آموزش کلیدهای میانبر یا همان کلیدهای ترکیبی کیبورد

آموزش کلیدهای میانبر یا همان کلیدهای ترکیبی کیبورد

آموزش کلیدهای میانبر یا همان کلیدهای ترکیبی کیبورد

بسیاری از افراد می خواهند علاوه بر موس بتوانند با کلیدهای ترکیبی کیبورد و یا همان کلیدهای میانبر کیبورد کارهایشان را انجام دهند. در این قسمت به همین موضوع می پردازیم.

آموزش کلیدهای میانبر یا همان کلیدهای ترکیبی کیبورد,فانجو,آموزش کلیدهای ترکیبی کیبورد یا همان کلیدهای میانبر,کلیدهای ترکیبی کیبورد,کلیدهای ترکیبی,کلیدهای میانبر,کلیدهای میانبر کیبورد,کلیدهای مخفی,کلیدهای مخفی کیبورد,آموزش کلیدهای ترکیبی کیبورد

 

امروزه تقریبا همه مبانی کار با کامپیوتر را بلد هستند، اما وقتی وب گردی می کنید می توانید صفحه ای که به اشتباه بستید را بلافاصله برگردانید؟ می توانید بدون استفاده از موس فیسبوکتان را اسکرول کنید؟ در این مقاله می خواهم چند میانبر با صفحه کلید کامپیوتر به شما بیاموزم که کار وب گردی برایتان راحت تر از همیشه شود.

CTRL + SHIFT + T: آخرین صفحاتی را که بستید به ترتیب باز کنیدCTRL + SHIFT + T بلافاصله آخرین صفحه ای را که بسته اید باز می کند ( هرچقدر بیشتر این ترکیب را بزنید صفحه های قدیی تری که بستید باز می شوند. ). اگر معمولا در حال وب گردی چند صفحه باز می کنید این ترفند می تواند کلی برایتان مفید واقع شود. همین حالا امتحانش کنید تا دیگر فراموشتان نشود. اگر هم می خواهید بلافاصله یک صفحه جدید باز کنید کافیست از CTRL + t استفاده کنید.


CTRL + دکمه عقب صفحه کلید: یک صفحه در هیستوری آنچه مرور کردید به عقب بروید

CTRL + دکمه عقب صفحه کلید کمکتان می کند بدون استفاده از موس راحت آنچه مرور کرده اید را دوباره بع عقب باز گردانید، اگر این ترکیب دکمه برایتان کار نکرد می توانید از Alt + دکمه عقب و جلو استفاده کنید که حتما کار خواهد کرد.


با J و K اسکرول کنید

دوست دارید ساده تر فیس بوکتان را اسکرول کنید؟ کافیست کلید J را فشار دهید تا به پست بعدی بروید و با فشار دادن K به پست قبلی باز می گردید. اگر از پستی هم خوشتان آمد کافیست L را بزنید تا لایک شود، همه چیز در اختیارتان است بدون اینکه حتی دست به موس بزنید.


با دکمه اسپیس اسکرول کنید

اسیر قلتک اسکرول موس نباشید: دفعه بعدی اگر خواستید خیلی سریع به انتهای یک پیج بلند بروید کافیست اسپیس را نگه دارید تا با سرعت پایین بروید. دستتان تصادفی به اسپیس خورده و گم کردید که کجای مقاله بودید؟ هیچ مشکلی نیست Shift + اسپیس را بزنید تا به جای قبلی باز گردید.


CTRL + D = بوک مارک کردن یک صفحه

در طول وب گردی ناگهان سایتی را پیدا می کنید که دوست دارید باز هم به آن سر بزنید، مثل همین سایت بدونیم! به جای اینکه وقت خود را با گشتن بالای صفحه تلف کنید کافیست ترکیب Ctrl + D را فشار دهید تا بلافاصله آن را در بوک مارک خود ذخیره کنید.


CTRL + L: مستقیم به قسمت لینک بروید

سایتی که می خواهید به آن بروید را می شناسید؟ دیگر وقت خود را با گوگل کردن هدر ندهید با CTRL + L مستقیم به قسمت وارد کردن لیسنک بروید نام سایت مورد نظر را بنویسید و سپس اینتر.


CTRL + K: مستقیم به باکس جستجو بروید

می خواهید خیلی سریع در گوگل یا جستجوگرهای دیگر موضوعی را جستجو کنید؟ کافیست CTRL + K را بزنید تا مستقیم به سرچ باکس مرورگر خود بروید، وقتی کمتر از موس استفاده می کنید خیلی حرفه ای تر به نظر می آیید.


CTRL + 1: به اولین تب بروید

CTRL + 1 ( یا ۲، ۳ و غیره ) با این ترکیب کلیدها می توانید یکی یکی به پنجره هایی که باز کرده اید بروید. در راستای حرفه ای جلوه کردن این ترفند می تواند استفاده از موس را برایتان به حداقل برساند.


CTRL + علامت بعلاوه: زوم کردن

صفحه وبی که باز کردید نوشته های خیلی کوچکی دارد؟ با استفاده از ترکیب CTRL + علامت بعلاوه صفحه را زوم کنید و اگر می خواهید به عقب باز گردید این بار از CTRL + علامت منها استفاده کنید.


Ctrl + Enter = .com

دوست داشتید .com خودکار به انتهای نام سایت مورد نظرتان اضافه میشد؟ یادتان می آید که با CTRL+L مستقیم به نوار لینک می رفتیم؟ بعد از نوشت نام سایت می توانید با زدن دکمه Ctrl + Enter به انتهای آن .com را اضافه کنید. مثلا در آن نوار می نویسید bedunim و سپس Ctrl + Enter خواهید دید که .com اضافه می شود و مستقیم به سایت می روید.


CTRL + W: بستن پنجره کنونی

 

آموزش کلیدهای میانبر یا همان کلیدهای ترکیبی کیبورد

منبع:گهر

آموزش کلیدهای میانبر یا همان کلیدهای ترکیبی کیبورد,فانجو,آموزش کلیدهای ترکیبی کیبورد یا همان کلیدهای میانبر,کلیدهای ترکیبی کیبورد,کلیدهای ترکیبی,کلیدهای میانبر,کلیدهای میانبر کیبورد,کلیدهای مخفی,کلیدهای مخفی کیبورد,آموزش کلیدهای ترکیبی کیبورد

پارس وی دی اس

درباره‌ی فان جو

منو به حال من رها نکن تو که برای من همه کسی اگه هنوزم عاشق منی چرا به داد من نمی رسی....

حتما ببینید

غیرفعال کردن پیغام صفحه خوش آمدگویی در آفیس ۲۰۱۳

غیرفعال کردن پیغام صفحه خوش آمدگویی در آفیس ۲۰۱۳ غیرفعال کردن پیغام صفحه خوش آمدگویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *