ما هستی.

این همهمه، نامهربانی با خانواده جوهرچی است

منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما نیز در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به ازدحام جمعیت و شلوغی مراسم گفت: خواهش می‌کنم چند دقیقه‌ای به احترام حسن جوهرچی بنشینید؛ می‌دانم که این همهمه، نشانه تالم شماست اما نامهربانی با خانواده و پیکر حسن جوهرچی است.

شاهسواری گفت: نمی‌دانم امروز در مقام مسئولیت حقوقی خود به عنوان مدیرعامل خانه سینما صحبت کنم یا به عنوان تهیه‌کننده «در پناه تو»؛ که اولین موقعیت آشنایی من با حسن جوهرچی بود و اوج موفقیت و شهرت و دل‌چسبی شمایلی که خشایار الوند به درستی به آن اشاره کرد.

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: این جمعیت، این احساس، این روحیه نشان دهنده نقش هنرمندان برجسته در همه اقشار فعالیتی برای مردم است. در این حیاط فراوان تشییع کردیم. شرمنده همسایه‌هایی هستیم که با فضای غم‌زده مواجه می‌شوند هرچند فکر می‌کنم دل‌های آنها هم با ما همراه است.

«حسن» مظلوم و ته‌تغاری خانواده بود

اکبر جوهرچی (برادر حسن جوهرچی) نیز ضمن تشکر از مردمی که در تشییع پیکر برادرش حاضر شده بودند، گفت: فکر نمی‌کردم با این جمعیت روبرو شوم.

برادر حسن جوهرچی ادامه داد: «حسن» همانی بود که می‌دیدیم؛ در عالم بچگی و نوجوانی خیلی شَر بازی درمی‌آوردیم و مادرمان را اذیت می‌کردیم آن هم در خانواده‌ای که پر از پسر بود. حسن مظلوم‌ترین و ته تغاری بود. می‌خواستیم نان بخریم می‌گفتیم حسن، می‌خواستیم ماست بخریم، می‌گفتیم حسن، تلویزیون را حسن باید خاموش می‌کرد.

او یادآور شد: شب‌ها حسن کنار تلویزیون دراز می‌کشید. خواب بود اما صدایش می‌کردم تا تلویزیون را خاموش کند. ما با حسن در بچگی خیلی جور بودیم ولی او به قدری آرام و صبور بود که چیزی نمی‌گفت. آیت‌الکرسی را در ده سالگی از حفظ بود. برای حسن عوام‌فریبی نمی‌کنم اما ماه رمضان و هیات‌اش قطع نمی‌شد و آنقدر از او مطمئن بودیم که خودش شب‌ها برمی‌گشت خانه و کسی به او چیزی نمی‌گفت.

جوهرچی ادامه داد: حسن بچه مسلمان آن دوره و بچه مسلمان این دوره بود و ریا نمی‌کرد. رفتنش خیلی زود بود.

علی جوهرچی (پسر حسن جوهرچی) نیز در سخنان کوتاهی گفت: امروز کشور ما یک هنرمند و سینما و تلویزیون ما یک بازیگر را از دست داده اما من بابایم را از دست داده‌ام.

او ادامه داد: بابای من بزرگترین و بهترین الگویی بود که یک دانشجوی هنر می‌توانست داشته باشد و من به عنوان فرزند حسن جوهرچی به همه دانشجوهای هنر درگذشت او را تسلیت می‌گویم.

ایلنا

حضور غیرقابل پیش‌بینی مردم در تشییع پیکر حسن جوهرچی +تصاویر

افتاب

حضور غیرقابل پیش‌بینی مردم در تشییع پیکر حسن جوهرچی +تصاویر,فان جو, حسن جوهرچی, اخبار فرهنگی, بازیگر, بازیگر مرد, سینما

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل

کشف حجاب الهام عرب مانکن ایرانی مهمان برنامه ماه عسل کشف حجاب الهام عرب مانکن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *