بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش

بیوگرافی پروفسور مجید سمیعی +عکس همسر ،فرزندان و آدرس مطب

majid samii,ایرانیان در آلمان,بیوگرافی امیر سمیعی,بیوگرافی پروفسور سمیعی,بیوگرافی مهشید سمیعی,خانواده مجید سمیعی,دختر مجید سمیعی,زندگینامه پروفسور سمیعی,فرزندان پروفسور سمیعی,مهمان برنامه دورهمی,همسر پرفسور سمیعی,اخبار داغ

آدرس و شماره تلفن و تماس و ایمیل مطب پروفسور مجید سمیعی ، نحوه وقت گرفتن از پروفسور سمیعی

مطب تهران:
ولی عصر – بالاتر از میدان ونک – خیابان یاسمی – بیمارستان خاتم الانبیا
۰۲۱۸۸۸۸۴۰۴۰


در کشور آلمان:
rudolf-pichlmayr-str. ۴ international neuroscience institute hannover ۳۰۶۲۵
تلفن آلمان:
hannover, germany telephone:
(۵۱) ۱۲۷۰۹۲۷۰۰
fax: (۵۱) ۱۲۷۰۹۲۷۰۶


همسر پرفسور سمیعی مهمان برنامه دورهمی فرزندان پروفسور سمیعی زندگینامه پروفسور سمیعی دختر مجید سمیعی خانواده مجید سمیعی بیوگرافی مهشید سمیعی بیوگرافی پروفسور سمیعی بیوگرافی امیر سمیعی ایرانیان در آلمان Majid Samii

Auch der ehemalige Preisträger Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Madjid Samii war unter den Gästen. Er kam mit Sohn Amir (links) und seiner Frau Mahshid.

مجید سمیعی Majid Samii (متولد ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر رشت از خاندان سمیعی) پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده است.
وی در زمینهٔ تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده و بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» را داشته است.

سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می‌کنند. او در حال حاضر نیز بسیار فعال بوده، عمل‌های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می‌دهد و در اغلب کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان بعنوان سخنران مدعو شرکت می‌کند.
سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.

همسر ، ازدواج و خانواده

پروفسور محید سمیعی در سال ۱۳۴۰ با مهشید سمیعی ازدواج کرد

حاصیل این ازدواج دو فرزند می باشد، دخترش امیره در رشته اقتصاد تحصیل کرده و پسرش امیر راه پدر را رفته و او نیز پرفسور مشهور جراحی مغز و اعصاب موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر می باشد

 

تحصیلات پرفسور سمیعی

مجید سمیعی از مادری شیرازی و پدری رشتی و در شهر تهران زاده شد، پس از عزیمت خانواده از تهران به رشت و اقامت در محله تلفنخانه (بحرالعلوم) این شهر وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان شاهپور رشت به پایان رسانید. و سپس عازم آلمان گردید. رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینتس به پایان رسانید و سپس دورهٔ تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر پروفسور کورت شورمن شروع کرد و در سال ۱۳۴۹ به اخذ درجهٔ تخصص در این رشته نایل آمد.
وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد. پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال ۱۳۵۱ به اخذ درجهٔ پروفسوری جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ نایل گردید.

majid samii,ایرانیان در آلمان,بیوگرافی امیر سمیعی,بیوگرافی پروفسور سمیعی,بیوگرافی مهشید سمیعی,خانواده مجید سمیعی,دختر مجید سمیعی,زندگینامه پروفسور سمیعی,فرزندان پروفسور سمیعی,مهمان برنامه دورهمی,همسر پرفسور سمیعی,اخبار داغ

خانواده پرفسور سمیعی ( همسر و فرزندان)

در سال ۱۳۵۰ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.
در سال ۱۳۵۶، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر به عهده گرفت در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال ۱۳۶۶ دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد. در سال ۱۳۶۷ با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانوفر به کار پرداخت. از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ ریاست انجمن بین‌المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۳۷۱ به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعدهٔ جمجمه انتخاب شد.

افتخارات پرفسور مجید سمیعی

برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته‌است، رئیس جمهوری آلمان غربی در سال۱۳۶۷ نشان خدمت درجه ۱ دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزهٔ علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان، به پاس فعالیتهای پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به نامبرده اهدا شد. پروفسور مجید سمیعی از نخستین جراحان مغز و اعصاب بود که دست به جراحی میکروسکوپی زد. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته است. او در سال ۲۰۱۳ نیز از سوی نشریه «ورلد نویرو سرجری» عنوان «برترین جراح مغز اعصاب جهان» را دریافت کرد.

همسر پرفسور سمیعی مهمان برنامه دورهمی فرزندان پروفسور سمیعی زندگینامه پروفسور سمیعی دختر مجید سمیعی خانواده مجید سمیعی بیوگرافی مهشید سمیعی بیوگرافی پروفسور سمیعی بیوگرافی امیر سمیعی ایرانیان در آلمان Majid Samii

پرفسور سمیعی مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری

همسر پرفسور سمیعی مهمان برنامه دورهمی فرزندان پروفسور سمیعی زندگینامه پروفسور سمیعی دختر مجید سمیعی خانواده مجید سمیعی بیوگرافی مهشید سمیعی بیوگرافی پروفسور سمیعی بیوگرافی امیر سمیعی ایرانیان در آلمان Majid Samii

تصویری از INI که در شهر هانوفر آلمان واقع است.

سمیعی در دهه ۱۹۹۰ یک مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (به انگلیسی: International Neuroscience Institute) که به اختصار INI شناخته می‌شود، را تأسیس نمود. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز می‌باشد. این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع است و ریاست آن را مجید سمیعی و پسرش (امیر سمیعی) بر عهده دارند.

بیمارستان پروفسور سمیعی رشت

در اسفند ۱۳۸۷ با حضور گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در رشت ساخت بیمارستان فوق تخصصی جنرال ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی آغاز شد. بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان با مرکز اعصاب آلمان همکاری خواهد داشت. این مرکز علاوه بر درمانی بودن فعالیت پژوهشی در زمینه مغر و اعصاب دارد. مراحل ساخت این بیمارستان در سفرهای دوره‌ای پروفسور سمیعی به رشت مورد بازدید و نظارت مستمر وی قرار دارد. وی این بیمارستان را الگویی برای ایران خواند که خدمات بزرگی را در عرصه مغز و اعصاب ارائه خواهد کرد و مهم‌ترین هدف از تأسیس بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی فوق تخصص مغز و اعصاب در رشت را علاقه به دیار خود بیان کرد.

بنیاد فرهنگ و علم گیلان

در دی ماه ۱۳۹۱ مجید سمیعی وعده داد بنیاد فرهنگ و علم گیلان در رشت تشکیل شود این بنیاد با حضور فرهیختگان و دانشمندان گیلانی سراسر جهان در رشت راه اندازی می‌شود. تأسیس بنیاد فرهنگ و علم، امکان تحقیقات علمی و فرهنگی را فراهم می‌کند و برای فعالیت‌های علمی جوانان گیلانی است که با کمک اساتید کشور و استان گیلان اداره می‌شود. سمیعی راه‌اندازی این بنیاد کمک و حمایت استاندار، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه استان گیلان را لازم و ضروری دانست. این بنیاد تاکنون راه‌اندازی نگردیده است.

مرکز تحقیقات سرطان‌شناسی رشت

در ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه با حضور پروفسور سمیعی در رشت با هدایت وی آغاز شد. این مرکز در سایت دانشگاه علوم پزشکی لاکان رشت در مدت دو سال ساخته خواهد شد و با هدایت پروفسور سمیعی چهره ماندگار جراحی ایران و جهان و رئیس انجمن جراحان مغز اعصاب و جهان به بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه تبدیل می‌شود. برای ساخت این مرکز در زمینی با مساحت ۴ هکتار و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود. این مرکز برای انجام تحقیقات سرطان شناسی است و به آزمایشگاه‌های مجهز سرطان شناسی و سلول‌های مولکولی مجهز خواهد شد. سمیعی با اشاره به کلنگ احداث مرکز بین‌المللی سرطان خاورمیانه در رشت گفت:

مطئمن هستیم این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است و این مرکز در دو سال آینده با حضور همه مردم افتتاح می‌شود، مرکزی که اساس آن روی علم و دانش است.

سایت رسمی پرفسور سمیعی

پروفوسور سمیعی در ۵ مهر ۱۳۹۵ با مصاحبه تلویزیونی با شبکه باران در رشت انتشار سخنان و جملات مختلف منتصب به خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تکذیب کرد. وی هم چنین سایت‌های که به عنوان رسمی به وی منتصب شده را فاقد اعتبار کرد و حضور وی در اینترنت محدود به یک صفحه تأیید شده در یوتیوب با مدیریت نوه ۱۲ ساله وی و ایمیل رسمی خود در سایت ini-hannover.de اعلام نمود.

پروفسور مجید سمیعی در سال ۱۳۴۰ با مهشید سمیعی ازدواج نمودند و دارای دو فرزند می باشند. دختر ایشان امیره سمیعی در رشته اقتصاد تحصیل نمودند و پسر ایشان پروفسور امیر سمیعی ، پروفسور مشهور جراحی مغز و اعصاب و معاون مرکز جراحی مغز و اعصاب در موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر می باشند.

رمز موفقیت پروفسور سمیعی از زبان خودش
پروفسور سمیعی در یک برنامه تلویزیونی پاسخ جالبی به سوال مصاحبه کننده دادند. پاسخی که در عین سادگی، برای دوستداران علم پر از مفهوم است.
سوال این گونه بود:
پروفسور، خیلی ها دوست دارند بدانند که رمز موفقیت شما چه بود؟ چه شد، که شما به این جایگاه رسیدید؟
پروفسور سمیعی در حالیکه لبخندی بر لب دارد، پاسخ می‌دهد:
« کار خاصی نکردم… هفت سالم بود که مثل همه به دبستان رفتم… پس از آن به راهنمایی… در پانزده سالگی مثل همه به دبیرستان رفتم… پس از اتمام دبیرستان مانند بسیاری از جوانان برای دانشگاه اقدام کردم… وارد دانشگاه شدم… تخصص گرفتم و تصمیم گرفتم با توجه به علاقه ام، تمام فکر و ذهنم را به شغل و تخصصم اختصاص بدهم… همین!!! »

توصیه مهم پروفسور سمیعی برای جوان‌ها

به همه توصیه می‌کنم، در دهه سوم و چهارم زندگی توجه ویژه‌ای به نوع غذای مصرفی داشته باشند. مصرف ماهی و غذاهای دریایی به همراه برخی از ویتامین‌ها از طریق غذاهای تازه مانند میوه‌ها و سبزی‌ها نقش موثری در طول عمر دارد. مطالعه و تغذیه نقش مهمی در بهبود عملکرد مغز دارد و مانع آلزایمر هم می‌شود. استرس، عصبانیت، فشار روحی و عصبی موجب ضعف در سیستم دفاعی بدن می‌شود پس باید سعی کنیم تا از این عوامل، دوری کنیم.

پروفسور سمیعی در برنامه دورهمی

پروفسور سمیعی درباره راه اندازی مرکز بزرگ و تخصصی مغز و اعصاب در ایران گفت: شبیه این مرکز را پیش از این در هانوفر آلمان و چین راه اندازی کردیم. دوستان پیشنهاد دادند که در ایران هم این مرکز را احداث کنیم. افتتاح چنین مرکزی برای من اهمیت بسیار داشت. ویژگی هایی را که برای احداث این مرکز در ذهن داشتم،ابتدا چین فراهم کرد و نهایتا آن را احداث کردیم. ما در نظر داشتیم تا در ایران بهترین مرکز مغز و اعصاب را راه اندازی کنیم. در جایی که خانه ماست؛ من در همین تهران دنیا آمدم و مثل خیلی ها رفتم مدرسه. ما دنبال این بودیم مرکزی را راه اندازی کنیم که در دنیا نمونه نداشته باشد. این مرکز را خواستم به ملت ایران تقدیم کنم.

مدیری در ادامه درباره تحلیل پروفسور سمیعی از وضعیت اعصاب و روان ایرانیان پرسید.

سمیعی اظهار داشت: باید این سوال را از مردم بپرسید (خنده). این را میدانم که فرد فرد مردم با قلبشان من را دوست دارند که این عشق از مغز می‌آید، نه از قلب؛ چرا که قلب یک ماشین است. ملت ما فرهنگ بسیار بزرگی دارد. واقعا بعضی وقت‌ها مردم ایران نمی‌دانند، از چه فرهنگ بزرگی آمده ایم. اگر به گذشته توجه کنیم، ایران ما علم و دانش را برای سراسر دنیا به وجود آورده است

پروفسور سمیعی در ادامه درباره مکانیزم عاشق شدن با مغز یا قلب اظهار داشت: فلاسفه یونانی همیشه فکر می کردند همه چیز از قلب می آید اما به مرور متوجه شدند، که مغز مرکز تفکر و خاطرات ماست اما مسئله عشق را تا همین لحظه هم کسی کشف نکرده است.

این متخصص مغز و اعصاب درباره زندگی مشترک خود و آشنایی با همسرش گفت: در ۱۹ سالگی عاشق دختر عمویم شدم. حاصل ازدواج ما دو فرزند است؛ دخترم اقتصاد خوانده و پسرم مانند خودم جراح مغز و اعصاب است.

مدیری درباره جنبه آموزشی مرکز تخصصی مغز و اعصاب در ایران پرسید.

سمیعی اظهار داشت: خوشحالم سوال کردید؛ چراکه من انگیزه ای برای اضافه کردن یک بیمارستان به بیمارستان های ایران ندارم. بلکه این مرکز تحقیقاتی آموزشی تشخیص و درمان خواهد بود. همچنین علت اینکه ما در این چند قرن اخیر در رشته مغز و اعصاب پیشرفته بودیم، این بود که علم و دانش را رها نکردیم. تمام شاگردان من همیشه انتظار یک کار جدید را از طرف من هستند.

وی درباره سلامتی جسمی و روانی این روزهای خود گفت: من همیشه علاقمند هستم با جوانان ۳۰ ساله گفتگو کنم. خانم ها و آقایان نباید از بالارفتن سن خود ترس داشته باشند. خودم را از همه نظر سالم حس می‌کنم. از لحاظ تفکر سریع تر از دیگران هستم؛ چرا باید در گوشه ای بنشینم و بگویم بازنشسته شدم. از صدها کشور هر روز برای من برنامه عمل‌ جراحی ارسال می کنند. چرا نباید این عمل ها را انجام بدهم. هیچ لذتی بالاتر از این نیست که بیمار خود را سالم بعد از یک عمل سخت ببینی. تا زمانی که خداوند این حس را برای من حفظ کند و با دعای مردم ایران امیدوارم، سالیان دراز برای ملت ایران کارهای بزرگی انجام دهم.

سمیعی درباره سرگرمی خود در زندگی اظهار داشت: جراحی سرگرمی من است. از کمک به سراسر دنیا کوتاهی نمی کنم، در این سال ها برنامه ای برای قاره آفریقا داشتم و پزشکان آنها را در حوزه مغز و اعصاب دوره دادم. حالا آنها بهترین عمل ها را انجام می‌دهند.

و در نهایت سمیعی با ابراز احساس خوشبختی خود در زندگی گفت: یکی از چیزهایی که انسان را خوشبخت نگه می دارد، وجدان است. از دوران جوانی باید فکر کنیم که کاری که انجام می‌دهیم، باعث صدمه است یا کمک به دیگران. از خدای خود متشکر هستم که من را حفظ کرد و خطایی نکردم. از طرفی کسانی که نسبت به من حسادت داشتند و قصد صدمه به من را داشتند، می‌بخشم.

پروفسور سمیعی آخرین کتاب خود را که هزار صفحه است، به موزه دورهمی اهدا کرد.

 

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش

 

مجید سمیعی در ۷۰ سالگی
زادروز ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ (۷۹ سال)
رشت
محل زندگی هانوفر، آلمان
ملیت ایرانی
آلمانی
پیشه فوق تخصص جراحی قاعده مغز
دین اسلام
فرزندان امیر
سمیرا
خویشاوندان خاندان سمیعی

مجید سمیعی (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر رشت از خاندان سمیعی)[۱] پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناسایرانی است. او در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده است.[۲]
وی در زمینهٔ تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده و بیشترین اعمالجراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» را داشته است.[نیازمند منبع] سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می‌کنند.[نیازمند منبع] او در حال حاضر نیز بسیار فعال بوده، عمل‌های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می‌دهد و در اغلب کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان بعنوان سخنران مدعو شرکت می‌کند.[نیازمند منبع]
سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد.[نیازمند منبع] او همچنین در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.[۳]

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش

 

تحصیلات

مجید سمیعی از مادری شیرازی[۴] و پدری رشتی و در شهر تهران زاده شد، پس از عزیمت خانواده از تهران به رشت و اقامت در محله تلفنخانه (بحرالعلوم) این شهر[۵]وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان شاهپور رشت به پایان رسانید.[۶][۷][۸] و سپس عازم آلمان گردید. رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینتس به پایان رسانید و سپس دورهٔ تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر پروفسور کورت شورمن شروع کرد و در سال ۱۳۴۹ به اخذ درجهٔ تخصص در این رشته نایل آمد.
وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد. پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال ۱۳۵۱ به اخذ درجهٔ پروفسوری جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ نایل گردید.[نیازمند منبع] در سال ۱۳۵۰ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.[نیازمند منبع]
در سال ۱۳۵۶، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر به عهده گرفت در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال ۱۳۶۶ دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد. در سال ۱۳۶۷ با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانوفر به کار پرداخت. از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ ریاست انجمن بین‌المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۳۷۱ به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعدهٔ جمجمه انتخاب شد.[نیازمند منبع]

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش,فانجو,پروفسور سمیعی,همسر پروفسور سمیعی,تصاویر پروفسور سمیعی,پروفسور سمیعی در دورهمی,سن پروفسور سمیعی,فرزندان پروفسور سمیعی,عکس کودکی پروفسور سمیعی,عکس جوانی پروفسور سمیعی,

افتخارها

برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته‌است، رئیس جمهوری آلمان غربی در سال۱۳۶۷ نشان خدمت درجه ۱ دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزهٔ علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان، به پاس فعالیتهای پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به نامبرده اهدا شد.[نیازمند منبع] پروفسور مجید سمیعی از نخستین جراحان مغز و اعصاب بود که دست به جراحی میکروسکوپی زد. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته است. او در سال ۲۰۱۳ نیز از سوی نشریه «ورلد نویرو سرجری» عنوان «برترین جراح مغز اعصاب جهان» را دریافت کرد.[۹]

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش,فانجو,پروفسور سمیعی,همسر پروفسور سمیعی,تصاویر پروفسور سمیعی,پروفسور سمیعی در دورهمی,سن پروفسور سمیعی,فرزندان پروفسور سمیعی,عکس کودکی پروفسور سمیعی,عکس جوانی پروفسور سمیعی,

جایزه حلقه لایبنیتز

جایزه حلقه لایبنیتز هانوفر (Leibniz-Ring-Hannover) در سال ۲۰۱۳ برای طرح آفریقا صد به پروفسور سمیعی اهدا شد. مجید سمیعی در طرح آفریقا صد می‌خواهد ۱۰۰جراح جوان آفریقایی را به آلمان آورده و آنها را آموزش دهد تا پس از بازگشت پزشکان دیگری را برای قاره آفریقا پرورش دهند. پروفسور سمیعی در این آیین اهدای جایزه گفت: «این جایزه نه به من، بلکه به قاره‌ای با نزدیک به یک میلیارد جمعیت اهدا شد. او گفت: این جایزه برایش ارزش ویژه‌ای دارد، چون برای کمک به قاره‌ای است که به نسبت جمعیت‌اش به شدت از امکانات پزشکی محروم است. به گفتهٔ پروفسور سمیعی میزان مرگ و میر در آفریقا بر اثر صدمات مغزی سه برابر بیماری ایدز است.»[۱۰]«کلوب خبرنگاران هانوفر» این جایزه را به کسانی اهدا می‌کند که موفق شده‌اند فعالیت ویژه‌ای در زمینه علوم، حقوق بشر یا اقدامات بشردوستانه انجام دهند، اقداماتی که به توسعه و پیشرفت در نقاط مختلف جهان یاری رسانند. «لایبنیتز رینگ» معادل ۱۵ هزار یورو (بیش از ۲۰ هزار دلار) ارزش دارد و هرسال به فراخور برنده آن طرحی جدید روی آن حک می‌شود. بر روی حلقه اهدائی به پروفسور سمیعی، قاره آفریقا و مغز انسان حک شده است. جایزه «لایپنیتز رینگ» در سال ۲۰۰۴ به شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل اهدا شد.[۹]

جایزه برترین جراح مغز دنیا ۲۰۱۴

آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی را برنده جایزه برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۴ دانست. این جایزه همه ساله از سوی آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب به یکی از پزشکان این رشته اهدا می‌شود.[۹]

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش,فانجو,پروفسور سمیعی,همسر پروفسور سمیعی,تصاویر پروفسور سمیعی,پروفسور سمیعی در دورهمی,سن پروفسور سمیعی,فرزندان پروفسور سمیعی,عکس کودکی پروفسور سمیعی,عکس جوانی پروفسور سمیعی,

کلید طلایی رشت

در شهریور ۱۳۹۳ شهرداری رشت نخستین کلید طلایی رشت در مراسمی به پروفسور مجید سمیعی اهدا شد. وی در هنگام دریافت این جایزه گفت:[۱۱][۱۲][۱۳]

امروز شهردار رشت کلید طلایی شهر را از طرف شما مردم عزیز به من دادند و این جمله آقای روحانی را به من یادآوری نمودند که ما با کلیدهایمان می‌خواهیم درها را باز کنیم، و من نیز با دریافت این کلید طلایی می‌گویم: ما با این کلید می‌خواهیم درهای علم و دانش را برای تمام کشور عزیزمان ایران باز کنیم و اسم این کلید را در آینده باید کلید طلایی شهر رشت برای بازکردن درهای علم و دانش در گیلان بلکه سراسر ایران بگذاریم.

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش,فانجو,پروفسور سمیعی,همسر پروفسور سمیعی,تصاویر پروفسور سمیعی,پروفسور سمیعی در دورهمی,سن پروفسور سمیعی,فرزندان پروفسور سمیعی,عکس کودکی پروفسور سمیعی,عکس جوانی پروفسور سمیعی,

فعالیت‌ها

آی‌ان‌آی

تصویری از INI که در شهر هانوفر آلمان واقع است.

سمیعی در دهه ۱۹۹۰ یک مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (به انگلیسی: International Neuroscience Institute) که به اختصار INI شناخته می‌شود، را تأسیس نمود. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز می‌باشد. این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع است و ریاست آن را مجید سمیعی و پسرش (امیر سمیعی) بر عهده دارند.

بیمارستان پروفسور سمیعی رشت

در اسفند ۱۳۸۷ با حضور گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در رشت ساخت بیمارستان فوق تخصصی جنرال ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی آغاز شد. بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان با مرکز اعصاب آلمان همکاری خواهد داشت.[۱۴] این مرکز علاوه بر درمانی بودن فعالیت پژوهشی در زمینه مغر و اعصاب دارد. مراحل ساخت این بیمارستان در سفرهای دوره‌ای پروفسور سمیعی به رشت مورد بازدید و نظارت مستمر وی قرار دارد.[۱۵] وی این بیمارستان را الگویی برای ایران خواند که خدمات بزرگی را در عرصه مغز و اعصاب ارائه خواهد کرد و مهم‌ترین هدف از تأسیس بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی فوق تخصص مغز و اعصاب در رشت را علاقه به دیار خود بیان کرد.[۱۶][۱۷]

بنیاد فرهنگ و علم گیلان

در دی ماه ۱۳۹۱ مجید سمیعی وعده داد بنیاد فرهنگ و علم گیلان در رشت تشکیل شود این بنیاد با حضور فرهیختگان و دانشمندان گیلانی سراسر جهان در رشت راه اندازی می‌شود. تأسیس بنیاد فرهنگ و علم، امکان تحقیقات علمی و فرهنگی را فراهم می‌کند و برای فعالیت‌های علمی جوانان گیلانی است که با کمک اساتید کشور و استان گیلان اداره می‌شود. سمیعی راه‌اندازی این بنیاد کمک و حمایت استاندار، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه استان گیلان را لازم و ضروری دانست. این بنیاد تاکنون راه‌اندازی نگردیده است.[۱۸][۱۹]

مرکز تحقیقات سرطان‌شناسی رشت

در ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه با حضور پروفسور سمیعی در رشت با هدایت وی آغاز شد. این مرکز در سایت دانشگاه علوم پزشکی لاکان رشت در مدت دو سال ساخته خواهد شد و با هدایت پروفسور سمیعی چهره ماندگار جراحی ایران و جهان و رئیس انجمن جراحان مغز اعصاب و جهان به بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه تبدیل می‌شود. برای ساخت این مرکز در زمینی با مساحت ۴ هکتار و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود. این مرکز برای انجام تحقیقات سرطان شناسی است و به آزمایشگاه‌های مجهز سرطان شناسی و سلول‌های مولکولی مجهز خواهد شد.[۲۰][۲۱] سمیعی با اشاره به کلنگ احداث مرکز بین‌المللی سرطان خاورمیانه در رشت گفت:[۲۲]

مطئمن هستیم این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است و این مرکز در دو سال آینده با حضور همه مردم افتتاح می‌شود، مرکزی که اساس آن روی علم و دانش است.

وبگاه رسمی

پروفوسور سمیعی در ۵ مهر ۱۳۹۵ با مصاحبه تلویزیونی با شبکه باران در رشت انتشار سخنان و جملات مختلف منتصب به خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تکذیب کرد. وی هم چنین سایت‌های که به عنوان رسمی به وی منتصب شده را فاقد اعتبار کرد و حضور وی در اینترنت محدود به یک صفحه تأیید شده در یوتیوب با مدیریت نوه ۱۲ ساله وی و ایمیل رسمی خود در سایت ini-hannover.de اعلام نمود.[۲۳]

 

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش

فان جو     professormadjidsamii.com

بیوگرافی پروفسور سمیعی +عکس پروفسور سمیعی و همسرش,فانجو,پروفسور سمیعی,همسر پروفسور سمیعی,تصاویر پروفسور سمیعی,پروفسور سمیعی در دورهمی,سن پروفسور سمیعی,فرزندان پروفسور سمیعی,عکس کودکی پروفسور سمیعی,عکس جوانی پروفسور سمیعی,

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *