بیوگرافی شروین پیشه ور سرمایه گذار ایرانی در آمریکا +عکس

بیوگرافی شروین پیشه ور سرمایه گذار ایرانی در آمریکا +عکس

بیوگرافی شروین پیشه ور سرمایه گذار ایرانی در آمریکا +عکس

 

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا این شهروند ایرانی – آمریکایی به نام «شروین پیشه‌ور» Shervin Pishevar رهبری کمپینی را برای جدایی ایالت کالیفرنیا از آمریکا برعهده گرفته است.

از زمان اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شمار زیادی از مردم با تظاهرات در شهرهای کالیفرنیا خواستار استقلال این ایالت از آمریکا و ایجاد کشور کالیفرنیا شدند.

shervin-pishevar1

سایت سی ان بی سی آمریکا نوشت: شروین پیشه ور فعال اقتصادی ایرانی – آمریکایی و یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و مغز متفکر در پشت فعالیت‌ها برای درخواست استقلال ایالت کالیفرنیا از آمریکا بود.

این رسانه افزود: شروین پیشه‌ور یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ و اصلی در زمینه نانوفناوری‌ها در جهان و سهم بزرگ‌تر را در شرکت (Uber) متخصص در زمینه حمل و نقل دارد که دفتر آن در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیاست.

در این گزارش آمده است: این شهروند ایرانی – آمریکایی سهم بزرگی را نیز در شرکت «هایپرلوپ وان» (Hyperloop One) فعال در زمینه حمل و نقل دارد.

شروین پیشه‌ور در مصاحبه با این سایت خبری نیز گفته است که هدفش از این کمپین، درخواست استقلال کالیفرنیا تحت شعار «Calexit» است.

او قبل از این در کمپین‌های جمع‌آوری پول برای ستاد تبلیغاتی هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کرد.

ناظران سیاسی می‌گویند که این ایالت همه ویژگی‌ها را برای اینکه دارای دولت مستقل شود، دارد. ایالت کالیفرنیا واقع در جنوب غربی آمریکا و در ساحل اقیانوس آمریکا با داشتن ۴۰ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکاست. کالیفرنیا همچنین بعد از آلاسکا و تگزاس بزرگ‌ترین ایالت آمریکا از نظر مساحت است.

مرکز ایالت کالیفرنیا شهر ساکرامنتو و لس‌آنجلس، سن دیگو، سن خوزه و سان‌فرانسیسکو از شهرهای مهم آن است.

اکثریت ساکنان ایالت کالیفرنیا هواداران حزب دموکرات هستند و در انتخابات اخیر نیز در این ایالت، هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات‌ها توانست بر رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی ترامپ پیروز شود و تمامی ۵۰ رای الکترال این ایالت را از آن خود کرد.

شروین پیشه‌ور متولد ۱۹۷۴ در تهران ،کارآفرین و سرمایه‌گذار خطرپذیر ایرانی تبار مستقر در منطقه خلیج سانفرانسیسکودر ایالات متحده آمریکا است. او به همراه اسکات استنفورد شریک شرپاونچرز، و از مؤسسین و رئیس هیئت مدیرهٔ هایپرلوپ تکنالجیز است. او بیش از همه به این دلیل که از سرمایه گذاران اولیهٔ اوبر، بوده مشهور است.

همسر شروین پیشه ور بیوگرافی شروین پیشه ور بیوگرافی ثروتمندان ایران ایرانیان آمریکا اوبر در ایران اوبر چیست استارت آپ چیست اخبار آمریکا Shervin Pishevar

اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپلیکیشن تلفن هوشمند به طور خودکار مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد. مشتریان از طریق اپ تلفن تقاضای سواری کرده و موقعیت رانندهٔ خود را ردیابی می‌کنند. رانندگان اوبر از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند. این سرویس در اوت ۲۰۱۶ در ۶۶ کشور و ۵۰۷ شهر در سطح جهان در دسترس است. اپ اوبر به طور خودکار کرایه را محاسبه کرده و پرداختی را به راننده منتقل می‌کند. با افزایش محبوبیت شرکت‌هایی چون اوبر، بسیاری از شرکت‌های دیگر مدل کسب و کار آن را تکرار کرده و این روند به «اوبری سازی» مشهور شده است. در بسیاری جاها آنان مورد حملات شدید صنعت تاکسیرانی قرار گرفته‌اند که آنان را به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم می‌کنند.

گفته میشود شروین پیشه ور و همسر سابقش حدود۷۰۰ هزار دلار به اوباما کمک کرده اند تا در انتخابات برنده شود.

شروین، مثل خیلی از نوابغ دیگر، کارش را از یک گاراژ شروع کرد و مجبور شد مدتی به عنوان نگهبان کار کند و شبی ۸ دلار دستمزد بگیرد! اما او در شب‌های نگهبانی با کمک لپ تاپ ال جی مینی که مادرش به او داده بود، آنلاین می‌شد و طرح‌هایش را آماده می‌کرد!

خوشبختانه طرح سیستم عامل تحت وب او سرمایه‌گذارانی پیدا کرد و توانست مبلع ۷۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کند. یکی از سرمایه‌گذاران او برادر مایکل دل معروف بود! او سه سال این شرکت را چرخاند و ۱۰ میلیون دلار عایدش شد!

شروین پیشه‌ور تا به حال حدود ۳۰ استارت‌آپ راه انداخته است و از این محل ۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است. او مؤسس و رئیس شرکت SGN است که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه بازی‌های اجتماعی و موبایل است.

هم‌اکنون میلیون‌های نفر بازی‌های شرکت او را مثل F.A.S.T، kies of Glory, Exo-Planet, iBowl, iGolf, iBasketball در گوشی‌های آیفون یا در فیس‌بوک نصب کرده‌اند. مشهورترین بازی آنها در فیس‌بوک (fluff)Friends است.

در اهمیت شرکت SGN همین بس که طبق آمار گرفته شده، بیش از ۲۵ درصد بازی‌های نصب شده در آیفون و آی‌پاد تاچ ساخته این شرکت هستند!

شروین، مؤسس Webs.com هم است، که یک شبکه اجتماعی بزرگ انتشار محتوا با بیش از پنجاه میلیون عضو است.

او در زمینه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها، بسیار باهوش عمل می‌کند، کافی است به نام استارت‌آپ‌هایی که او در آنها سرمایه‌گذاری کرده است و هم‌اکنون بسیار مشهور شده‌اند، دقت کنید. یکی از نام آشناترین آنها Gowalla است.

روزنامه‌های وال استریت ژورنال، فایننشیال تایمز، نیویورک تایمز، لوس آنجلس تایمز و خبرگزاری‌هایی مثل CNN و CNBC مقاله‌های در وصف او دارند و با جستجوی ساده‌ای در اینترنت ده‌ها مطلب در مورد او پیدا می‌کنید.

او یکی از اعضای گروه سیاست‌گذاری فناوری، رسانه‌ها و ارتباط از راه دور است که با اوباما در زمینه طرح‌های فناوری و ابتکاری یاری می‌رساند!

او به هوش دانشجوهای ایرانی اطمینان دارد و دانشگاه شریف را به مانند MIT ‌آمریکا می‌داند.

 

 

بیوگرافی شروین پیشه ور سرمایه گذار ایرانی در آمریکا +عکس

بیوگرافی شروین پیشه ور سرمایه گذار ایرانی در آمریکا +عکس,فان جو, shervin pishevar,اخبار آمریکا,استارت آپ چیست,اوبر چیست,اوبر در ایران,ایرانیان آمریکا,بیوگرافی ثروتمندان ایران,بیوگرافی شروین پیشه ور,همسر شروین پیشه ور,راز ثروتمندان

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری عکس های مدلینگ بهنوش بختیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *