بین ترانه علیدوستی و شهاب حسینی با اصغرفرهادی اختلاف ایجاد شده؟

بین ترانه علیدوستی و شهاب حسینی با اصغرفرهادی اختلاف ایجاد شده؟

بین ترانه علیدوستی و شهاب حسینی با اصغرفرهادی اختلاف ایجاد شده؟

اخبار فرهنگی, اسکار, فروشنده, اصغر فرهادی, ترانه علیدوستی, بازیگر زن, بازیگر زن معروف, شهاب حسینی, اسکار 2017

 

در بعد از ظهر بارانی ۱۳ اسفند ماه، در محل موزه سینما جمعی از مردم و هنرمندان گرد هم آمدند تا از اصغر فرهادی و گروه فیلم فروشنده برای دریافت دومین اسکار سینمای ایران تقدیر کنند.

فرهادی به همراه دخترش سارینا و همسرش پریسا بخت آور در این مراسم شرکت کرد. برخی عوامل فروشنده نیز در این مراسم حضور داشتند.

سوال بزرگ اما غیبت شهاب حسینی و ترانه علیدوستی بود. دو بازیگر اصلی فروشنده که پیش از این برخی رسانه ها خبر از اختلاف این دو با فرهادی، داده بودند. مراسم شب گذشته این گمانه زنی را تقویت کرد.

ماجرا از انصراف ترانه علیدوستی از حضور در مراسم اسکار شروع شد. او تصمیم ترامپ مبنی بر عدم صدور روادید به ایرانیان را “نژادپرستانه” نامید و گفت که مراسم اسکار را بایکوت می‌کند.

او در توییتر نوشت: “طرح ممنوعیت ویزای ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ایرانیان نژادپرستانه است. اگرچه مشخص نیست که چنین طرحی در خصوص مراسم فرهنگی اجرایی است یا خیر، من در اعتراض به چنین اقدامی برای اسکار به آمریکا نخواهم رفت.”

اولین جرقه اختلاف در شبکه های مجازی روشن شد. پچ پچه ها از مخالفت فرهادی با این تصمیم ترانه علیدوستی حکایت می کرد. اینکه “علیدوستی با فرهادی برای اعلام انصراف مشورت نکرده است، و حالا با این تصمیم، فرهادی نیز در عمل انجام شده قرار گرفته و باید انصراف دهد.”

پای این شنیده ها حتی به روزنامه ها هم باز شد، جایی که کیهان نوشت: “سازنده فیلم پس از کش و قوس فراوان و بعد از اینکه علاوه بر یکی از بازیگران نقش اولش حتی بازیگر نقش چندم فیلمش نیز از مسافرت به آمریکا انصراف داد، در میان نگاههای پرسش گر هواداران خود، سرانجام رضایت به اعلام عدم شرکت در مراسم اسکار و به اصطلاح تحریم حضور در آن را داد!”نوبت به انصراف فرهادی رسید. اون متنی را منتشر کرد که برخی رسانه از آن به عنوان “کنایه تحقیرآمیز اصغر فرهادی به ترانه علیدوستی” یاد کردند.

در بخشی از یادداشت فرهادی که در نیویورک تایمز منتشر شد آمده است: “در روزهای گذشته علی‌رغم شرایط غیرمنصفانه‌ای که برای ورود مهاجران و مسافران چند کشور به ایالات متحده پیش آمد، همچنان تصمیمم بر حضور در این مراسم بود و ابراز نظراتم به رسانه‌ها درباره این شرایط و به هیچ عنوان قصد حضور نیافتن و یا تحریم مراسم را به نشانه اعتراض نداشتم، چون آگاهم که بسیاری از اهالی سینمای آمریکا و اعضای آکادمی مخالف افراطی‌گری و تندروی‌هایی هستند که این روزها بیش از گذشته در حال اعمال است و همان‌گونه که روز اعلام نتایج آکادمی به پخش کننده‌ام در آمریکا اعلام کردم به همراه مدیر فیلمبرداری ام در این مراسم حضور خواهیم داشت، همچنان تصورم همراه بودن در این اتفاق بزرگ فرهنگی بود. اما امروز به نظر می‌آید که این امکان حضور با اما و اگرهایی همراه است که برایم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، حتی اگر برای سفر من به آمریکا استثنایی قایل شوند. پس مایلم آنچه را که قرار بود، در فرصت سفرم بیان کنم، در اینجا ابراز نمایم.”

اشاره رسانه ها به این قسمت از یادداشت فرهادی بود: “روز اعلام نتایج آکادمی به پخش‌کننده‌ام در آمریکا اعلام کردم به همراه مدیرفیلمبرداری‌ام در این مراسم حضور خواهیم داشت.”

این یادداشت فرهادی بازار گمانه زنی را داغ کرد. درگوشی ها بلند تر شده بود، تا اینکه فرهادی با فروشنده دومین اسکار خود را گرفت. پیام های تبریک سرازیر شد و خیلی ها منتظر واکنش و پیام بازیگران اصلی فروشنده بودند.

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی با تاخیری معنادار و پیامی که در مقایسه با واکنش های این دو به اتفاقات جشنواره کن، سردی اش توی ذوق می زد، به دومین اسکار فرهادی واکنش نشان دادند.  ترانه علیدوستی ابتدا در پیامی کوتاه در توییتر نوشت: “تبریک به همه”

او سپس در اینستاگرام پیام تبریک مفصل‌تری را منتشر کرد: “تبریک به آقای فرهادی، فیلمساز افتخارآور برای دومین اسکارش، به شهاب عزیزم برای دومین فیلم اسکاری اش، به عمو فرید سجادی حسینی، به بابک کریمی و مینا ساداتی، مارال بنی آدم، مهدی کوشکی و عماد امامی.

تبریک به حسین جعفریان و گروه فیلمبرداری، به کیوان مقدم و سارا سمیعی برای صحنه و لباس. تبریک به مهرداد میرکیانی. تبریک به حسین بشاش و خاطره ی یدالله نجفی. تبریک به حبیب مجیدی. تبریک به هایده صفی یاری برای تدوین، به ستاراورکی برای موسیقی. تبریک به سام کوچولو که دلمون رو برد. تبریک به روزبه سجادی، سمیه میرشمسی، پریس گرگین و امین فنکال از گروه کارگردانی (که خیلی هوایم را داشتند)، تبریک به ثمین مهاجرانی و ساحل بیات در روابط عمومی. و تبریک به آقابهزاد که بی فنجانهای چای او این فیلم نمیشد این فیلم. از خوشحالی همه شما خوشحالم. فقط… جای عباس کیارستمی خالیواکنش شهاب حسینی اما پیامی صوتی بود که در اینستاگرام منتشر کرد. او با انتشار عکسی از خود و اصغر فرهادی، گفت: «سرافرازی و خوشحالی این مردم همیشه آرزوی من بوده است و هرکسی که به نوعی این احساسات را برای مردم به ارمغان بیاورد از نظر من همیشه آدم بزرگ و قابل احترامی بوده است. خیلی خوشحالم که به سهم خودم به عنوان یک ایرانی نقش کوچکی در به وجود آمدن این احساس داشتم. به آقای اصغر فرهادی که واقعا پرچمدار عزت و فرهنگ ایران در دنیا است تبریک می‌گویم، به مردم عزیزم هم تبریک می‌گویم و برایشان از خدا سلامتی، آرامش و سربلندی آرزو می‌کنم.»

جشن خانه سینما در روز ۱۳ اسفند، برای دومین اسکار فرهادی برگزار شد. مثل جشنی که بعد از موفقیت “فروشنده” در جشنواره کن به همت خانه سینما برگزار شد و فرهادی به همراه ترانه علیدوستی در این جشن حاضر شد. در آن جشن هم شهاب حسینی غایب بود.

روز گذشته اما همه منتظر بودند که فرهادی با شهاب حسینی و ترانه علیدوستی به جشن خانه سینما بیاید و بساط شایعه و بازار پچ پچه های “اختلاف” و “دلخوری” را جمع کند  اما هر چه لنز دوربین عکاسان به دنبال ترانه و شهاب گشت اثری از آنها نبود که نبود. فرهادی روز گذشته در ابتدای سخنانش در جشن خانه سینما گفت: “فردا شب برای مدتی طولانی به سفر می‌روم و امشب خاطره خوبی بود که برای من ساختید.”

او از ایران رفت و آتش کوچکی زیر دیگ شایعه روشن ماند. همان “پایان باز” که اصغر فرهادی علاقه زیادی به آن دارد./ فرادید

بین ترانه علیدوستی و شهاب حسینی با اصغرفرهادی اختلاف ایجاد شده؟

افتاب

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟

آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ آیا کاشت مو درد دارد یا خیر؟ با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *